Is het mogelijk om je Bbox2 gratis om te ruilen voor een Bbox3? Momenteel hebben wij een Bbox2 met 16/4 profiel. Ik heb de lijnsnelheid gecontroleerd op de Proximus website en daaruit kwam dat we 3 tv's in HD kunnen aansluiten, nu hebben we een tv in HD en een tv in sd, dus normaal moeten we sneller kunnen dan 16 Mb download. Ik heb ook de online speedtest van Edpnet uitgevoerd met als resultaat 70 Mb download en 8 Mb upload. Daar de Bbox3 vectoring ondersteund zou die wel eens voor een snelheidsboost kunnen zorgen maar mijn vraag is dus of je hem gratis kan omruilen voor een Bbox2.
Bladzijde 2 / 6
wie zegt dat de kabel de straat volgt !? hoe weet je dat zeker? ik dacht dit ook maar dan zou ik op 20 meter moeten zitten want de rop staat aan de waar ik woon en in werkelijkheid zit ik op ongeveer iets minder dan 100m kabellengte.
Ja ok maar zelfs als ik op 562m vd rop zit val ik in zone 2 en zou ik 50/10 moeten halen maar misschien met bijkomende lijnverzwakking val ik dan toch in zone 3. Wie zal het zeggen? Alleen Proximus weet het maar ze kunnen natuurlijk zeggen wat ze willen.
En ben je ook zeker dat je op die rop op 10m aangesloten bent en niet op die op 100m?
En ben je ook zeker dat je op die rop op 10m aangesloten bent en niet op die op 100m?
Neen want als ze hier de straat volledig open gesmeten hebben voor riolering heb ik gezien dat de kabel eerst een stuk aan de zijkant van mijn grond loopt om dan terug te keren, en toen de vraag gesteld aan deze van Belgacom die hier ook bij de werken aanwezig waren en de reden is dat er aan de zijkant vroeger een doodlopend straatje was waar een chalet gestaan heeft die aangesloten was op belgacom, maar ondertussen al lang afgebroken was voor ik hier gekomen ben om t bouwen.
Die heeft ook uitgelegd dat je eigenlijk nooit zeker bent van welke kronkels die kabels kunnen maken.
NB:Tegenwoordig bepaald ook de lengte niet meer echt in welk VDSL profiel je valt maar de verzwakking op je lijn, dit kan zelf verschillen naargelang welke draadsecties ze gebruikt hebben voor de verspreidingskabel enz.....
Die heeft ook uitgelegd dat je eigenlijk nooit zeker bent van welke kronkels die kabels kunnen maken.
NB:Tegenwoordig bepaald ook de lengte niet meer echt in welk VDSL profiel je valt maar de verzwakking op je lijn, dit kan zelf verschillen naargelang welke draadsecties ze gebruikt hebben voor de verspreidingskabel enz.....
Laatste privébericht van Proximus Team.
Het zal helaas wachten zijn tot vectoring geactiveerd wordt om een beetje deftige snelheden te halen. In elk geval zouden we er binnen twee weken hopelijk door de dlm lichtjes op vooruit moeten gaan van 16.5 Mb naar 30. Waar een mens al niet tevreden moet mee zijn.
Frederik,
er is nog geen vectoring actief in de straatkast. Ik heb helaas geen zicht op wanneer dit geactiveerd wordt. Je provisioned profiel wordt berekend aan de hand van afstand en kwaliteit van de kabel, in jouw geval is dat dus 16,5 mbit.
DLM staat momenteel aan, indien na enige tijd je lijn voldoende stabiel wordt geacht zal deze je lijn automatisch verhogen.
MVG,
Wim
Het zal helaas wachten zijn tot vectoring geactiveerd wordt om een beetje deftige snelheden te halen. In elk geval zouden we er binnen twee weken hopelijk door de dlm lichtjes op vooruit moeten gaan van 16.5 Mb naar 30. Waar een mens al niet tevreden moet mee zijn.
Ja ik heb het hier al dikwijls gezegd, dat wereld niet eerlijk is, want ik heb zeker bijlange mijn 100Mbps niet nodig die ik nu met vectoring + DLM gekregen heb,
maar ja ik kan al die Mbitjes die ik teveel gekregen heb , spijtig genoeg niet aan jou wegschenken hé, anders kreeg je ze gerust van mij.
maar ja ik kan al die Mbitjes die ik teveel gekregen heb , spijtig genoeg niet aan jou wegschenken hé, anders kreeg je ze gerust van mij.
Bedankt voor je medeleven Elsa.
