bbox2 omruilen voor bbox3?



Toon eerste bericht

98 reacties

Hoe je het ook draait of keert en alle mogelijke theorieën erbij sleurt met zo'n oplossingen ben je nooit zeker het is pas als je na voldoende lange tijd er gebruik van maakt dat je pas zeker bent dat het goed werkt. Je kunt het best vergelijken als je bij een chirurg gaat voor een operatie dan zeggen ze allemaal dat zo'n operatie routine werk is en niet echt niet veel inhoud en dat is ook in veel gevallen zo, gelukkig maar, maar als je bij de andere categorie terecht komt waar er onverwachte complicaties opduiken dan is het natuurlijk een ander verhaal, en dat is bij devolo's net het zelfde.
Nu dit gezegd zijnde aangezien je probleem blijft als je de modem direct aangesloten hebt daar waar proximus met zijn lijn binnenkomt dan moet je ook uw bekabeling niet verdenken volgens mij?
Reputatie 2
Badge
Beste ,
Om de komst van de technieker volgende week beter voorbereid te zijn, heb ik de telefoon bedrading van de garage (-1) tot mijn bureau (+1) nog eens zelf herbekeken. Om een lang verhaal kort te maken: Vertakkingen & gepruts.
In plaats van één nieuwe kabel te plaatsen (veel werk) denk ik erover na om een powerline met wifi te zetten.
Denk hier aan de volgende twee modellen:
Devolo Starterkit
http://www.vandenborre.be/powerline-adapter/devolo-dlan500wifi-1-2rj45-9255
Proximus PLC Starterkit + WiFi:
http://www.proximus.be/dam/cdn/sites/iportal/images/products/adapters/Wi-Fi-extender-CPL-adapter-and-ethernet-adapter.png

Ik vermoed dat deze twee oplossingen qua prestaties evenaardig zijn ?
Indien ja, heeft de technieker de Proximus starterkit bij of koop ik die op voorhand ?
Ik hoop het voor u ;-)
Nog een prettig weekend verder.
groetjes, Elsa
Reputatie 2
Badge
Alvast bedankt Wim. Volgende week weten we meer🆒
Ik begrijp dit ook niet goed, gewoon de bbox2 vervangen door bbox3 waarvan de S/N waarden zelf beter zijn !!
Ter info : Ik heb het als volgt gedaan de bbox direct op de twee draadjes die van proximus binnen komen de bbox aangesloten dus was er niks meer van de binnen bekabeling verbonden, enfin ik geef het je maar mee, het voordeel met de bbox2 was dat je direct de lijnwaarden kon aflezen zonder tussenkomst van iemand van Px en je zo op je gemak kon zelf zoveel mogelijk de fout opsporen aan welke kant ze zat, aan de kant van prox of aan de kant van je binnen installatie.
Reputatie 7
Badge +4
Dit probleem zal al langer bestaan hebben; waarom ons systeem het echter pas na de omruiling van de bbox heeft opgemerkt is me ook niet duidelijk. In elk geval zal je internet sneller en stabieler zijn eens dit is opgelost.
Reputatie 2
Badge
Marvellous:( En dat alles gewoon omdat ik heb aangedurfd mijn Bbox te vervangen'
Ik stuur je een PM
Reputatie 7
Badge +4
Het is blijkbaar nog slechter nu. De enige oplossing is een technieker langs te sturen. Indien je me enkele data/uren geeft kan ik iemand voor je inplannen.
T_Sheen,
Laat ons in ieder geval een weten hoe het verder afloopt of hoe het opgelost geraakt is
succes,
Elsa
Ja maar daar zit het hem juist en daarom dat ik juist gezegd heb kan er van meespreken, toen hebben ze mij gezegd dat ik zou moeten betalen voor de technieker tussenkomst omdat mijn ntp/ntf doos verder stond in de living, en niet in de garage waar de px lijn binnen komt, dan heb ik daar rechtstreeks mijn modem op aangesloten en was het probleem nog juist het zelfde en heb ik kunnen bewijzen dat het bij Proximus zat !!!!
Enfin ik deel altijd mijn ervaring mee, maar ieder doet wat hij niet laten kan natuurlijk ;-))
Reputatie 7
Badge +4
Ok, ik doe even een meting, gelieve nergens aan te komen.
Reputatie 2
Badge
Ok, BBox zit nu aan de splitter op benedenverdieping. En nu ?
Reputatie 7
Badge +4
Dat weet ik elsa, heb nog als technieker gewerkt dus zelf genoeg mee gemaakt 😉 . Het feit is echter, als de fout zich voor de ntp afspeelt moet er hoe dan ook een technicus langs komen om het probleem op te lossen. Indien de fout na de ntp is kan de bbox misschien permanent op de ntp aangesloten worden.
Ja Wim maar als die doos verderop staat bv 2de verdiep, dan zit er nog altijd binnen installatie (aftakpunten) of binnen bekabeling tussen die ook voor de miserie kunnen zorgen. Dus als hij zijn modem direct op de twee draadjes van proximus kan aansluiten ben je zeker dat het dan aan de kant van PX zit als het slecht vblijft en anders zal er twijfel blijven bestaan ( kan ervan meespreken 😉
Reputatie 7
Badge +4
Indien mogelijk de bbox aansluiten op het contactpunt met splitter waar proximus de woonst binnen komt.

