Beantwoord

Bbox2 omruilen voor Bbox3



Toon eerste bericht

139 reacties

Stel je voor dat dat je op die manier vectoring kunt activeren, maar dat zal wel een ander telefoonnummer zijn dat je moet bellen mijn gedacht 😉
Reputatie 1
Elsa heb je enig idee wanneer ze vectoring bij mij zouden kunnen activeren?
Reputatie 7
Badge +1
Denk ik niet...zoveel macht heeft ze nog niet bij Proximus...🆒
Reputatie 1
Ik heb even de NTP2007 opengedaan. De Proximus introkabel is met de grijze en witte draad aangesloten op de zwarte klem maar ik heb al gelezen dat het de blauwe en oranje moet zijn. Misschien hebben we daarom trager internet. Weet iemand hier meer over?
Als ze één draad verkeerd aangesloten hebben dan zou dit moeten werken over een capacitieve koppeling en dan gaat er van je VDSL niet veel overschieten. Trouwens moest dit waar zijn dan zou je ook niet kunnen bellen op je vaste lijn. De fout die ze eventueel zouden kunnen gemaakt hebben is bv je aangesloten te hebben op het retourpaar ipv van het rechtstreekse paar, maar daarvoor zou er een px technieker moeten komen om dit na te gaan oj je in de KVD verkeerd aangesloten bent op het retourpaar.
Reputatie 1
Maar ik zou toch ook zelf het andere paar kunnen proberen, de oranje en de blauwe dus? Ik heb gelezen dat je vdsl2 enkel op het korte paar en niet de retour kunt aansluiten, anders gaat het niet werken. Klopt dat? Weinig kans dus dat ze het verkeerd aangesloten hebben.

Misschien ook daarom dat we op 562m vd rop zitten, terwijl dat in werkelijkheid maar 327m is. Ik blijf erbij dat Px snelheidstest aangeeft dat we 63.7 Mbps moeten kunnen halen en ik heb nog altijd geen antwoord gehad van Px of dat met vectoring is of niet. Zeer raar allemaal.

Moet Px dat checken in de ntp of de kvd of je op het retour paar zit? Kun je ze daarvoor bellen of gaan ze voor zo'n prul niet willen komen?
Inderdaad normaal voor de goede werking van VDSL en vectoring moet je op het rechtstreeks paar staan maar ik ken iemand van mijn man zijn vroeger werk, die VDSL aansluiting had en toch het op retourpaar aangesloten stond, en is pas later aan het licht gekomen!?
Dus blijkbaar kan dit toch voorvallen, maar of dit de reden is bij u is natuurlijk weer een andere vraag.
Die lijntesten kloppen ook niet altijd zoals je ziet krijg je verschillende waardes voor bestaande en nieuwe klant en al zijn die dezelfde is het al door verschillende klanten het bewijs geleverd geweest dat die verkeerd waren en dat de ⌘ medewerkers antwoorden wordt dorgegeven aan bevoegde dienst om deze database aan te passen.
Reputatie 1
En wat bedoel je juist met retour en rechtstreeks paar?

Moet Px dat checken in de ntp of de kvd of je op het retour paar zit? Kun je ze daarvoor bellen of gaan ze voor zo'n prul niet willen komen?
Ik weet niet of ze van op afstand meetmogelijkheden hebben om dit te checken of je op de rechtstreekse (kortste) lijn zit of op de retour (langste lijn) dat zal volgens mij alleen kunnen nagetrokken worden in de KVD die naast de ROP staat.
Je moet dit voorstellen als een lus de verspreidingskabel vertrekt van de KVD naar het verste punt om dan zo terug te keren naar de KVD stel dat de kabel in tolaal heen en terug 500m lang is dus een loop van totaal 500m dan zou een huisaansluiting die op 250 m aangesloten is op die lus juist in de helft staan en is de rechtstreekse lijn even lang als de retourlijn namelijk 250m voor al de andere huizen die langs deze lus staan en aangesloten zijn die lengtes natuurlijk verschillend voor rechtstreeks en retour lijn waarvan de som van beide lengtes natuurlijk altijd 500m is
Reputatie 1
Dus gewoon de oranje en blauwe draad aan de zwarte klem bevestigen gaat niet werken, dit moet in de kvd evt veranderd worden?
Ik heb een privebericht naar Px gestuurd hieromtrent.
Hier trouwens een document dat het de oranje en blauwe draad moet zijn.
http://www2.rexel.be/nl/content/download/1099/11671/file/BGC-21967_Installation_manual_Smarttube_NL.pdf

