Skip to main content

wie heeft gebeld

• July 16, 2025
  • 3 reacties
  • 1092 Bekeken

Wie probeert mij te bellen?

+32 2 580 20 58

Reeds afgelegd bij opname telefoon 

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

3 reacties

Martin
  • July 16, 2025

@2bloemetje  Het zou volgens CRDC.be een nummer zijn die bij operator Edpnet toebehoort.

Maar daar ben je dan ook weer niet zeker van dat de oproeper echt achter dit nummer zit aangezien er van nummerspoofing kan gebruikt gemaakt worden.

Je kan eventueel op je toestel dit nummer blokkeren maar uitervaring weet ik dat dit niet veel zin heeft want een tijd later gebruiken ze dan weer een ander nummer.

Ik heb dit ook geregeld voor maar dat stopt ook wel na een tijd van zelf. Als het een nummer is die ik niet ken neem ik gewoonweg niet op, maar het blijft vervelend natuurlijk.

Mutlie
  • July 16, 2025

Zag je dat nummer op je scherm of via 1919 ?
Ik zou zeggen, als ze je nodig hebben moeten ze maar terug bellen. En als ze blijven neerleggen, nummer blokkeren.
Wie of wat (het kan een enquête zijn bijvoorbeeld) er heeft gebeld kan niemand op dit forum beantwoorden, toch?. Overigens is het nummer (een vaste lijn in het Brussels gewest) toegewezen aan EDPnet.

Martin
  • July 16, 2025

Als ze spoofing gebruiken kan het evengoed een nummer vanuit het buitenland zijn dat gebeld heeft.
Naar het schijnt is Spoofing technisch makkelijk te doen met moderne VOIP-systemen.

Ik meld ook altijd zoiets aan verdacht@safeonweb.be