http://www.dsl-cable.net/site/images/dsl/bgc/ntp2007-tf2007.jpg
Het best is daar direct waar je Proximus telefoonlijn binnenkomt want anders zit je binnen bekabeling er nog altijd tussen.
Als ik het goed begrijp komt je prox lijn op de beneden verdieping binnen en is deze rechtstreeks doorverbonden aan je binnen bekabeling naar 2de verdiep en staat daar je VDSL splitter aansluitdoos.
Reputatie 2
Badge
Bbox3 zit nu rechtstreeks aan de splitter. Dit is wel op de 2de verdieping.
Of moet ik aansluiten op de doos in benedenverdieping ?
Reputatie 7
Badge +4
Thomas,

je zit blijkbaar toch met een stub (aftakking, vermoedelijk op binnenkablage). Kan je de bbox eens rechtstreeks op de splitter/ntp (grijs blokje in het grijs vierkantje waar telefoonkabel de woning binnen komt) aansluiten?

MVG,

Wim
Reputatie 2
Badge
Thomas,

indien ik je vaste lijn nummer via privé kan krijgen kijk ik het na.

MVG,

Wim

Ok, will do
Reputatie 7
Badge +4
Thomas,

indien ik je vaste lijn nummer via privé kan krijgen kijk ik het na.

MVG,

Wim
Wim VL,
hij heeft wel dit als waarde gekregen uit de
PROXIMUS LINE TEST:
Max.: 63,7 Mbps download - 7,4 Mbps upload
Min.: 28,1 Mbps download - 5,5 Mbps upload

Maar als hij echt in zone3 zou zitten dan klopt het wel wat je zegt.
Reputatie 7
Badge +4
Beste,

bij bepaalde manipulaties op je internet wordt onze DLM (hetgeen in staat voor automatische verhoging van bandbreedte) terug gereset, met als gevolg dat je lijn opnieuw in observatie wordt genomen en eens voldoende stabiel geacht, wordt je bandbreedte opnieuw verhoogd. Gewoon even geduld hebben dus. Onze excuses voor het ongemak.

MVG,

Wim
Reputatie 2
Badge
Behalve het vervangen van de BBOX2 naar BBOX3 is er niets veranderd.
je zit in VDSL zone 1 en aangezien er blijkbaar nog geen vectoring actief is en je uw bbox2 vervangen hebt door een bbox3 zou je direct op een basis profiel 30/10 moetn komen te staan en na verloop van tijd kan de DLM je proberen te verhogen in stappen en dit tot max 70/10.
Dus je zit blijkbaar wel duidelijk met een probleem 16,5/2 of dit nu echt een repair profiel is durf ik moeilijk zeggen lijkt mij niet echt een repair profiel te zijn maar eerder dat je in zone 3 terecht komt, door één of andere reden ???
Heb je niks veranderd aan je installatie
Reputatie 2
Badge
Blijkbaar heb ik dus te vroeg gejuicht - Ik zit sinds deze morgen weer op 16.5/2...
En wat nu ?

Reageer