Creatieve oplossing van Proximus om voordeel te verminderen

  • 30 January 2017
  • 15 reacties
  • 676 Bekeken

Verschillende jaren zijn wij klant bij Proximus (vroeger Belgacom). Enkele jaren geleden hebben wij onze gsm-abonnementen (Proximus Smart+ 15) bij in het pack van Internet en TV gezet. We kregen hierdoor enkele euro's korting per abonnement.
Nu is er een tariefverhoging op deze abonnementen (16 euro). Maar er is een "nieuw" abonnement Mobilus S (15euro) dat volgens de tarieffiche exact hetzelfde is als de Smart+-abonnementen. Om juist te zijn krijg je bij de Mobilus nog extra onbeperkt surfvolume voor één app.
Iedereen met enkel een Smart+-abonnement wordt automatisch overgezet naar een Mobilus-abonnement. Er verandert dus niets (jawel, één app met onbeperkt surfvolume).
Maar voor de klanten met een pack wordt hun gsm-abonnement duurder. Gevolg het pack-voordeel is zo goed als weg. Het Mobilus S -abonnement met pack-voordeel is echter niet mogelijk.
Met een naamswijziging kan Proximus de tarieven opvoeren en zo het vroegere voordeel bijna laten verdwijnen.
De trouwe klanten met verschillende abonnementen worden weeral eens in het zak gezet.
Dus weet dat Proximus voordelen geeft maar deze op een creatieve manier afneemt wanneer het voor hun genoeg is geweest.
Bedankt Proximus!

15 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Eigenlijk is dit belachelijk. Ze verplichten gewoon om Tuttimus te pakken als ik mijn GSM in pack wil omzetten in Mobilus. gewoon te gek voor woorden. Je kan volgens mij beter een GSM abo pakken bij een andere provider.
Of hierover een klacht indienen bij Telecom ombudsdienst. Kijken hoe die hier op reageren.
Reputatie 7
Badge +3
Beste Nevs,

Je bent niet verplicht om om te schakelen, maar er zijn meerdere voordelen aan onze Tuttimus formule:

http://www.proximus.be/nl/id_cr_packcomposer_tuttimus/particulieren/producten/tuttimus.html

Groetjes,

HeidiE
Reputatie 7
Badge +1
Beste Nevs,

Je bent niet verplicht om om te schakelen, maar er zijn meerdere voordelen aan onze Tuttimus formule:

http://www.proximus.be/nl/id_cr_packcomposer_tuttimus/particulieren/producten/tuttimus.html

Groetjes,

HeidiE


Hallo HeidiE,

Houdt dit in dat ik mijn Smart+25 niet kan omzetten naar Mobilus M zonder dat ik mijn Internet Comfort moet omzetten naar Tuttimus.

Mvg, Antoon
Reputatie 7
Badge +3
Hallo Antoon1,

Hiervoor laat ik je best contacteren door onze commerciële dienst.

Op welk nummer ben je bereikbaar?

Groetjes,

HeidiE
Reputatie 7
Badge +1
Hallo Antoon1,

Hiervoor laat ik je best contacteren door onze commerciële dienst.

Op welk nummer ben je bereikbaar?

Groetjes,

HeidiE


Ze mogen bellen alleen als ik mijn mobiele data die ik nu heb bij mijn Internet Comfort niet kwijt raak. Anders heeft het geen nut. Ben bereikbaar op de vaste lijn. Jullie weten wat dat nummer is.
Reputatie 7
Badge +3
Dag Antoon,

Bij omschakeling naar Tuttimus ben je dat volume inderdaad kwijt. Dan zal ik je dus niet laten contacteren.

Groetjes,

Antonella
Reputatie 7
Badge +1
Dag Antoon,

Bij omschakeling naar Tuttimus ben je dat volume inderdaad kwijt. Dan zal ik je dus niet laten contacteren.