Ik heb zojuist even de Telenet snelheid hier bij mij thuis gecontroleerd: duurste abo geeft 200 Mbps downl en 6 Mbps up, de max snelheden die met het abo haalbaar zijn en Proximus.... 😠 Maar ja, mijn vader is resoluut tegen Telenet en wil niet veranderen maar ik vraag mij af wie de grootste afzetters dan zijn. Telenet is misschien duurder(weet ik nog niet zo zeker) maar geeft wel de snelheid die het belooft en Px misschien goedkoper maar geeft absoluut niet de beloofde snelheid.
Of ze altijd die kleurencode hebben gebruikt dat weet ik natuurlijk niet trouwesn als je die draden aansluit ga je direct wel merken of je modem nog wilt synchroniseren of niet, wel oppassen als je moest experimenteren, dat je niet verschiet als je met de twee draden in contact komt want er zit wel 50V spanning op, niet dat het levensgevaarlijk is maar een aangenaam gevoel is het niet.

NB: 'k heb vlug eens bij mij gekeken en het is inderdaad de blauwe en oranje draad die aangesloten is.!

nog een bedenking;: hopelijk hebben ze je tijdens het aansluiten in de kvd niet één draad van de rechtstreekse lijn en met één draad van de retourlijn aangesloten ‼
Reputatie 4
Badge +2
Is het een pvc kabel, of is het nog een oude loodkabel ?
Misschien dat ze bij die oude loodkabels een andere kleurcode gebruikten :?
Dat ze altijd van in het begin tot nu dezelfde kleurencode gebruikt hebben zou mij ook verwonderen
Reputatie 1
Is het een pvc kabel, of is het nog een oude loodkabel ?
Misschien dat ze bij die oude loodkabels een andere kleurcode gebruikten :?

Het is een grijze kabel, ik denk wel pvc ja. De loodkabels hebben trouwens een andere kleurcode als die van mij en de pet kabel dezelfde volgens deze website. Dus zal het wel een pvc zijn.
http://www.weethet.be/Belgacom_soorten_invoerkabels.html

Ik ben trouwens serieus verschoten hoe fijn die koperdraadjes zijn en dat daar zoveel data doorheen kan.
Ik vind het gewoon een wonder dat ze over twee van die koper draadje die voorzien zijn om eigenlijk lage ( spraak) frequenties om daarop de hoge frequenties te versturen die nodig zijn voor VDSL2 en zo nog min of meer kunnen concurreren tegen TN die nog de luxe hebben van de coax die voor hogere frequenties geschikt zijn.
Nu zijn er wel verschillende draad doorsnedes die Px gebruikt voor hun verspreidingskabels en kan het inderdaad daardoor zijn dat je minder hoge snelheden kunt halen of beter gezegd vlugger in een lagere vdsl profiel valt met anderen die op de zelfde afstand zitten als u maar op een verspreidingskabel zitten dikker draaddoorsnede, enfin moeilijk te weten of jij in zo'n situatie verkeerd.
Ik zou niet te vlug afgaan op die kleurcode want ik weet dat er sommigen het er niet zo nauw nemen om die kleurcode te respecteren op je aansluitkabel maar op de verspreidingskabel daar zullen ze wel volgens het boekje werken want anders zouden ze erop den duur moeilijker aan uit geraken 😉
Reputatie 7
Badge +4
Dag Frederik,

Ik heb het even na gekeken je bent aangesloten op je direct paar en de afstand van de lijn is correct. Je zit op een correct profiel daar je op 674 meter zit van de rop.

Mvg, Robrecht

Het Proximus Team
Reputatie 1
@RobrechtB

Zitten we nu al op 674 m vd rop. Dat is nog 100 m verder dan wat uw collega ThomasP zei, nl 562 m.
Ik bedoelde eigenlijk dat je ander resultaten kreeg op de online test in vergelijking met je effectieve snelheid op bbox. Mijn excuses voor de verwarring.
Ik heb dit dan nog eens gecontroleerd en op adres krijg je inderdaad toch nog andere resultaten. Deze zijn helaas niet volledig correct. Volgens deze checks zit je inderdaad op een afstand van 327m. In realiteit is dit meer en zit je op een afstand van 562m. Deze afstand klopt in vergelijking met je naaste buren. Ik heb dit doorgestuurd voor de kabelplannen te laten herbekijken zodat de online tool wordt aangepast.

