Omdat ik een oud GSM toestel in de lokale Proximus winkel inleverde kreeg ik een tegoedbon van 95 €.
Ik keek op de Proximus webshop om te kijken wat ik zoal van accessoires kon krijgen voor de pas, bij Proximus gekochte, Samsung S21+, en vond 2 artikelen die me interesseerden. Bij poging tot aankoop via de webshop kreeg ik echter de boodschap ‘ongeldige code'. Blijkbaar kon de tegoedbon enkel worden omgezet in een Proximus winkel (????).
Dus ik naar de lokale Proximus shop. Tot mijn stomme verbazing werden de twee beoogde artikelen niet in de winkel verkocht, ze zaten niet in hun gamma want ze konden niet alles in huis hebben. Begrijpelijk, maar bestellen ging (of wilde niet?) volgens de shopmanager niet. Ik moest maar iets kiezen wat in de winkel aanwezig was … Dus de ene Proximus is de andere niet?!?
Ik bel dus naar de klantenservice. De eerste 2x doorverbonden naar een doodlopende lijn. De derde keer een zeer vriendelijke en behulpzame mevrouw, die het zelf niet kon begrijpen. Dus er werd een klacht aangemaakt (48263415) en ik moest even afwachten.
Na een week een gemist telefoontje en mailtje van een mevrouw van de cuo dienst. Ze schreef dat ze het probleem grondig had bestudeerd en vond een oplossing: ik moest de artikelen gewoon aankopen in de Proximus winkel… Ik antwoordde opnieuw per mail met nog maar eens het hele verhaal en waar het probleem net zat. Drie herinneringen later nog steeds geen antwoord.
Vorige week heb ik dan maar eens zelf gebeld op de rechtstreekse nummer van de mevrouw (stond in haar eerste mail). Nog maar eens het probleem uitgelegd. Ze moest hiervoor haar overste raadplegen en zou me ‘zonder fout’ die zelfde dag nog terugbellen, ze werkte zelfs tot 20:00u. Niets gehoord. De dagen nadien proberen terugbellen, echter zonder succes.
Vandaag, een week later nog niets gehoord en bij bellen naar het betreffende nummer met mijn GSM, geen antwoord.
Dan maar weer bellen naar de klantendienst. Weer tot twee maal toe gewoon afgebroken terwijl ik het probleem aan het uitleggen was (voor de zoveelste keer). Maar derde keer goede keer. De mevrouw gaf aan na mijn verhaal, dat het enige wat ze kon doen een mailtje was naar de dame van cuo, met de melding dat ze mij moest contacteren… Dus maar weer wachten.
Ik toch nog eens zelf proberen naar de dame van de cuo te bellen, met eigen GSM, geen resultaat. Dan eens proberen met het GSM toestel van mijn partner. En raad eens, onmiddellijk opgenomen, door een collega van de betreffende dame. Ze zou er voor zorgen dat de dame mij morgen zou terugbellen, ‘zonder fout' …
Ondertussen is 1 van de artikelen niet meer langer beschikbaar in de webshop, logisch na 3 weken om een eenvoudige vraag te beantwoorden… Nog even wachten en het 2de artikel is ook uit stock. Probleem voor de dame en Proximus opgelost!
Een mens krijgt heimwee naar de Belgacom tijd...