Doorspoelen in opnames

  • 9 February 2015
  • 32 reacties
  • 980 Bekeken


Toon eerste bericht

32 reacties

nu heb ik af en toe een ander probleem met de v5 decoder dat bij het opzetten van de decoder er melding komt proximus is aan het opstarten en dan wordt het beeld zwart en kan je het oplossen door een paar keer te zappen naar ander zender. Dus je ziet dat dit soms tijdelijke problemen zijn die opkomen en ook weer verdwijnen na enkele dagen !


Deze problemen kunnen even goed komen door aanpassingen aan de kant van Proximus en daarom niet altijd van de decoder of modem veel fenomenen komen en gaan maar niet altijd even vlug ;-)

Komt dit nu omdat ik nog steeds mijn eerste modem Bbox2 heb en deze niet goed compatibel zou zijn met de V5 decoder?



Ik kan je verzekeren dat dit zeker niet het geval is want er zijn reeds zovelen die dit probleem ook al gemeld hebben en dat ze een bbox3 en decoder v5 hebben.


Ik heb het hierboven trouwens al gepost dat dit probleem reeds al van veel vroeger gemeld werd en dat er dan een periode gekomen is dat alles weer tamelijk vlot ging. En nu begint dat spelletje precies terug opnieuw.
Hier ook problemen met doorspoelen van opnames. Heb pas sinds vorige week V5 decoder bij mij thuis door Proximus technieker geïnstalleerd en dit met de bedoeling de bug sinds oktober 2014 op te lossen wat helaas geen oplossing was.
Sinds de V5 decoder heb ik nog meer problemen. Ik kon gisteren avond helemaal geen TV meer kijken, gelukkig werd ik geholpen door de technische dienst. Komt dit nu omdat ik nog steeds mijn eerste modem Bbox2 heb en deze niet goed compatibel zou zijn met de V5 decoder? Of is het toevallig dat gelijk met de installatie van de V5 decoder het haperen bij doorspoelen opnames erbij is gekomen ?
Graag zou ik na vele maanden dagelijkse problemen toch eens rustig TV willen kijken zonder telkens opnieuw modem/decoder te moeten heropstarten of telkens weer technische problemen te moeten melden.
Gelukkig heb ik een zeer behulpzame en geduldige technieker aan de lijn gehad gisterenavond alsook een vriendelijke installateur van de V5 decoder .
Ah ,


het doet goed te weten dat het een moeilijkheid is die meerdere abonees treft en dat het probleem komt en gaat .


Samen met het relatief trage internet , de repair-profiel status waar niks aan te doen is lijkt een abo bij proximus wel op rijden met een lada.


Als men een internetverbinding heeft en je kan plusminus van belgacomtv gebruik maken mag men tevreden zijn . Liefst niet te veel eisen stellen , zoals perfect functioneren voor het betaalde abo-geld .


:-(










@jan,


Dit fenomeen komt en gaat zoals axel hierboven gepost heeft , het is al een lange tijd geleden dat hier volop over geklaagd werd ,

dan was het effen een tijd weer beter en dan is het terug begonnen.


He heeft waarschijnlijk ook wel iets te maken met de servers , net zoals sommigen ook het probleem hebben met opnames die moeilijk starten of de melding krijgen even geduld de opname gaat starten, maar start uiteindelijk niet, enfin het forum is hier al vol geschreven met die klachten,


één ding is zeker dat het probleem dat hierboven aangehaald wordt en al in vele andere posten vroeger ook, bewijst dat het niet echt aan een type decoder of een type bbox kan toegeschreven worden en ook niet aan een verschillend VDSL2 profiel, daarom dat het weer meer in de richting toewijst van de servers. Alleen Proximus kan daar 100% duidelijkheid in brengen waar het schoentje wringt.


Ik heb niet lang geleden ook voorgehad met de decoder v5mini en nu is het weer beter, zonder dat ik gereboot of factory gereset heb.
Ik merk dezelfde moeilijkheden al sinds enige tijd .


Met v5 decoder en bbox2 merkt ik deze problemen al een week of 3 .Hopend dat het probleem van voorbijgaande aard zou zijn be ik nu pas hier komen lezen of er nog mensen zijn die dit euvel constateren .


De decoder even stroomloos zetten , terugstellen naar fabriekstoestand , niks brengt een oplossing .


Daarboven op komt het meermaals voor dat opgenomen programmas niet willen bekeken worden .


De decoder stroomloos zetten wil hier wel helpen .


Dat dit door jan en alleman zou gekend zijn zet weinig zoden aan de dijk .


Een oplossing is dus niet in zicht of in de maak , of er wordt ook geen uitspraak gedaan over een oorzaak ?


:-(






Reputatie 2
Dat is iets dat toch al door jan en alleman gekend is, de ene keer gaat het wat beter en dan weer wat slechter, een beetje zoals met het Belgische weer !

Reageer