bbox2 omruilen voor bbox3?



Toon eerste bericht

98 reacties

de verzwakking van je lijn in functie van de lengte tot aan de KVD/ROP
"D/U noise margin" geeft aan hoeveel reserve je nog hebt voor lijnsnelheid (Down/Up) verhoging en hoe hoger die wordt hoe minder reserve dus hoe lager deze waarde theoretisch kan die zakken tot 6 dB, (anders wordt de lijn onstabiel, teveel bit errors) maar normaal zal de lijnsnelheid wel niet te hoog ingesteld worden zodanig dat je toch ietwat boven de 6 blijft en daar zorgt het automatisch regelsysteem voor, DLM genoemd.
Maar als je zelf meer theoretische uit leg wilt kan je altijd googelen om meer te vinden of je kan ook bij de specialist ten rade gaan, zal ik hem maar noemen en terecht, die zit op het userbase.be/forum, waar je alles in geuren en kleuren kunt vinden of je kan uitgelegd worden.
Reputatie 4
Badge +2
Dit leest de modemtool uit: allicht moet de DLM zijn werk nog doen?

Wat beteken nu de waardes bij :
Downstream attenuation
Downstream noise margin
Upstream noise margin

Hoe kunnen best deze waardes zjin en wat zijn de grenswaardes en de gevolgen hiervan ?
Reputatie 7
Badge +1
daarom dat er veel zijn die daar problemen mee hebben ook hé ;-)
DLM moet inderdaad eerst zijn werk doen vectoring heeft al zijn werk gedaan en binnenkort hopelijk op 100/20 zoals bij mij.

Inderdaad, je moet wel veel weten om alles correct ingesteld te krijgen! Mijn orinter kreeg ik eerst ook niet draadloos verbonden, wsant die bleek nog op mijn oude trouter SSID vast te staan. Moest hem dus via W10 gewoon terug volledig configureren voor draadloos gebruik, waarbij het IP-adres kan ingesteld worden. Ook dat werkt dus terug, al is die ook met een USB-kabel verbonden, maar voor printen vanaf tablet of smartphone nodig (al kan dat ook met Wifi direct natuurlijk). Ondertussen ben ik al wel een tijdje bezig om vooral de draadloze problemen op te lossen.
daarom dat er veel zijn die daar problemen mee hebben ook hé ;-)
DLM moet inderdaad eerst zijn werk doen vectoring heeft al zijn werk gedaan en binnenkort hopelijk op 100/20 zoals bij mij.
Reputatie 7
Badge +1
Op kanaal 44 werkt 5Ghz wél op mijn tablet hoor! Alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +1
Wtat ik raar vind is dat de Wifi 5Ghz standaard op 802.11 ac staat en niet kan aangepast worden. Heeft dat er iets mee te maken?
Reputatie 7
Badge +1
Dit leest de modemtool uit: allicht moet de DLM zijn werk nog doen?
@Sinjoor,
Bij mij staat die nu ook automatisch, tot nu toe nog geen problemen gehad al zijn er wel veel die hier wel problemen mee hebben en als ze hem vast zetten op de lagere kanalen zijn de problemen opgelost.
lees ook eens wat er staat hier:
=> https://nl.forum.proximus.be/internet-installatie-configuratie-10/5-ghz-wifi-band-springt-steeds-terug-naar-slechte-kanaal-48-34130?postid=543072
Reputatie 7
Badge +1
Sagem-tool: hier
Misschien ondersteunt jouw tablet niet alle kanalen op de 5 GHz-band, maar alleen de lagere. In mijn geval kiest zowel mijn Proximus- als mijn Telenet-modem automatisch kanaal 112, maar mijn Nexus 7 (2013) ondersteunt alleen de lagere kanalen (36, 40, 44,...). Manueel instellen is dan de boodschap als je echt op 5 GHz wilt werken met die tablet.