Je moet er ook nog rekening mee houden dat digitale tv een deel van je internetsnelheid afsnoept. We zitten nu op 16.5 Mbps maar de max downloadsnelheid die ik al gehaald heb is 1.4/1.5 MBps. Dat is geen probleem als je van een hoge downloadsnelheid kan genieten maar wel als je zoals mij een lage downloadsnelheid hebt. Als je een kabelabo hebt heb je sowieso geen snelheidsverlies wanneer digitale tv opstaat.
Ik zit gewoon iets te bedenken. Kan je betere resultaten bekomen als je naar de technische helpdesk belt dan dat je hier een privébericht naar het Proximus Team stuurt of maakt dat niets uit? Of zijn ze allebei even capabel?
Je moet er ook nog rekening mee houden dat digitale tv een deel van je internetsnelheid afsnoept. We zitten nu op 16.5 Mbps maar de max downloadsnelheid die ik al gehaald heb is 1.4/1.5 MBps. Dat is geen probleem als je van een hoge downloadsnelheid kan genieten maar wel als je zoals mij een lage downloadsnelheid hebt. Als je een kabelabo hebt heb je sowieso geen snelheidsverlies wanneer digitale tv opstaat.
Ik zit gewoon iets te bedenken. Kan je betere resultaten bekomen als je naar de technische helpdesk belt dan dat je hier een privébericht naar het Proximus Team stuurt of maakt dat niets uit? Of zijn ze allebei even capabel?
Eigenlijk komt dit inderdaad op het zelfde neer want de mensen van de Technische helpdesk moeten dan om beurt zich bezig houden met het forum.
Maar je kan altijd beide proberen natuurlijk wie weet 😉
Maar je kan altijd beide proberen natuurlijk wie weet 😉
Ik heb zojuist de snelheid gecontroleerd in de webinterface van de bbox(ben heel de week niet thuis geweest) en die is erop achteruitgegaan: 16.5/2 ipv 16.5/4 met een downstream training margin van 20.3 dB ipv 15.9 vroeger. Hopelijk blijft dit niet zo en gaat de dlm de snelheid nog verhogen tot 30/4 zoals de Proximus medewerker zei.
Afgaand op deze 2.,3 dB zou er normaal gezien inderdaad ruimte zijn voor verhoging, maar er kunnen andere redenen zijn die je moeilijk zelf kunt achterhalen. Het kan zijn eens de rop op vectoring staat en van iedereen hun lijn vectoring actief staat dat je wel deze hogere snelheid zonder probleem krijgt.
Ik heb zojuist de bbox2 omgeruild voor de bbox3 en al geinstalleerd. Eerste indrukken zijn positief. Het bereik is erop vooruitgegaan. Ik zit thuis boven en heb nu twee streepjes ipv een of geen vroeger. De downloadsnelheid ligt ook hoger. Vroeger was dit 1.1/1.2 MBps, nu is dat 1.4/1.5 MBps. Ik neem ook aan dat je de dlm terug moet herstarten als je een nieuwe modem geplaatst hebt of gebeurt dit automatisch?
Als ik de webinterface van de bbox3 open is alleen beknopte info te zien. Downupstream/upstream line rate en downstream training margin ed. vind ik niet terug. Waar kan je die info vinden. Moet je dan inloggen als expert misschien onder een nieuw wachtwoord want als ik het bijgeleverde wachtwoord van 'user' gebruik werkt dit niet.
Als ik de webinterface van de bbox3 open is alleen beknopte info te zien. Downupstream/upstream line rate en downstream training margin ed. vind ik niet terug. Waar kan je die info vinden. Moet je dan inloggen als expert misschien onder een nieuw wachtwoord want als ik het bijgeleverde wachtwoord van 'user' gebruik werkt dit niet.
De TBA wordt inderdaad gestart na het plaatsen van een nieuwe bbox en zald DLM terug zijn werk doen.
Als je een bbox3 van Technicolor hebt zal inderdaad de lijnkarakteristieken niet meer kunnen uitlezen.
Expert en Admin paswoorden worden niet vrijgegeven.
Als je er ene hebt van Sagemcomm heb je meer gelukt met dit tool dat je hier kunt downloaden kan je deze uitlezen
=> Download
dat ontworpen werd door iemand van het userbase.be/forum.
Als je een bbox3 van Technicolor hebt zal inderdaad de lijnkarakteristieken niet meer kunnen uitlezen.
Expert en Admin paswoorden worden niet vrijgegeven.
Als je er ene hebt van Sagemcomm heb je meer gelukt met dit tool dat je hier kunt downloaden kan je deze uitlezen
=> Download
dat ontworpen werd door iemand van het userbase.be/forum.
Ok bedankt Elsa. Het is gelukkig een Sagemcomm en zal de tool direct eens downloaden. Ik vind het heel belangrijk om je snelheidsprofiel en downstream training margin ed. te kunnen aflezen. Zeer idioot dat Proximus dat eruit gesloopt heeft in de Bbox3.
