Skip to main content

Wij proberen al van 13.00 uur vanmiddag  (dus zo’n 5 uur) door te geven via 0800 22 800 dat één van onze SIM-kaarten moet geblokkeerd worden wegens verlies.  Op het nummer 0800 22 800 krijgen we na het intoetsen van de juiste gegevens wel muziek maar nooit antwoord …. uren aan een stuk …. terwijl de dienst 24/7 bereikbaar zou moeten zijn.   Ook via mail vangen we bot !!!  Je geraakt gewoon nooit waar je moet zijn!!!  de contactmogelijkheden zijn gewoon waardeloos, ook op facebook trouwens (ook geprobeerd).  Wie kan ons helpen?

 

Lukt het nu?


ook het maken van een afspraak in een winkel werkt voor geen meter ……

 


ben weer aan het proberen …..

 


hier op het forum komt iemand die van proximus zelf is,  pas terug  langs maandag.

ter info: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_device_stolen_phone/particulieren/support/telefonie/gsm-en-sim-kaart/defect-verloren-of-gestolen-toestel/gsm-en-simkaart-blokkeren-bij-diefstal-of-verlies.html

en via het nummer 6000  lukt het ook niet om iemand aan de lijn te krijgen.

Vanuit het buitenland:

+32 475 15 60 00

 


nog steeds hetzelfde muziekje (?) ….


hier op het forum komt iemand die van proximus zelf is,  pas terug  langs maandag.

ter info: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_device_stolen_phone/particulieren/support/telefonie/gsm-en-sim-kaart/defect-verloren-of-gestolen-toestel/gsm-en-simkaart-blokkeren-bij-diefstal-of-verlies.html

en via het nummer 6000  lukt het ook niet om iemand aan de lijn te krijgen.

Vanuit het buitenland:

+32 475 15 60 00

 

 


Nou Martin, fijne service van Proximus …  iemand Ideeën voor wat we wel kunnen doen ?????

 


dat nummer vanuit het buitenland hadden we ook al geprobeerd ….. :(   niks lukt hier ….

 


ik probeer maar zoveel mogelijk info mee te geven maar aangezien ik ook niet van Proximus zelf ben kan ik ook niet veel meer.

Dus als ik het goed begrijp werkt deze methode niet dat ze opgeven:

Vanuit België:0800 22 800

Vanuit het buitenland:+32 475 15 60 00

Verloren of gestolen gsm? We blokkeren je kaart onmiddellijk, 24/7.

  • Druk op 2 en geef het gsm-nummer in waarvoor je een verlies of diefstal wilt melden.
  • Druk op 5 voor je pukcode of het melden van diefstal of verlies.
  • Druk op 2 om een verlies of diefstal te melden.

En reageert er ook niemand op proximus facebook via messenger 


Bedankt voor je inspanningen Martin … dat is de weg die we telkens volgen …..

Dot zijn onze telefonische pogingen:

12:56 uur – 49’21’’

14:26 uur – 33’21’’

15:02 uur – 6’19’’  (0475 15 60 00 geprobeerd)

15:36 uur – 37’15’’

16:13 uur – 3’50’’ (ander keuzemenu geprobeerd)

16:18 uur – 7’50’’

18:23 uur – 18’51’’

en nooit krijg je iemand aan de lijn ….

Ik probeerde ook via messenger, ik probeerde ook va alle kanalen een e-mail te sturen, het lukte enkel als klacht over een factuur.  IIk heb die dan ook als dusdanig volleidig ingevuld …. ook via MYPROXIMUS heb ik oplossingen gezocht.  IK ben er écht al van 13.00 uur bijna ononderbroken mee bezig geweest.  écht een schande!


In een notendop wat hier omtrent reeds gepost werd op het forum:


Wat is je IMEI-nummer?

Het IMEI-nummer is een soort serienummer van je gsm. 
Het nummer is meestal terug te vinden onder de batterij,
op de doos van je gsm of op de factuur.

