Skip to main content
Antwoord

Retourneren van onbruikbare producten

  • November 14, 2025
  • 11 reacties
  • 78 Bekeken

Beste community,

Ik zit met een probleem en ik krijg het via de chat niet opgelost. En zoals vaak, begint het allemaal bij iets banaal.

Een tijd terug gaf mijn wifi bridge (een wat ouder toestel gebruikt om draadloos digitale tv te kijken) de geest, het toestel maakte geen verbinding meer met mijn internet box. Ik heb dit opgelost door mijn wifi bridge te vervangen door mijn wifi booster (v2). Hierdoor kon ik terug digitale tv kijken, maar heb ik geen goede wifi ontvangst meer op mijn bovenverdieping.

Ik nam contact op met de chat, legde bovenstaande situatie uit en er werd me meegedeeld dat er een extra wifi booster ging opgestuurd worden ter vervanging van de wifi bridge. Ik kreeg ook een retourlabel opgestuurd om mijn wifi bridge terug te sturen.

Vanaf hier beginnnen de problemen.

Nadat ik het retourlabel en verzendlijst in detail bekeek, zag ik dat ik mijn werkende wifi booster diende terug te sturen en niet mijn wifi bridge. 

Ik nam opnieuw contact op met de chat. Deze vertelde mij dat de wifi bridge geen gehuurd, maar aangekocht toestel was en dat ik deze niet hoefde terug te sturen. Case closed? Neen.

Een paar dagen later krijg ik mijn pakket van Proximus. Hierin zat een wifi booster V1 én een bbox v3 (?). Niet de wifi booster v2 die ik verwachtte. Ik vond op dit forum terug dat een V1 niet compatibel is. En ik ben in het bezit van een internet box, ik heb geen extra bbox nodig. Ik kan hier dus weinig mee doen.

Ik nam opnieuw contact op met de chat. En hier begint een Babylonische spraakverwarring. 

Ik heb namelijk nog een openstaande bestelling: ik dien mijn producten terug te sturen. Maar ik wil mijn wifi booster V2 helemaal niet terugsturen, daar is niets mis mee en mijn wifi bridge hoef ik niet terug te sturen.

Daarop wordt mij verteld dat ik de net gekregen wifi booster v1 en bbox kan terugsturen met diezelfde retourlabel bestemd voor mijn wifi booster v2. Ik heb hier toch sterk mijn twijfels bij en dat lijkt me een recept voor meer miserie. Je kan toch niet zomaar wat bij een retourlabel steken? 

In een ideale wereld wordt mijn huidige bestelling als afgerond gezien. Ik heb de producten ontvangen en hoef niks terug te sturen. En wordt er vervolgens een nieuwe bestelling aangemaakt voor een wifi booster V2 en krijg ik een nieuw retourlabel met aangepaste verzendlijst zodat ik de wifi booster v1 en bbox v3 met een gerust hart kan retourneren.

Zover geraak ik helaas niet via de chat. Mijn hoop is dat jullie me hier kunnen adviseren of helpen. 

Beste antwoord door Luc.M

@Nigel0306  Dit is in orde hoor. Ze staan als teruggebracht. Groetjes

11 reacties

Martin
  • November 14, 2025

In afwachting van een reactie van een PX moderator:

U schrijft: “Daarop wordt mij verteld dat ik de net gekregen wifi booster v1 en bbox kan terugsturen met diezelfde retourlabel bestemd voor mijn wifi booster v2. Ik heb hier toch sterk mijn twijfels bij en dat lijkt me een recept voor meer miserie. Je kan toch niet zomaar wat bij een retourlabel steken? 

Dit valt inderdaad soms nog voor en dat wordt door PX moderatoren ook aangeven dat dit geen probleem is, zonder dat er daardoor achteraf problemen van komen.

Enfin, we horen wel wat je moet doen als een PX moderator hier de draad opneemt.


Joel M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • November 14, 2025

@Nigel0306 Kan u uw klantgegevens(klantnummer, gsm-nummer)aanvullen op uw profile.Dan kunnen we het verder voor u nakijken.Groetjes,Joel.


  • Auteur
  • Apprentice
  • November 14, 2025

@Nigel0306 Kan u uw klantgegevens(klantnummer, gsm-nummer)aanvullen op uw profile.Dan kunnen we het verder voor u nakijken.Groetjes,Joel.

Dag Joel,

Bedankt voor je reactie. Ik heb mijn profiel aangevuld.


  • Auteur
  • Apprentice
  • November 18, 2025

@Nigel0306 Kan u uw klantgegevens(klantnummer, gsm-nummer)aanvullen op uw profile.Dan kunnen we het verder voor u nakijken.Groetjes,Joel.

Dag Joel,

 

Heeft u het verder kunnen bekijken? Alle hulp is welkom.


HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • November 18, 2025

Dag ​@Nigel0306 je kunt inderdaad het eerder verzonden label gebruiken, in ons verdeelcentrum controleren ze welke toestellen we precies ontvangen.

Maar ik zal je een label bezorgen voor de laatst ontvangen apparatuur, zodat je ook die kunt terugsturen.


  • Auteur
  • Apprentice
  • November 18, 2025

Dag ​@Nigel0306 je kunt inderdaad het eerder verzonden label gebruiken, in ons verdeelcentrum controleren ze welke toestellen we precies ontvangen.

Maar ik zal je een label bezorgen voor de laatst ontvangen apparatuur, zodat je ook die kunt terugsturen.

Dag HeidiE, bedankt voor je reactie. Ik heb de bevestiging ondertussen ontvangen. 


  • Auteur
  • Apprentice
  • November 28, 2025

@Joel M ​@HeidiE 
Ondertussen heb ik de bestelde producten een dikke week geleden teruggestuurd.
Ik blijf wel herinneringen krijgen om mijn wifi booster v2 - het product dat ik al had en NIET kan missen om momenteel digitale TV te kijken - terug te sturen?
Kan u controleren of alles in orde is? En indien nodig de retour hiervan annuleren?

Alvast bedankt!


Luc.M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 28, 2025

@Nigel0306  Dit is in orde hoor. Ze staan als teruggebracht. Groetjes


Mutlie
  • November 28, 2025

Toch ergens vergelijkbaar met wat ik een jaar geleden of zo aan de hand had. Een aantal herinneringen en dan een blijvend openstaande retour in de Proximus app, niettegenstaande ik via de opvolging van bpost de ontvangstbevestiging (datum en uur!) bij Proximus kon voorleggen 
Het heeft zich na een jaar vanzelf opgelost, maar niemand kan bevestigen of het via de medewerking van een Proximusmedewerker op de achtergrond was of dat (volgens een gerucht) de openstaande retouren na één jaar vanzelf verdwijnen in de app. En toevallig was het ook na één jaar in orde.
Er was toen trouwens nog een regelmatig poster die net hetzelfde ook voorhad. Cvanloon?

 


  • Auteur
  • Apprentice
  • November 28, 2025

Dag ​@Luc.M bedankt voor de bevestiging.

Dus ik hoef verder niks meer te doen voor deze of enige andere bestelling?


Luc.M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • November 28, 2025

@Nigel0306  Nee inderdaad.