Doorspoelen in opnames

  • 9 February 2015
  • 32 reacties
  • 970 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
Als ik wil doorspoelen in opgenomen programma's, dan gaat dat de laatste dagen heel chaotisch. 2x gaat nog, maar is wel heel traag als je 5 minuten in het begin van een npvr moet overbruggen. 16x gaat iets sneller, maar geeft sinds een week problemen, evenals de 64x. Blokjes in het beeld, de tijdslijn is troebel en de cursor van de tijdslijn loopt niet mee met het werkelijke beeld. Het beeld zelf loopt dan weer achter of voor op de klank. En zowel bij 16 x als 64x springt de cursor soms plots meerdere minuten ineens door. Bij het terugspoelen gaat de cursor soms zelfs gewoon terug naar het begin. Ergerlijk.


Ligt dat aan mijn nieuwe bbox 3 en nieuwe v5 decoder, of aan de lijn of aan de software ? Wie heeft dit ook aan de hand ?



32 reacties

Reputatie 2
Dat is iets dat toch al door jan en alleman gekend is, de ene keer gaat het wat beter en dan weer wat slechter, een beetje zoals met het Belgische weer !
Ik merk dezelfde moeilijkheden al sinds enige tijd .


Met v5 decoder en bbox2 merkt ik deze problemen al een week of 3 .Hopend dat het probleem van voorbijgaande aard zou zijn be ik nu pas hier komen lezen of er nog mensen zijn die dit euvel constateren .


De decoder even stroomloos zetten , terugstellen naar fabriekstoestand , niks brengt een oplossing .


Daarboven op komt het meermaals voor dat opgenomen programmas niet willen bekeken worden .


De decoder stroomloos zetten wil hier wel helpen .


Dat dit door jan en alleman zou gekend zijn zet weinig zoden aan de dijk .


Een oplossing is dus niet in zicht of in de maak , of er wordt ook geen uitspraak gedaan over een oorzaak ?


:-(






@jan,


Dit fenomeen komt en gaat zoals axel hierboven gepost heeft , het is al een lange tijd geleden dat hier volop over geklaagd werd ,

dan was het effen een tijd weer beter en dan is het terug begonnen.


He heeft waarschijnlijk ook wel iets te maken met de servers , net zoals sommigen ook het probleem hebben met opnames die moeilijk starten of de melding krijgen even geduld de opname gaat starten, maar start uiteindelijk niet, enfin het forum is hier al vol geschreven met die klachten,


één ding is zeker dat het probleem dat hierboven aangehaald wordt en al in vele andere posten vroeger ook, bewijst dat het niet echt aan een type decoder of een type bbox kan toegeschreven worden en ook niet aan een verschillend VDSL2 profiel, daarom dat het weer meer in de richting toewijst van de servers. Alleen Proximus kan daar 100% duidelijkheid in brengen waar het schoentje wringt.


Ik heb niet lang geleden ook voorgehad met de decoder v5mini en nu is het weer beter, zonder dat ik gereboot of factory gereset heb.
Ah ,


het doet goed te weten dat het een moeilijkheid is die meerdere abonees treft en dat het probleem komt en gaat .


Samen met het relatief trage internet , de repair-profiel status waar niks aan te doen is lijkt een abo bij proximus wel op rijden met een lada.


Als men een internetverbinding heeft en je kan plusminus van belgacomtv gebruik maken mag men tevreden zijn . Liefst niet te veel eisen stellen , zoals perfect functioneren voor het betaalde abo-geld .


:-(










Hier ook problemen met doorspoelen van opnames. Heb pas sinds vorige week V5 decoder bij mij thuis door Proximus technieker geïnstalleerd en dit met de bedoeling de bug sinds oktober 2014 op te lossen wat helaas geen oplossing was.
Sinds de V5 decoder heb ik nog meer problemen. Ik kon gisteren avond helemaal geen TV meer kijken, gelukkig werd ik geholpen door de technische dienst. Komt dit nu omdat ik nog steeds mijn eerste modem Bbox2 heb en deze niet goed compatibel zou zijn met de V5 decoder? Of is het toevallig dat gelijk met de installatie van de V5 decoder het haperen bij doorspoelen opnames erbij is gekomen ?
Graag zou ik na vele maanden dagelijkse problemen toch eens rustig TV willen kijken zonder telkens opnieuw modem/decoder te moeten heropstarten of telkens weer technische problemen te moeten melden.
Gelukkig heb ik een zeer behulpzame en geduldige technieker aan de lijn gehad gisterenavond alsook een vriendelijke installateur van de V5 decoder .

Komt dit nu omdat ik nog steeds mijn eerste modem Bbox2 heb en deze niet goed compatibel zou zijn met de V5 decoder?