Je kan dus best op voorhand je IMEI-nummer noteren door de toetsencombinatie *#06# in te drukken.
Je IMEI-nummer verschijnt dan op het scherm van je toestel.

Aan de hand van het IMEI-nummer kan de politie je gsm mogelijk opsporen !

Wat te doen bij diefstal van je gsm?

  1. Doe zo snel mogelijk aangifte bij de politie.
  2. Vraag je provider om je simkaart te blokkeren.
  3. Vraag je provider je gsm te blokkeren.

Hoe je simkaart blokkeren?

Telefoneer naar je provider en vraag om je simkaart te blokkeren.

Proximus: 6000 als je belt met een andere Proximus GSM - 078 05 6000 als je belt met een vast toestel.

Mobistar: 5000 als je belt met een andere Mobistar GSM - 0495 95 95 00 als je belt met een vast toestel.

Base: 1999 als je belt met een andere Base GSM - 0486 19 19 99 als je belt met een vast toestel.

Hoe je gsm blokkeren?

Telefoneer naar je provider en laat je toestel blokkeren:

  • Proximus: 0475 19 99 99
  • Mobistar: 0495 19 99 99
  • Base: 0485 19 99 99

cfr: https://www.politie.be/5365/vragen/vraag-en-antwoord/mijn-gsm-werd-gestolen-wat-moet-ik-doen

Hoe je gsm deblokkeren / IMEI deblokkeren

# PMF #
je stuurt een fax naar 022054004 met kopie van de identiteitskaart en aankoopbewijs.
In een proximus winkel moeten ze ook naar aankoopbewijs en identiteitskaart vragen.

 

Gebruik apps om te beveiligen en te lokaliseren
Elk mobiel besturingssysteem heeft tegenwoordig wel de één of andere functie
waarmee je een verloren/gestolen toestel op afstand mee kunt lokaliseren.
Maar met externe apps kun je een toestel ook vanop afstand blokkeren of wissen.

Uiteraard adviseert Symantec het eigen Norton Mobile Security (iOS/Android),
maar ook apps als Prey (iOS, Android), iHound (iOS, Android), Lookout Security (iOS, Android),
en LocationCam (Windows Phone) zijn uitstekende opties (die ook een stuk goedkoper zijn).

De kans dat je je toestel terugvindt kan hiermee flink vergroten.
https://support.google.com/accounts/answer/6160491?hl=nl  >  android.com/find
 https://support.apple.com/en-us/HT210515

Indien je het IMEI nummer(b.v.op zijn verpakkng) van de gestolen gsm nog zou hebben,
dan kan Proximus de betrokken toestellen voor gebruik "door derden" blokkeren.
Mocht je de IMEI niet meer hebben, is het in principe voor Proximus mogelijk deze terug te vinden
op basis van de klantenbestand/aankoopdata
zie ook https://www.gsma.com/managedservices/device-blacklist-services/

Bij Samsung bvb kan je met "find my mobile", (http://findmymobile.samsung.com/)
deze terugvinden waar hij zich bevindt en om bv ook te blokkeren of te wissen.
ter info: http://www.samsung.com/be/support/skp/faq/1069884
 


Martin, hartelijk dank voor het meedenken en de info, maar ook hier komen we steeds op hetzelfde muziekbandje terecht waar je, zelfs na lange tijd wachten, gewoon geen gehoor krijgt !!!

 


Indien die smartphone gekend is bij jouw Google account dan kan je een vergrendeling op afstand doen: https://support.google.com/accounts/answer/6160491?hl=nl op een IOS apparaat: https://support.apple.com/en-us/HT210515 .  Indien je het Frans machtig bent kan je ook de Franse helpdesk bellen: 0800 33 800 zo kan je uitsluiten of het probleem ligt bij de Nederlandstalige helpdesk voor het blokkeren van SIM kaarten.


