Skip to main content

Hallo, ik wil graag een SIP (voip) -telefoon gebruiken om verbinding te maken met mijn telefoonlijn (016-xx.xx.xx). Ik heb wel de SIP-login HGW_016xxxxxx@ims.belgacom.be, maar ik mis het wachtwoord en een mogelijke toegang tot "ims.belgacom.be" vanaf het internet zonder via de Vlan 20 van ADSL Proximus te gaan.

Kunt u mij helpen deze inloggegevens te verkrijgen?

@kristofg 

FYI: morgen komen de proximus forummedewerkers hier terug langs om je hiermee verder te helpen, ondertussen best, indien het nog niet gebeurd is, zoveel mogelijk je → profielgegevens invullen/aanvullen (In het veld "Ticket" kan je eventueel bijkomende gegevens plaatsen.) zodat zij morgen direct hiermee aan de slag kunnen.


Hallo, ik wil graag een SIP (voip) -telefoon gebruiken om verbinding te maken met mijn telefoonlijn (016-xx.xx.xx). Ik heb wel de SIP-login HGW_016xxxxxx@ims.belgacom.be, maar ik mis het wachtwoord en een mogelijke toegang tot "ims.belgacom.be" vanaf het internet zonder via de Vlan 20 van ADSL Proximus te gaan.

Kunt u mij helpen deze inloggegevens te verkrijgen?


hi, we kunnen je deze gegevens doorsturen maar dan best wel via prive
stuur je ons even een prive bericht met daarin volgende gegevens
klantennr, factuurdatum en activatiecode
je kan al deze info vinden op de 1ste pagina van je factuur


Hallo, ik wil graag een SIP (voip) -telefoon gebruiken om verbinding te maken met mijn telefoonlijn (016-xx.xx.xx). Ik heb wel de SIP-login HGW_016xxxxxx@ims.belgacom.be, maar ik mis het wachtwoord en een mogelijke toegang tot "ims.belgacom.be" vanaf het internet zonder via de Vlan 20 van ADSL Proximus te gaan.

Kunt u mij helpen deze inloggegevens te verkrijgen?

 

Eigenlijk stel je 2 vragen:

  • waar kan ik mijn VoIP gegevens terugvinden?
  • kan ik vanuit het internet verbinding maken met ims.belgacom.be?

Wat de login gegevens betreft: voor zover ik begrijp, kunnen VoIP klanten die gegevens (login, paswoord) raadplegen (en wijzigen) via My Proximus.

Wat betreft VLAN20: ik denk niet dat het mogelijk is om jouw Proximus VoIP te gebruiken vanaf het internet. VoIP loopt via VLAN20.

Als je via een Softphone van buitenaf jouw vaste lijn wil gebruiken, zal je dat met een VPN naar thuis moeten doen ...


Hallo,

 

Intussen heb ik mijn SIP-wachtwoord gekregen en is de SIP-verbinding toegevoegd aan mijn basisstation (Gigaset IP BASE) Echter, de status van de SIP-verbinding is nog steeds "Niet geregistreerd" (intussen toch al een tijdje..., dus wachten helpt niet; het basisstation is trouwens ook al eens herstart). Er schort dus nog iets. Is de volgende info correct?

Authentication name + user name: HGW_NUMMER (HGW_NUMMER@ims.belgacom.be geeft fouten) (met NUMMER mijn vast landlijnnr. 09xxxxxxx)
Nummer: 09xxxxxxx (of moet dit +329xxxxxxx of 9xxxxxxx zijn???)
ICE SUPPORT: nee
“directe media”: nee
domain: ims.belgacom.be
proxy server: ims.belgacom.be
proxy server port: 5060
registration server: ims.belgacom.be
registration server port: 5060
registration refresh timer: 180
outgoing proxy mode: never
 
Is het belangrijk dat mijn vaste lijn nu VOIP i.p.v. analoog (Proximus heeft dit veranderd)? Moet dit terug analoog worden?
(Ik heb 2 e-mails ontvangen waarin vermeld staat dat deze producten zijn toegevoegd: “Phone Line (IP)” (en “Phone Line” verwijderd) en “Restriction Premium service VoIP (090)”)

Ik heb een Internet Box (HGW4).

Bedankt!


Hallo,

 

Is er een Proximus moderator/medewerker die de account voor mijn vaste telefoon van mijn Internet Box (HGW4) kan halen, zodat mijn Gigaset IP BASE base station via SIP zich kan registreren bij ims.belgacom.be? Alvast bedankt!

 


Aan de PX-moderatoren

Dit oude topic wordt naar boven gehaald door @Padre Pedro.
Hij heeft recentelijk een topic gestart omtrent dezelfde problematiek.

 


Hier precies het zelfde probleem, de voip line is inmiddels wel geregistreerd, maar we kunnen niet bellen. Proximus helpt niet veel verder, ze weten niets af van een sip wachtwoord geven ze aan. Hoe nu verder? TIps zijn welkom.


@zfrt Welk toestel wil je gebruiken om te bellen ? Is dat aangesloten op je modem (groene poort) of gebruik je privé-apparatuur?

Voip wordt automatisch ingesteld in de modem die via Proximus aangesloten wordt. Voor de instellingen op privé-toestellen geven we geen ondersteuning. 


Ik verwacht ook geen ondersteuning enkel mijn gegevens die ik kan gebruiken op mijn privé toestel. Ik heb al een paar keer gebeld, maar wordt alsmaar niet teruggebeld, ook gaan ze aan de telefoon niet serieus om met mijn klacht wens, erg jammer

 

Ik heb de fanvil x4, deze toestellen gebruikten wij ook bij onze bedrijven in Nederland, waarbij we nooit zo een probleem hebben gehad.


@zfrt Mijn excuses voor deze slechte ervaring. Jammer genoeg mogen we u geen gegevens doorgeven en kan je je toestellen best aansluiten achter onze modem zoals uitgelegd in het filmpje dat ik in mijn vorige post zette. 


Reageer