B@PC error (2001D): "processor overbelast"

  • 15 February 2011
  • 6 reacties
  • 1393 Bekeken

Reputatie 2
Badge
Spelen van pc-video op tv gaat niet. Ik krijg naar een paar beelden "processor overbelast". Enig idee over welke processor het gaat? Mijn pc cpu of mijn decoder? Op mijn pc heb ik normaal geen probleem om deze videos te spelen.

Spelen van pc-foto en pc-muziek op TV gaat wel

6 reacties

Beste RolandT,

Aangezien in dit geval je pc de taak van decoder op zich neemt, bedoelt men dus de cpu in de pc.

Voldoet je PC aan de minimumvereisten?


    • Processor: 3 GHz AMD® Athlon 64 3400+, of 3 GHz Pentium® 4HT of hoger
    • Besturingssysteem: Windows XP3, Windows Vista of Windows 7
    • Beschikbare hardeschijfruimte: 40 MB (exclusief ruimte voor opnames)
    • Geheugen (RAM): 512 MB
    • 32 MB-videokaart
    • Pc-scherm: resolutie 800x600
    • 16bit-audiokaart


  • Let wel op, dit is het absolute minimum om Belgacom TV op PC werkend te krijgen. Indien er andere programma's tegelijkertijd je processor belasten, kan je inderdaad deze melding krijgen.


    Met vriendelijke groeten,

    Eva.


  • Reputatie 2
    Badge
    Mijn processor is Intel Pentium Dual CPU T3200 @ 2G

    OS Windows 7, 32bit; PC geheugen 3G RAM

    64M video memory; resolutie 1680x1050

    Bedoel je dat mijn CPU niet aan de minimum vereisten voldoet? (Op de website van SesamTV heb je enkel een Pentium III nodig)
    Reputatie 2
    Badge
    Wat meer info, het kijken van TV geeft continu CPU belasting van 85% en meer.

    Vroeger -voor Belgacom op TV- kon ik zonder problemen naar vier (4) kanalen gelijktijdig kijken met VLC player.
    Reputatie 7
    Badge +1
    Tja, dat zal voor heel wat mensen een probleem zijn denk ik. Niet iedereen koopt elk jaar een nieuwe PC of laptop. Had geluk dat ik juist aan een nieuwe toe was, vorige was 6 jaar oud. Heb nu Intel 550 3,2 Ghz en 6 Gb Ram DDR3 en dat scheelt een slok op een borrel, ook bij het surfen en downloaden.
    Reputatie 2
    Badge
    @sinjoor71, ik heb een krachtiger laptop Intel Core 7 maar die hang ik niet aan een ethernet kabel. Mijn "oude" dual core gebruik ik niet meer en ik dacht (verkeerd blijkbaar) dat die wel wel genoeg zou zijn voor Belgacom@PC.
    Reputatie 7
    Badge +1
    Tja, spijtig genoeg niet dus.....

    Reageer