OK bedankt ik zoek het uit. Ik vind het wel raar dat zowel mijn Samsung S4 mini als mijn Samsung Smart TV het 5 Ghz signaal vinden en mijn tablet Samsung Galaxy Tab 4 - 4G niet...
Reputatie 2
Sagem-tool: hier
Misschien ondersteunt jouw tablet niet alle kanalen op de 5 GHz-band, maar alleen de lagere. In mijn geval kiest zowel mijn Proximus- als mijn Telenet-modem automatisch kanaal 112, maar mijn Nexus 7 (2013) ondersteunt alleen de lagere kanalen (36, 40, 44,...). Manueel instellen is dan de boodschap als je echt op 5 GHz wilt werken met die tablet.
Reputatie 7
Badge +1
vandaag mijn b-box 2 gaan omruilen voor een b-box3. Het blijkt toch een Sagemcom met Wifi ac te zijn; Installatie een fluitje van een cent. Met Wifi wat problemen gehad, maar ik zoek het nog wel uit. Smartphone en SmartTV vinden het 5,0 Ghz netwerk, mijn tablet niet (enkel 2,4 Ghz). Ik zit ondanks vectorijng nog steeds op 70/6. Hoe vind ik die sagemtool? Ik haal met Wifi nu ook wel deLAN-snelheid.
Bedankt Sinjoor
en nog een gezellig weekend
Reputatie 7
Badge +1
Ik zal't weten te zeggen. is dat voor de instellingen dezelfde website als voor de b-box2?
Amai dat zijn daar precies moeilijke waar je naartoe geweest bent, maar dat je de bbox2 moet inleveren dat vragen ze wel altijd.
't zal een Technicolor zijn zeker dat ze je gaan meegeven.
Reputatie 7
Badge +1
Ik ben gisteren nog eens in mijn Px Center langsgeweest om een omruiling van mijn b-box2 door een b-box3 te vragen. Maar ik moest hiervoor naar de helpdesk bellen en een ticketnummer vragen. Heb ik vandaag gedaan; heb dat nummer ook gekregen, en ben vandaag terug langsgeweest, maar tevergeefs: ik moest mijn b-box2 tegelijk inleveren incl. stroomkabel. Zal iets voor maandag worden. Enfin we zien nog wel. Over welk type viel blijkbaar niet te onderhandelen. Afwachten dus...
Ik heb de beide al eens in dienst gehad en heb toch geen verschil in ontvangst sterkte hoor, dan zal die wel defect geweest zijn !
Dan moeten het toch maar de laatste versies van de sagem bbox3 zijn dat er iets mee verkeerd loopt want de meesten (zie maar op het Userbase forum) willen juist een sagemcom (en ruilen de technicolor om met een sagemcom) omdat ze daar hun lijnkarakteristieken kunnen uitlezen met het sagem tool wat niet kan met Technicolor.
En nog niemand horen zeggen dat ze spijt hadden van door voor een sagemcom te kiezen !
Mijn draadloos probleem (elke 15 minuten vielen we zonder internet) is EUREKA opgelost !!!

Ander merk van BBOX3.

We zijn u al meer dan 24u in orde !

Heeft wel bloed/zweet en veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel wachtijd en 200 keer alles opnieuw uitleggengekost, maar : WE ZIJN ER HALLELUJAH

Er zijn 2 Bbox- 3's

1- Sagem
2- Technicolor

Bij ons is het signaal van de technicolr meer dan 2 keer zo sterk als de vorige 3 Sagem's.

http://wp.me/P47XiJ-6g
Reputatie 2
Badge
OK, Proximus (ex Belgacom) is zonet langs geweest. Een zekere Hugo - een zeer vriendelijke en competente technieker !
Hij bevestigd hetgeen Wim (en ik) al vermoedde. De BBOX3 is veel gevoeliger voor interne lijnstoringen dan de BBOX2.
De bedradingsdoos in de garage hopeloos verouderd en gecorrodeerd. Vervangen.
Kabelkruising in kruipzolder vervangen.
Aansluiting op 1de verdiep vervangen.
Splitter weg (overbodig omdat ik toch geen vaste lijn meer heb).
Dan nieuwe reset en test - Zit nu weer op30/10. Binnen een week of twee zou dit automatisch naar een hoger profiel gaan.
Hij zegt ook dat vectoring in mijn straat actief staat maar nog niet expliciet op mijn lijn. Hiervoor gaat hij morgen een mail doen naar zijn coach om dit te activeren (mag hij zelf niet doen). Vanaf dan kan het dus nog sneller.
Fingers crossed...:D
Het is dus ook voorbarig, en tot bewijs van het tegendeel, te besluiten dat zijn prehistorische aansluiting de reden is van zijn "mager" profile .. maar idd, mijn ervaring is ook positief geweest bij het inruilen van een, overigens perfect werkende, bbox-2 voor een 3 ...
Net zoals bij mij trouwens en haal ook 100/20, wat draait laat het draaien zeggen ze dan maar bij TS draaide het echter niet meer zoals het moest ! Er is zeker geen enkele reden dat het met een bbox3 slechter zou moeten zijn, zeker niet aangezien zijn performante op VDSL beter is.
SNELLER dan 30/10 op termijn;-)
Bekijk maar even deze 2 foto's. Eerste foto toont hoe de telefonie binnenkomt.
De tweede een van de vele pruts-kruisingen. De een-kabel oplossing zoals jij ze voorstelt heeft natuurlijk ook zijn voordelen. Hoe minder electronica ertussen, hoe minder er kan mis gaan. Sure.