Het is ook maar dankzij een beveiligingslek dat het voor de sagemcom mogelijk is, want voor de technicolor die ik heb is deze lek nog niet gevonden blijkbaar 😉
Dit zijn de resultaten van de tool:
Een 8d profiel, ziet er niet zo goed uit dus. Ik heb al gezien dat je met een 17a profiel de hoogste snelheden haalt. Heeft dit te maken met de bekabeling?
Een 8d profiel, ziet er niet zo goed uit dus. Ik heb al gezien dat je met een 17a profiel de hoogste snelheden haalt. Heeft dit te maken met de bekabeling?
Er zijn er al die erin geslaagd zijn door de TBF op te starten (bellen naar 0800 22 424) om op een 17a te geraken, maar dat lukt natuurlijk niet altijd.
't zal anders wachten zijn op vectoring!
't zal anders wachten zijn op vectoring!
Maar je hebt toch juist gezegd dat de dlm automatisch gestart wordt als je een nieuwe bbox plaatst? Dan moet ik toch niet bellen naar 0800 22 424, of wel?
Inderdaad normaal gezien moet dit gebeuren, maar vogens ik al gelezen heb ik dacht dat he userbase was zijn er die na het zelf opstarten zo van hun 8d afgeraakt zijn, maar als je echt op een noisy kabelbundel zit zal je toch op vectoring moeten wachten, je kan het altijd eens proberen als je wilt natuurlijk.
't zal anders wachten zijn op vectoring!
Normaal zou die al achter een 7 a 10 dagen een verhoging kunnen geven, ik ben na een 10 tal dagen op 100/20 komen te staan .
Maar als het nog te lang moest duren zou ik als ik in dit geval moest zijn, toch eens een TBF proberen.
Maar als het nog te lang moest duren zou ik als ik in dit geval moest zijn, toch eens een TBF proberen.
't zal anders wachten zijn op vectoring!
Frederik zal dit wel absurd vinden denk ik...
Beetje wel ja. Van zo'n snelheden kan ik alleen maar dromen! ;)
Nog een vraagje. In de doos vd Bbox3 zat nog een ethernetkabel cat 5e. Is het beter van die aan te sluiten van de modem naar de plc adapter(gebruiken we voor digitale tv) of mag je de 'oude' kabel van de bbox2 naar plc-adapter blijven gebruiken, kwestie van beter beeld te krijgen misschien? Die kabel is trouwens ook nogal ad korte kant.
Maar als het nog te lang moest duren zou ik als ik in dit geval moest zijn, toch eens een TBF proberen.
bedankt, ik zal 't morgen eens proberen. Prettige feestdag morgen!
Frederik, ik heb de kabel van de b-box2 (2 jaar oud) voor TV (ook met PLC) blijven gebruiken.
Maar als het nog te lang moest duren zou ik als ik in dit geval moest zijn, toch eens een TBF proberen.
Frederik, ik heb de kabel van de b-box2 (2 jaar oud) voor TV (ook met PLC) blijven gebruiken.
Ok, dan laat ik hem gewoon zitten.
Vandaag lijntest laten uitvoeren, en bingo, ik sta op 100/20 nu, zie bijlage Sagemtool uitkomst..Bedankt voor de suggestie!:D
Ik haal met UTP (LAN) nu 91,56/5.38, met Smartphone S4 op 5Ghz 84.19/5.95 en met Tablet Tab4 op 5Ghz 86.08//6.08, allemaal met decoder in standby. Ik ben dus dik tevreden hé. Nu nog een "deftige" interface voor mijn V4....Gisteren toch weer een nPVR-opname de mist ingegaan: had ze wél via de "oude" TV Overal app. geprogrammeerd; noch in de decoder, noch in de PxTV app. bij de opnames te vinden. Enfin, het zal ooit wel goed komen zeker?
Ik haal met UTP (LAN) nu 91,56/5.38, met Smartphone S4 op 5Ghz 84.19/5.95 en met Tablet Tab4 op 5Ghz 86.08//6.08, allemaal met decoder in standby. Ik ben dus dik tevreden hé. Nu nog een "deftige" interface voor mijn V4....Gisteren toch weer een nPVR-opname de mist ingegaan: had ze wél via de "oude" TV Overal app. geprogrammeerd; noch in de decoder, noch in de PxTV app. bij de opnames te vinden. Enfin, het zal ooit wel goed komen zeker?
Inderdaad soms faalt het automatisch trigeren van de DLM door de TBF na vervanging van je bbox door een nieuwe, bij mij ie het automatisch gebeurd en stond ik na ongeveer 10 dagen op 100/20.
Ik heb ook een lijntest uitgevoerd(080022424). Voorlopig nog altijd 16.5/2. We zullen zien wat het binnen een aantal weken geeft.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.