Ik kan je verzekeren dat dit zeker niet het geval is want er zijn reeds zovelen die dit probleem ook al gemeld hebben en dat ze een bbox3 en decoder v5 hebben.


Ik heb het hierboven trouwens al gepost dat dit probleem reeds al van veel vroeger gemeld werd en dat er dan een periode gekomen is dat alles weer tamelijk vlot ging. En nu begint dat spelletje precies terug opnieuw.
nu heb ik af en toe een ander probleem met de v5 decoder dat bij het opzetten van de decoder er melding komt proximus is aan het opstarten en dan wordt het beeld zwart en kan je het oplossen door een paar keer te zappen naar ander zender. Dus je ziet dat dit soms tijdelijke problemen zijn die opkomen en ook weer verdwijnen na enkele dagen !


Deze problemen kunnen even goed komen door aanpassingen aan de kant van Proximus en daarom niet altijd van de decoder of modem veel fenomenen komen en gaan maar niet altijd even vlug ;-)
bij opnames via nPVR zijn er de laatste dagen altijd problemen slecht beeld en blokjes als je wil doorspoelen .dat lukt bijna niet ,als je gewoon kijkt naar een nPVR zonder verder te spoelen dan lukt het wanneer gaan ze dat oplossen bij proximus. begin het beu te worden
bij mij gaat het de laatste tijd weer beter, ik had de modem een reboot laten doen en ook de decoder een reboot, omdat met nPVR problemen het soms ook kan helpen de modem te heropstarten, (niet altijd natuurlijk). Nu kan het puur toeval zijn maar daarna ging het doorspoelen van mijn nPVR opnames beter wel nog altijd schokkerig en zeker niet vloeiend zoals het zou moeten zijn.

Heeft het alleen iets met servers te maken, ik denk van niet altijd, maar zoals altijd er is maar één iemand die dit kan of zou moeten oplossen,

en dit is...... , inderdaad, goed geraden , Pro⌘imus !
Reputatie 7
Badge +1
Doorspoelproblemen heb ik niet, maar wel het probleem dat nPVR-opnames soms niet willen starten. Meestal te verhelpen met een herstart, of gewoon 's anderendaags nog een proberen. Ik doe het dan meestal met TV replay+ (als het programma er voor in aanmerking komt natuurlijk).
TV replay dat heb ik niet maar inderdaad als ik wacht tot de volgende dag lukt het soms wel om door te spoelen .maar dat probleem zou toch moeten worden opgelost zo als Elsa zegt door proximus graag een reactie van de medewerkers aub

Doorspoelproblemen heb ik niet, maar wel het probleem dat nPVR-opnames soms niet willen starten



Dat heeft iemand van de medewerkers hier al bevestigd dat dit gekend is en de decoders soms problemen hebben om connectie te maken met de server om de opname op te vragen.
Omdat het problematisch doorspoelen , apparaten zie boven , aanhouden heb ik wat tijd besteed met contacteren van de helpdeskverdrietig.


Na veel vijven en zessen heeft men mijn een 'commerciele ' tegemoetkoming aan geboden .


Ook heeft men mij met zachte dwang naar een Proximuswinkel gedreven ( ik had liever gratis door een technieker laten leveren, maar dat diende betaald te worden ) waar ik de modem en de decoder diende om te ruilen tegen een bbox3 en een andere decoder v5.Alhoewel ik opperde dat het probleem m.i. moest gezocht worden bij de proximus-servers .


Bij mijn eerste bezoek aan de winkel oordeelde daar de Proximus-man dat enkel het omruilen van de modem zin had . Als de moeilijkheden bleven voortduren moest ik dan maar terug komen voor een verse decoder verdrietigverdrietig


De problemen bleven voortduren zodat een 2de rit en bezoek aan de winkel nodig was verdrietigverdrietigverdrietig.


Zoals verwacht blijven de moeilijkheden , ook met een verse v5 decoder , duren .


Afwachten




Dat was inderdaad al lang duidelijk dat dit probleem niet aan de modem of decoder ligt, aangezien iedereen het probleem heeft!


Wachten en nog eens wachten tot er een oplossing komt ............
Ik moet wel zeggen dat het met momenten wel tamelijk lukt bij mij maar dan op bepaalde dagen maakt het zo'n bokkesprongen dat het heel vervelend werken is en je heen en terug moet spoelen om op het (ongeveer) juiste moment uit te komen !!
Ja,het probleem is hier al dikwijls aangebracht en ook dikwijls aangeraden te wachten,af te wachten.


Inderdaad , maar tijdens het afwachten kan je de klantendienst de moeilijkheden melden.