Natuurlijk is hiermee de simkaart nog niet geblokkeerd


via support google heb ik via mijn googleaccount het toestel kunnen traceren, dus ontzettend bedankt voor die tip!!!! ik weet dus nu waar het ligt …. het ligt op een plaats waar ik als voetganger niet mag komen (snelweg). Ik contacteer morgenochtend de lokale politie.  De Franstalige afdeling heb ik trouwens ook geprobeerd, ook 20 minuten zonder gevolg …. 

Aan alle lieve mensen hier … bedankt voor het meedenken !!!! 


heel graag gedaan en blij te horen dat je hiermee toch verder geholpen bent geweest, morgen zal waarschijnlijk toch ook wel iemand reageren op de helpdesk.


vanochtend vroeg het toestel gaan zoeken en ligging klopte perfect met wat Google ‘trace’ mij aangegeven had.   Superblij dat ik het toestel terug heb en dus niet meteen een nieuwe moet kopen.  Met heel veel dank aan al die lieve mensen hier!!

 


bedankt voor de feedback en heel graag gedaan 


Note; ivm mijn post > https://nl.forum.proximus.be/aan-de-slag-op-het-forum-2/sim-kaart-laten-blokkeren-via-0800-22-800-50283#post651089

Als op je toestel de locatie niet opstaat kan je via android.com/find ook uw toestel niet terugvinden.

PS: heel raar ! Nu het volgende geprobeerd:
na met findmymobile.samsung.com mijn smartphone op te zoeken (ook zonder dat locatie op  staat) wat wel direct een exacte positie opgeleverde, en dan terug met android.com/find te proberen vindt hij dan wel ineens mijn phone.


Heel graag gedaan hoor. Heel fijn om te horen dat je uw smartphone terug in je bezit hebt. 

 


@familievandesype heb je mijn voorgaande post gelezen wat ik voorhad met google find my mobile

Heb er een PS aan toegevoegd!


Find my mobile van Samsung werkt met een aparte Samsung account. Wat altijd kan is dat wanneer je inlogt op de Samsung website automatische de locatiegegevens,GPS actief worden waardoor dan ineens een andere app zoals de find my android wel ineens jouw smartphone kan vinden, omdat je via de website de laatste locatie gevraagd hebt. De app heeft locatiegegevens rechten, dus je moet dit niet expliciet zelf inschakelen, dit is standaard zo wanneer je dit in de app hebt toegestaan. Zie hier: https://www.cnet.com/how-to/use-find-my-mobile-to-find-a-lost-samsung-galaxy-device/ 


Het klopt ik had ondertussen opgemerkt dat mijn locatie opstond, (die bij mij default af staat) heb het hier dan terug vergeten te melden het is inderdaad omdat find my samsung de locatie opgezet had en daarom dat het dan via gmail ineens wel werkte. Heb dan nog een andere test gedaan zodat de locatie niet meer door de app kan opgezet worden en dan kan samsung blijkbaar heel nauwkeurig mijn gsm vinden enkel via wifi (wel heb ik voor alle zekerheid een andere smartphone genomen voor deze tweede test) wat google blijkbaar niet kan. Ik had dit vroeger al gemerkt met gmail accounts ook bv op laptop waar ook locatie niet opstaat en alleen wifi dan zit gmail er serieus naast , raar dat samsung dat zo nauwkeurig kan .


Klopt via een combinatie van GPS,nauwkeurige locatie en Wi-Fi haal je het allerbeste resultaat. Buiten dat GPS alleen is het allerbeste. Ik kan enkel maar denken dat Samsung heel veel informatie continu aan het verzamelen is om een zo nauwkeurig mogelijk locatie te bepalen nadat de locatie is uitgeschakeld. 


Inderdaad da kan bijna  niet anders want alleen via wifi zouden ze dit zeker niet zo nauwkeurig kunnen 


Reageer