Doorspoelen in opnames

  • 9 February 2015
  • 32 reacties
  • 970 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
Als ik wil doorspoelen in opgenomen programma's, dan gaat dat de laatste dagen heel chaotisch. 2x gaat nog, maar is wel heel traag als je 5 minuten in het begin van een npvr moet overbruggen. 16x gaat iets sneller, maar geeft sinds een week problemen, evenals de 64x. Blokjes in het beeld, de tijdslijn is troebel en de cursor van de tijdslijn loopt niet mee met het werkelijke beeld. Het beeld zelf loopt dan weer achter of voor op de klank. En zowel bij 16 x als 64x springt de cursor soms plots meerdere minuten ineens door. Bij het terugspoelen gaat de cursor soms zelfs gewoon terug naar het begin. Ergerlijk.


Ligt dat aan mijn nieuwe bbox 3 en nieuwe v5 decoder, of aan de lijn of aan de software ? Wie heeft dit ook aan de hand ?



32 reacties

Dit is inderdaad zo soms heeft de decoder problemen om data op te vragen aan de server en door de decoder eens te rebooten kan je dit oplossen.


Als je wilt kan je eens proberen als dit voorvalt op je decoder v5 om de ethernetkabel effen uit de decoder te trekken en weer terug in te pluggen, zo win je wat tijd als het lukt en moet je niet rebooten.
Reputatie 3
Badge +1
Al eens eerder geprobeerd, maar had geen resultaat. Dus uit noodzaak V5 moeten rebooten. Die enkele minuutjes wachten nemen we er maar bij zeker ... we wachten al zo lang op oplossingen van Proximus.:(
Op den duur vinden we dit inderdaad nog normaal ook dat lang wachten knipoog


'ja dat is Proximus' zou ook nog een mooie radio spot zijn eigenlijk lach
Sedert de invoering van de nieuwe software SW versie gen 3000-14.11.1.16 is er bij nPVR een probleem met doorspoelen bij mijn decoder V5


Als Play gedrukt wordt na het spoelen dan is er gedurende gemiddeld 6 seconden, met uitschieters tot 11 seconden, een onstabiel beeld en geluid. Het beeld blijft onregelmatig verder springen.


Soms blijft de nPVR het beeld op het scherm springen tussen twee beelden terwijl de tijdbalk doorloopt. Als dan PLAY wordt gedrukt dan is men tever doorgespoeld in de uitzending.
't zal in ieder geval iets met hun servers te maken hebben en niet zozeer met hun software update alleen anders zou iedereen dit met een v5 en deze software moeten hebben, en dit is niet het geval, wat ze ons ook van uitleg geven, doet er eigenlijk niet echt toe, het moet door hen opgelost worden.

probleem met doorspoelen bij mijn decoder V5



dat is een probleem dat al gedurende jaren af en toe de kop opsteekt dan weer perioden dat het goed gaat en dan weer slecht zelfs met de zelfde software en decoder, met mijn decoder v5 gaat dit nu weer goed en verleden week enige keren voorgehad dat het al horten stoten verliep gedurende een paar dagen.
Uit de vele reacties van forumleden en ook op andere fora en media en ook via contacten die ik kan raadplegen kan je gemakkelijk afleiden dat de grotste boosdoener de servers zijn en niet alleen de reactiesnelheid maar ook het opslagen en bijhouden van je TV profiel bv pointers voor opnames enz.... en in combinatie met sommige software aanpassingen kan dit eventueel nog versterkt worden, maar de software alleen op de decoders is zeker niet de hoofdoorzaak, dat is iets dat als een peil boven water staat.


Hopelijk kan proximus die problemen toch ooit eens oplossen, want het stopt niet, en als het ene opgelost is duikt het andere weer op !


Gelukkige ben ik nog bij de gelukkigen en heb ik deze problemen niet voor, maar voor deze die het wel voor hebben is het inderdaad minder leuk.

Reageer