Beantwoord

Bbox2 omruilen voor Bbox3


Reputatie 1
Is het mogelijk om je Bbox2 gratis om te ruilen voor een Bbox3? Momenteel hebben wij een Bbox2 met 16/4 profiel. Ik heb de lijnsnelheid gecontroleerd op de Proximus website en daaruit kwam dat we 3 tv's in HD kunnen aansluiten, nu hebben we een tv in HD en een tv in sd, dus normaal moeten we sneller kunnen dan 16 Mb download. Ik heb ook de online speedtest van Edpnet uitgevoerd met als resultaat 70 Mb download en 8 Mb upload. Daar de Bbox3 vectoring ondersteund zou die wel eens voor een snelheidsboost kunnen zorgen maar mijn vraag is dus of je hem gratis kan omruilen voor een Bbox2.
icon

Beste antwoord door ThomasP 19 May 2016, 09:34

Bekijk origineel

139 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Elsa

Grosso modo heb je 2 soorten van verspreidingen in een straat / wijk.
- de lus: hier loopt de kabel van de ene kant van de KVD naar de andere kant (meestal rond een stratenblokje, lees: blokje om)
- de blokkabel: hier loopt de kabel/ bundel van de KVD tot aan het einde van een straat. Daar wordt de ene helft aan de andere helft gezet en krijg je dus directe paren en retour paren.

een VVT is ook NIET getwist maar gedraaid rond zichzelf (kwart). een UTP kabel is een mooi voorbeeld van getwiste aders. De platte telefoonsnoeren moet je inderdaad NIET gebruiken voor xDSL.
VVT ?

Reputatie 4
Badge +2
Moet telefoon kabel nog steeds best een impedantie hebben van 600 Ohm ?
Als dit zo is : UTP kabel heeft een impedantie van 100 Ohm, als je deze dus gaat aansluiten op een 600 Ohm kabel van Proximus ga je toch een mis aanpassing krijgen ?
neen de vvt heeft geen 600 Ω als karakteristieke impedantie => 0,6 mm heeft iets van rond de 80 Ω.
staat ergens op bgctv.skynetblogs.be
Reputatie 1
De koperparen zijn niet getwist, maar liggen gedraaid per kwart. Veels VDSL2 binnen hetzelfde kwart kan crosstalk (overspraak) veroorzaken.
De reden dat je nu in Zone 2 zit is niet omdat je op het retour paar zit (want anders had je maar 9Mbit).

We zitten niet in zone 2 maar in zone 3. We zitten op een afstand van 674 m van de rop. Met bijkomende lijnverzwakking vallen we dan in zone 3.
Reputatie 1
Elsa

Grosso modo heb je 2 soorten van verspreidingen in een straat / wijk.
- de lus: hier loopt de kabel van de ene kant van de KVD naar de andere kant (meestal rond een stratenblokje, lees: blokje om)
- de blokkabel: hier loopt de kabel/ bundel van de KVD tot aan het einde van een straat. Daar wordt de ene helft aan de andere helft gezet en krijg je dus directe paren en retour paren.

een VVT is ook NIET getwist maar gedraaid rond zichzelf (kwart). een UTP kabel is een mooi voorbeeld van getwiste aders. De platte telefoonsnoeren moet je inderdaad NIET gebruiken voor xDSL.

Nee, ik snap het niet echt zoals jij het uitlegt Techno Turlinckx, zoals Elsa het uitlegt wel. In een lus heb je toch ook een direct en een retour paar als je niet in het midden ervan zit? Als je een lus hebt van 1 km en je huis staat bijv. op 400 m van de rop, dan is het directe paar toch op 400 m afstand van de rop en het retour paar op 600 m van de rop?

Loopt er altijd maar een verspreidingskabel door je straat, dus voor de even en oneven huisnummers, of zijn er dat twee, een voor de even en oneven huisnummers? Dus ik bedoel er loopt een kabel vanuit de rop langs de even huisnummers en die loopt in een lus dan terug langs de oneven huisnummers naar rop.
Reputatie 3
Badge +1
In tekst uitleggen is nogal moeilijk. Ik zou een schema van een kabelplan kunnen tonen. Maar omwille van bedrijfspolacy mag dit niet.
Maar onder je voetpad ligt minimaal 1 verspreidingskabel. Er kunnen er meerdere kabels liggen. Dit hangt een beetje af van water juist gelegd is.
Dus Frederik best zelf een Putje maken Tentje zetten en Tukje doen 😉
Reputatie 4
Badge +2
Was dat niet voor de Hollanders ? 😉
Reputatie 1
Mannekes mannekes mannekes, ik moet jullie heuglijk nieuws melden! Px is vanmorgen gekomen om het trottoir open te smijten en ons op een andere kabel aan te sluiten. Zeer rappe respons van Px moet ik zeggen! Nog eens bedankt daarvoor Proximus! We zitten nu effectief op 70 Mb volgens mijn vader. Ik zal het ih weekend nog eens checken als ik thuis ben. Px zei ook dat we tot 100 Mb kunnen halen. Mijn vader heeft ook gevraagd(in mijn naam) of ze vectoring konden activeren in de rop nu ze toch bezig waren maar de techniekers zeiden dat ze dat niet konden, dat dat id centrale moet gebeuren. Ik zal het eens checken met de Sagem tool of vectoring actief is.