Groetjes,

Antonella


Hallo Antonella,

Bedankt voor het antwoord. Wordt eens tijd dat PX eens aan zijn trouwe klanten gaat denken. Zie artikel in Totaal TV.
KPN beloont trouwe klanten met gratis diensten, exclusieve content en kortingen. Maar de trouwe klanten doen ook iets terug. Het telecombedrijf verdient door hen meer/ Dat blijkt uit de kwartaalcijfers, die tevens de jaarcijfers over 2016 zijn. Dit kan PX ook makkelijk doen, trouwe klanten maken PX.
Reputatie 7
Badge +3
Dag Antoon,

Proximus heeft de laatste jaren de TV Applicatie (TV Overal) en de TV Replay gratis in de packs geïntegreerd. Bovendien werd er een samenwerking aangegaan met Netflix. Er wordt ook steeds gewerkt aan de verbetering van de kwaliteit van ons vast en mobiel netwerk.

Er kunnen getrouwheidspunten gespaard worden en er worden regelmatig klantendagen en wedstrijden georganiseerd.

Hier kunnen bestaande klanten mee van genieten.

Groetjes,

Antonella
Reputatie 7
Badge +1
Dag Antoon,

Proximus heeft de laatste jaren de TV Applicatie (TV Overal) en de TV Replay gratis in de packs geïntegreerd. Bovendien werd er een samenwerking aangegaan met Netflix. Er wordt ook steeds gewerkt aan de verbetering van de kwaliteit van ons vast en mobiel netwerk.

Er kunnen getrouwheidspunten gespaard worden en er worden regelmatig klantendagen en wedstrijden georganiseerd.

Hier kunnen bestaande klanten mee van genieten.

Groetjes,

Antonella


Dag Antonella,

Bedankt voor het antwoord. Bij TV overall kreeg je gratis mobiele data, nu afgeschaft. TV Replay is goed. Netflix is betalend en kun je ook normaal afsluiten indien via PX korting dat zou pas prima zijn. Van verbetering mobiel netwerk merk ik niets van nog steeds slecht bereik in mijn appartement. PX dagen is prima maar meer kortingen zou beter zijn. Maar toch bedankt, jij reageert tenminste.
Heb nog een vraag. Las vandaag bij Totaal TV dat het HD aanbod bij de satteliet weer omhoog is gegaan. Wanneer gaat PX daar in mee.

Mvg, Antoon
Reputatie 7
Badge +4
Dag Antoon,

Ik heb dit nagevraagd met de bevoegde dienst.

We hebben ook de bedoeling om het aantal HD-kanalen uit te breiden.

Voor meer details is het nog even wachten.

Als er extra HD zenders komen zullen we onze klanten hiervan op de hoogte brengen.

Mvg,

Koen
Reputatie 7
Badge +1
Dag Antoon,

Ik heb dit nagevraagd met de bevoegde dienst.

We hebben ook de bedoeling om het aantal HD-kanalen uit te breiden.

Voor meer details is het nog even wachten.

Als er extra HD zenders komen zullen we onze klanten hiervan op de hoogte brengen.

Mvg,

Koen


Hallo Koen,

Bedankt voor het antwoord.

Mvg, Antoon
Reputatie 7
Badge +3
Graag gedaan.Groetjes
Reputatie 7
Badge +1
Graag gedaan.Groetjes

Hallo Joel,

Zag op dit forum een item dat CAZ in HD is. Hoe komt het dat we niet op de hoogte zijn gebracht door PX.
Zijn er komende week nog meer zenders die in HD gaan.

Mvg, Antoon
Reputatie 7
Badge +4
Dag Antoon

De zender CAZ is momenteel niet in HD.

Mochten er aanpassingen komen zullen we dit zeker laten weten via onze communicatiekanalen.

Met vriendelijke groeten

Koen
Reputatie 7
Badge +1
Dag Antoon

De zender CAZ is momenteel niet in HD.

Mochten er aanpassingen komen zullen we dit zeker laten weten via onze communicatiekanalen.

Met vriendelijke groeten

Koen


Hallo Koen,

Bedankt maar volgens mij short er iets aan interne communicatie binnen PX. Heb sinds vrijdag CAZ HD via kanaal 37 op Proximus TV.
Zou als ik jou was even goed navragen hoe het nu werkelijk is vanwege communicatie naar andere klanten toe.

Mvg, Antoon

Reageer