En een compensatie (eisen) vragen.


En het probleem 'warm houden'.


Hoe meer klachten hoe lastiger de klantendienst de klachten gaat vinden( hoop ik).


Misschien draagt dat bij tot een (snellere) oplossing ?
ik hoop het voor u knipoog
Reputatie 7
Badge +6
Een compensatie is natuurlijk meegenomen, maar uiteindelijk wil een klant toch vooral zonder kopzorgen genieten van zijn duurbetaalde abonnement.


Ik vind ook dat het probleem moet 'warm gehouden' worden op een beleefde, maar kordate manier dan wel, zoals Jan doet (als hij zijn geduld nu toch maar niet verliest ;-)).


Wat mij toch ook blijft opvallen is de soms totaal verschillende manier, waarop gereageerd wordt door de klantendienst en de Proximus centra. ook dat is al dikwijls aan bod gekomen, maar het blijft toch een kwestie van 'geluk' hebben. In vele gevallen valt dat contact mee, laat me dat eerst zeggen, maar soms loopt het toch mank: zie het verhaal van Jan maar. Kan er nu echt niet één rechtlijnige werkwijze gevolgd worden?


Ik en vele anderen konden gratis de nieuwe decoder aan huis geleverd krijgen, hij niet; Hoezo? Omdat er ook een modem bij was? Reden te meer om een technicus aan huis te krijgen voor de levering of niet?


Hij mag een nieuwe decoder en modem gaan halen van de klantendienst, maar het Proximus center zegt njet. Hallo? Dus een tweede trip. Ik neem aan dat Jan ook nog wel iets anders te doen heeft dan naar een Proximus center te lopen.


Dat het dan allemaal ook nog tot niks gediend heeft, is natuurlijk de druppel.


Volgens ik mij eens heb laten wijsmaken is dat het gratis thuis leveren zou afhangen van over welk defect het gaat , of dit een fabeltje is weet ik niet want zoals je zegt spreken ze niet altijd allemaal dezelfde taal!

en dit is al een zeer oud zeer huilend
Reputatie 5
Badge +2
Er is voor het ogenblik een proef in verschillende regio's voor het gratis omruilen van decorders via bpost, oa Brugge. De personen krijgen een code en kunnen dan kiezen in welk kantoor ze hun decorder kunnen afhalen, in Brugge gaat het geloof ik over 1000 decorders. Maar wie ze moeten omruilen en over welke decorders het gaat weet ik niet. Misschien over de oude V3 . Ik heb een v4 en die werkt goed.


Met het doorspoelen is er soms een klein probleempje zoals door jullie vermeld maar niet altijd, maar pas sedert deze week. Soms moet ik wel eens herstarten omdat een programma die 30 dagen blijft staan niet wil opstarten, maar na herstarten is dit opgelost.


Ik heb wel sedert 5/3/2015 een nieuwe update charles 2_2.14.0.100 , Maar ik weet niet wat er veranderd is ,
Dit gaat inderdaad over het omruilen van de V3 omdat die niet meer verder opgevolgd wordt.


Maar het gratis thuis leveren heeft daar niet rechtstreeks iets mee te maken, want als mijn gehuurde v5 defect was, hebben ze die ook thuis gratis bezorgd..

En blijkbaar wordt dit niet altijd gedaan maar waar juist de beslissing genomen wordt wanneer wel en wanneer niet dat is de vraag!


Dat doorspoelen op mijn V5 gebeurt ook maar af en toe, dat hij bokkesprongen maakt, dus zoals reeds aangehaald werd gebeurt het heel duidelijk op alle types decoders. Het heeft zelf een hele periode tamelijk goed gewerkt bij mij maar de laatste tijd valt het precies wat meer voor.

Soms moet ik wel eens herstarten omdat een programma die 30 dagen blijft staan niet wil opstarten, maar na herstarten is dit opgelost.



Mss kan je de tip eens proberen, van gewoon de utp netwerkkabel even uit te trekken en terug steken op je decoder, kan weer een beetje tijd sparen en hoef je niet te rebooten.

charles 2_2.14.0.100



Dat verwonderd mij want de laatste versie was toch van naam veranderd 'Leon' vanaf de naamverandering van Belgacom naar Proximus !
Reputatie 3
Badge +1
Ik heb ook dezelfde problemen met doorspoelen en zo, heb dit hier al eens in een andere topic vermeld. Wat zich hier ook af en toe voordoet is het volgende : als op mijn V4 de npvr opnames te zien zijn, zie ik die soms niet meer op mijn V5 staan. Na een reboot van de V5 zie ik ze terug . Nog ter info, heb een bbox 3, maar dat zal er niet toe doen denk ik. Raar toch !

Reageer