Zegt totaal niets ... ik heb een gelijkaardige prehistorische "aansluiting" enkel met nog méér stof en méér spinnewebben en ik heb een stabiel 85/15 profiel in zone 2 ... ik ga daar zeker niet liggen aan prutsen !
ja inderdaad in veel oude gebouwen ziet er zo uit.
Ik heb ooit de test gedaan door eerst van uit de intro (VDSL NTP-/TF2007) in de garage van daaruit met 25m telefoniekabel (2x2paar) naar de bbox2 in de living te gaan en dan een tweede opstelling door de NTP-/TF2007) met die zelfde telefoniekabel naar de living te brengen om daar dan direct de bbox2 aan te sluiten en ik kreeg juist de zelfde lijn karakteristieken afgelezen uit mijn bbox2, dan heb maar besloten van de intro in de living te laten staan.
En tot nu toe is dit altijd goed gebleven zit nu ondertussen met een bbox3 op 100/20Mbps dus die 25 meter bijkomende kabel heeft zeker geen roet in 't eten gestrooid en ik ben blij dat ik van mijn devolo's af ben ook op die manier.
Enfin ik deel je alleen maar mijn avonturen mee of je er nu veel aan hebt laat ik aan u over 😉
Reputatie 2
Badge
SNELLER dan 30/10 op termijn;-)
Bekijk maar even deze 2 foto's. Eerste foto toont hoe de telefonie binnenkomt.
De tweede een van de vele pruts-kruisingen. De een-kabel oplossing zoals jij ze voorstelt heeft natuurlijk ook zijn voordelen. Hoe minder electronica ertussen, hoe minder er kan mis gaan. Sure.
Daar kan je ook niet echt goed op antwoorden (zelf al is het iemand van Px die daar moet op antwoorden) op je vraag want normaal heeft de technieker van alles mee in zijn camionet maar deze die bij kwam had die normaal ook mee maar toevallig nu niet want had juist er geplaatst op zijn vorig bezoek , ken je dat !!
Zelfde met de vraag of je devolo's zo werkte het goed als er bij mij dan uiteindelijk geïnstalleerd werden, en zelf maanden aan een stuk tot de miserie begon en heb het echt nooit goed gekregen, uit miserie heb ik ze dan maar buiten gegooid en telefonie kabel getrokken van de garage tot in de living en daar mijn aftakdoos (met vdsl splitter) geplaatst en sedert dien geen problemen meer gehad.
Dat je een snelle verbinding wilt hebben 30/10 , dan zou je die ook moeten hebben als je de modem aansluit beneden en dat was bij jou toch het geval niet dus is het ook niet op het eerste zicht te wijten aan je binnen bekabeling.
Trouwens je haalde een hogere snelheid met je bbox2 ook over de zelfde bekabeling, die nu ineens wel slecht zou zijn‼
Moest het allemaal zo simpel zijn dat je van op afstand de vinger op de wonde kunt leggen dan zouden de mensen van proximus je ook niet moeten voorstellen om toch maar best een technieker langs te sturen.
Reputatie 2
Badge
Niet echt een antwoord op mijn vraag - but trust me - de binnen bedrading trekt echt op niets en is volgens mij sinds de jaren 70 niet meer herbekeken.
Vergeet ook niet dat ik op termijn een snellere verbinding wil hebben dan 30/10.
Wil gewoon nu zeker zijn dat de bottleneck niet bij mij ligt, ook al kost mij dat nu 100€ of meer.

Reageer