Volgens mij zijn jullie gewoon met mijn voeten ah spelen. In werkelijkheid als je de straat volgt zitten we op 327 m vd rop. Hoe kan je dat dan verklaren Robrecht dat we op 674 m zitten? Kan je ook eens zeggen op welke rop we dan aangesloten zijn Robrecht, volgens mij is dat toch die ter hoogte van Beselarestraat 114?
Reputatie 1
Ik ga toch eens vragen aan mijn vader of hij niet wil overstappen naar Telenet. Als je daar aan een snelheid van 200Mbps kan surfen dan is het toch om te huilen bij Px. Ik zou het wel weten welke provider ik zou nemen. Zelfs met het middeldure pack surfen we bij Telenet nog aan 100Mbps.
Ik ga toch eens vragen aan mijn vader of hij niet wil overstappen naar Telenet. Als je daar aan een snelheid van 200Mbps kan surfen dan is het toch om te huilen bij Px. Ik zou het wel weten welke provider ik zou nemen. Zelfs met het middeldure pack surfen we bij Telenet nog aan 100Mbps.

't kan verkeren maar ge moogt altijd de tijdswinst eens berekenen die ge krijgt bij het surfen en het inladen van een 10KB grote web bladzijde (en dat is al een grote) op deze snelheden laat staan dat het al iets uit maakt voor e-mail .. en neem er 50Mbps maar bij voor de berekening ..
't zal zeker daarom niet te doen zijn.
Reputatie 1

't kan verkeren maar ge moogt altijd de tijdswinst eens berekenen die ge krijgt bij het surfen en het inladen van een 10KB grote web bladzijde (en dat is al een grote) op deze snelheden laat staan dat het al iets uit maakt voor e-mail .. en neem er 50Mbps maar bij voor de berekening ..

Oh daar gaat het mij niet over. Ik wil gewoon een filmpje kunnen bekijken in full HD zoals iedereen zonder stotteren wat nu niet lukt. Ik moet terugschakelen naar 720p. Of niet dagen een spel moeten downloaden maar in een dag binnenhalen. En ik neem geen 50 Mbps voor je berekening maar 16.5 Mbps want dat is wat we hebben. 😠
Reputatie 1
't zal zeker daarom niet te doen zijn.
Toch wel want die 100 m bepaalt of we in zone 2 of 3 zitten.
Je hebt me laatste antwoord op Regulus verkeerd begrepen blijkbaar, want in je antwoord aan hem geef je me gelijk , namelijk
mijn antwoord aan Regulus : 't zal zeker daarom niet te doen zijn.
jouw antwoord aan Regulus: Oh daar gaat het mij niet over
;)
NB: Eigenlijk op de keper beschouwd is het niet die 100m want daar wordt niet meer op afgegaan zoals vroeger om je in te delen in welke zone je valt want als de kabeleigenschappen bv beter moesten zijn waar jij op zit dan kon het zijn dat je ook in een beter vdsl profiel terecht kwam ‼
Reputatie 7
Badge +6
Frederik, ik ga even mijn best doen om wat licht op deze zaak te werpen en enkele dingen op te heldere.
Eerst even dit: Dit forum is er voornamelijk om mensen te helpen in een community based omgeving. De Proximus medewerkers alsook verschillende andere leden hier proberen dit steeds zo goed mogelijk te doen. Wij hebben geen baat bij om je zaken 'proberen wijs te maken', nog minder om met je voeten te spelen.

Nu terug on topic, ik heb even de kabelplannen van jouw straat en de nabije omgeving erbij genomen en de kabel waar je momenteel op bent aangesloten loopt via de Bes...straat. Ik zie dat vroeger de (kortste) kabel door jouw straat niet volledig door jouw straat liep maar ongeveer tot de helft kwam tot nr 46. Alle huizen erachter werden toen via de andere kabel aangesloten. Later is de kabel in jouw straat doorgelast zodat je een in principe een lus krijgt. Ik heb dit even besproken met de desbetreffende dienst en we kunnen je, mits een kleine ingreep, aansluiten op de andere kabel zodat je korter bij de verdeelkast zit en een hogere snelheid kan halen. Deze ingreep is een verlassing van je inleidingskabel en gaat dus gepaard met kleine werken voor je woning, meestal op de rooilijn. Deze werken kunnen gratis worden uitgevoerd.
Ik hoop dat dit zo enigszins wat duidelijker is geworden.

Indien dit ok is voor je, laat me dit even weten via PM naar Het Proximus Team zodat we hiervoor het nodige kunnen doen.

Reageer