Vraag

voip instelling ims.belgacom.be

  • 30 September 2020
  • 3 reacties
  • 1199 Bekeken

Hallo, ik wil graag een SIP (voip) -telefoon gebruiken om verbinding te maken met mijn telefoonlijn (016-xx.xx.xx). Ik heb wel de SIP-login HGW_016xxxxxx@ims.belgacom.be, maar ik mis het wachtwoord en een mogelijke toegang tot "ims.belgacom.be" vanaf het internet zonder via de Vlan 20 van ADSL Proximus te gaan.

Kunt u mij helpen deze inloggegevens te verkrijgen?


3 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hallo, ik wil graag een SIP (voip) -telefoon gebruiken om verbinding te maken met mijn telefoonlijn (016-xx.xx.xx). Ik heb wel de SIP-login HGW_016xxxxxx@ims.belgacom.be, maar ik mis het wachtwoord en een mogelijke toegang tot "ims.belgacom.be" vanaf het internet zonder via de Vlan 20 van ADSL Proximus te gaan.

Kunt u mij helpen deze inloggegevens te verkrijgen?

 

Eigenlijk stel je 2 vragen:

  • waar kan ik mijn VoIP gegevens terugvinden?
  • kan ik vanuit het internet verbinding maken met ims.belgacom.be?

Wat de login gegevens betreft: voor zover ik begrijp, kunnen VoIP klanten die gegevens (login, paswoord) raadplegen (en wijzigen) via My Proximus.

Wat betreft VLAN20: ik denk niet dat het mogelijk is om jouw Proximus VoIP te gebruiken vanaf het internet. VoIP loopt via VLAN20.

Als je via een Softphone van buitenaf jouw vaste lijn wil gebruiken, zal je dat met een VPN naar thuis moeten doen ...

Reputatie 7
Badge +4

Hallo, ik wil graag een SIP (voip) -telefoon gebruiken om verbinding te maken met mijn telefoonlijn (016-xx.xx.xx). Ik heb wel de SIP-login HGW_016xxxxxx@ims.belgacom.be, maar ik mis het wachtwoord en een mogelijke toegang tot "ims.belgacom.be" vanaf het internet zonder via de Vlan 20 van ADSL Proximus te gaan.

Kunt u mij helpen deze inloggegevens te verkrijgen?


hi, we kunnen je deze gegevens doorsturen maar dan best wel via prive
stuur je ons even een prive bericht met daarin volgende gegevens
klantennr, factuurdatum en activatiecode
je kan al deze info vinden op de 1ste pagina van je factuur

@kristofg 

FYI: morgen komen de proximus forummedewerkers hier terug langs om je hiermee verder te helpen, ondertussen best, indien het nog niet gebeurd is, zoveel mogelijk je → profielgegevens invullen/aanvullen (In het veld "Ticket" kan je eventueel bijkomende gegevens plaatsen.) zodat zij morgen direct hiermee aan de slag kunnen.

Reageer