Het is nu ook zeker dat we op de rop aangesloten zijn welke ik al dacht, op 327 m. We komen dus in zone 1 terecht. Voorheen waren we op de retour aangesloten heel de blok om, crazy eigenlijk, vandaar dat we op 674 m zaten. Nu zijn we op het direct paar aangesloten.
De aanhouder wint zeggen ze altijd en bij deze bewezen 😉
Reputatie 1
In tekst uitleggen is nogal moeilijk. Ik zou een schema van een kabelplan kunnen tonen. Maar omwille van bedrijfspolacy mag dit niet.
We mogen natuurlijk niet te veel weten hoe de verspreidingskabels lopen he, anders mag Px zoals bij ons al zijn klanten op andere kabels gaan lassen. Gaat een dure affaire worden. 😉

Dus Frederik best zelf een Putje maken Tentje zetten en Tukje doen ;)
Haha, de PTT. Ik laat putjes maken toch liever ad experts over. 😉
Reputatie 1
De aanhouder wint zeggen ze altijd en bij deze bewezen ;)
Klopt ja, ik had het idd bijna opgegeven totdat ThomasP na twee dagen stilte met de oplossing kwam. Maar het is ook gelukt dankzij jouw hulp Elsa en de andere forumleden door mij bij te staan met jullie technische kennis. Bedankt aan allen!
Reputatie 1
Bericht had van Px. We zitten nu op 70 Mbps inclusief dlm. Hopelijk houdt de dlm ons op die snelheid. Vectoring is bij ons nog niet actief maar ThomasP zegt dat Px voor 2016 extra budget heeft uitgetrokken voor zijn vaste internet infrastructuur. Een precieze datum wanneer vectoring bij ons actief wordt heeft hij niet.
Ze zijn inderdaad nog volop bezig met da aanpassingen in de rop's om deze te voorzien met vectoring broadcom kaarten en dat zal wel nog maanden duren vooraleer alle rop's hiervan uitgerust zijn, dus inderdaad je zal nog wat geduld moeten hebben, maar komt zeker in orde want alle rop's moeten aan beurt komen, en dan zal je kunnen genieten van je 100/20 zoals ik 😉
Reputatie 1
Ik ben ook al blij met de 70 Mb maar het mag natuurlijk altijd meer. 😉
Ja zoals bij de beenhouwer, mag het iets meer zijn? 😉
Reputatie 3
Badge +1
Wacht maar tot G.Fast er is. Dan gaan we wat zien. Super speed all the way
Wacht maar tot G.Fast er is. Dan gaan we wat zien. Super speed all the way
De vraag is hoelang we zullen moeten wachten en wie er zal kunnen van genieten 😉
Wacht maar tot G.Fast er is. Dan gaan we wat zien. Super speed all the way

Daar ga ik nu mijnen adem zeker niet op inhouden zie ..


https://en.wikipedia.org/wiki/G.fast

quote "...G.fast is a digital subscriber line (DSL) standard for local loops shorter than 500 m, with performance targets between 150 Mbit/s and 1 Gbit/s, depending on loop length...."
zelf al voorbijgestreefd (bij manier van spreken toch) 🙂 zou mij verwonderen dat het g.fast zou worden!
Reputatie 1
Het gaat Vplus worden, ontwikkeld door Alcatel-Lucent en gestandaardiseerd in vdsl2 profiel 35b(35 mhz). Laat snelheden van 200 Mbps toe tot 550 m en van 300 Mbps tot 250 m. G.fast is pas rapper dan Vplus
Reputatie 1
Gaat Vplus worden, ontwikkeld door Alcatel-Lucent en gestandaardiseerd in vdsl2 profiel 35b(35 mhz). Laat snelheden van 200 Mbps toe tot 550 m en van 300 Mbps tot 250 m. G.fast is pas rapper dan Vplus

Ik weet niet wat er ad hand is, maar het lukt niet om mijn reactie te plaatsen.

Het gaat Vplus worden, ontwikkeld door Alcatel-Lucent en gestandaardiseerd in vdsl2 profiel 35b(35 mhz). Laat snelheden van 200 Mbps toe tot 550 m en van 300 Mbps tot 250 m. G.fast is pas rapper dan Vplus
Reputatie 1
Het gaat Vplus worden, ontwikkeld door Alcatel-Lucent en gestandaardiseerd in vdsl2 profiel 35b(35 mhz). Laat snelheden van 200 Mbps toe tot 550 m en van 300 Mbps tot 250 m. G.fast is pas rapper dan Vplus
Reputatie 1
Het gaat Vplus worden, ontwikkeld door Alcatel-Lucent en gestandaardiseerd in vdsl2 profiel 35b(35 mhz). Laat snelheden van 200 Mbps toe tot 550 m en van 300 Mbps tot 250 m. G.fast is pas rapper dan Vplus

Ja sorry, ik geef het op. Het lukt maar niet om mijn reactie te plaatsen. 😞

Reageer