Skip to main content
Vraag

Yealink voip op internetbox


Sinds kort heb ik een internetbox.  Volgens de handleiding is een ip telefoon heel makkelijk in te stellen.... Aansluiten 30 min. Wachten en klaar.…

 

Niet dus.  Ik zou graag mijn yealink dect telefoon configureren. 

 

Bedankt

 

 

10 reacties

Martin
  • 33333 reacties
  • 21 januari 2024

Ter info: De PX moderatoren komen morgen terug langs.

Heb je de bbox4 ook al eens herstart

Of bedoelen zij dat dit voor hun IP telefoon het geval is ?

 


Luc.M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 1701 reacties
  • 22 januari 2024

@Thomas  Dit zou nochtans moeten lukken?


  • Auteur
  • Practitioner
  • 27 reacties
  • 23 januari 2024

Helaas... Betreft een yealink dect met basisstation w60b.

 


  • Auteur
  • Practitioner
  • 27 reacties
  • 6 februari 2024

Heeft iemand hiervoor een oplossing?  Het betreft een yealink W60B


Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • 431 reacties
  • 6 februari 2024

Je kan toch niet verwachten dat jouw eigen IP telefoon “plug-and-play” is.

Tenzij het een Proximus telefoon is, die ze automatisch kunnen provisioneren (TR-069)

Er moeten volgens mij dus 2 zaken gebeuren:

  1. de telefonie op uw modem (internet box) moet gedeactiveerd worden. Nu heb je telefoon via de internet box
  2. je moet van Proximus de inloggevevens krijgen om jouw SIP telefoon te laten registreren op de Proximus IMS server

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4389 reacties
  • 7 februari 2024

Ter info in afwachting van een reactie van een Proximus moderator op dit publieke forum

Ik ga ervaan uit dat u reeds naar VoIP overgeschakeld was (via Bbox3v+)

Proximus SIP VoIP settings | Proximus Forum

De enige info die ik u kan geven is deze (maar zonder verdere ondersteuning) : 

  • In het veld « Telephone No » moet u het VoIP-nr invullen volgens het formaat : +3233214567
  • In het veld « Username » moet u de username invullen volgens het formaat : HGW_033214567@ims.belgacom.be
  • In het veld « Password » moet u het paswoord invullen
  • In het veld « Domain » vult u in ims.belgacom.be
  • In het veld « Outbound Proxy Server » vult u in ims.belgacom.be
  • De velden « Transport » en « Outbound Proxy Port » laat u gewoon zoals ze zijn

&

Demande informations connexion VOIP | Proximus Forum

 

 


  • Auteur
  • Practitioner
  • 27 reacties
  • 13 februari 2024

Ondertussen al dagen aan het proberen om mijn user en paswoord te verkrijgen bij Proximus maar helaas zonder succes!

 

Bij de klantendienst horen ze het in Keulen donderen.  Is helaas een veel voorkomend probleem de laatste tijd bij de klantendienst dat er mensen zitten zonder kennis van zaken.


  • Auteur
  • Practitioner
  • 27 reacties
  • 13 februari 2024

Antwoord via de chat: Ik heb hiervoor even verder navraag gedaan, wij kunnen geen voip login en paswoorden doorgeven.

 


  • Auteur
  • Practitioner
  • 27 reacties
  • 13 februari 2024

Na een halve dag bellen en chatten uiteindelijk een paswoord gekregen, alles ingesteld maar als ik probeer te bellen kom er “verboden” op het scherm, iemand raad?

 

 


GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 2139 reacties
  • 14 februari 2024

@Thomas 

Ik vrees dat het Dect toestel niet compatibel is met de software van de internetbox.

 

Geert


Reageer