Vaste lijn


Reputatie 1

Ik wil graag even een ongelooflijk verhaal delen: de vaste lijn op het adres van mijn moeder werkte soms wel, soms niet. Een eerste technicus komt langs en beweert dat het toestel van mijn moeder defect is; een nieuw toestel aangeschaft, bracht geen soelaas. Een tweede technicus inspecteert  en vermoedt dat het euvel ligt aan een beetje roest aan het kastje waar de kabel het huis binnenkomt, opnieuw een teleurstelling als blijkt dat de vaste lijn nog altijd niet werkt. Een derde technicus presenteert zich, en wat blijkt, het probleem ligt aan de kabel die niet volledig vastzit in de schakelkast in de straat waardoor er soms wel en soms niet contact was. Deze situatie heeft een kleine 2 weken geduurd en heel wat frustratie teweeggebracht. Het zal wel ijdele hoop zijn om één of andere compensatie te vragen.


10 reacties

Reputatie 5
Badge +2

Het is wel niet altijd simpel om een defect te vinden. Die technici doen wel hun best. Ik begrijp de frustratie, en compensatie vragen kost niets. Aangezien de fout uiteindelijk niet bij u ligt zou ik wel opspelen indien je drie keer de interventie zou moeten betalen. Geen factuur zou du logisch zijn.

Voor een interventie moet je eigenlijk maar enkel betalen indien duidelijk de fout bij u zelf zou liggen. 

Reputatie 5
Badge +2

Dat is de algemene regel, maar een zelfstandige technicus zei mij ooit dat hij niet gratis werkte ook niet boot Proximus.

Reputatie 6
Badge +2

@Buck  Dag, zou u me het klantnummer of telefoonnummer van je moeder kunnen laten weten bij de gegevens vanje profiel? Dank je wel Luc

Dat is de algemene regel, maar een zelfstandige technicus zei mij ooit dat hij niet gratis werkte ook niet boot Proximus.

Hij was er wel vergeten bij te zeggen dat hij door Proximus betaald wordt voor zijn interventies :-)

Reputatie 5
Badge +2

En Proximus stuurde mij dan de factuur. 

Hangt af van wat de technieker genoteerd heeft wat de oorzaak van het probleem was,  daarom best altijd een bewijs vragen. Enfin ik weet het wel, dit wordt dikwijls niet gedaan en neem je iemand ter goede trouw.

Reputatie 1

@Buck  Dag, zou u me het klantnummer of telefoonnummer van je moeder kunnen laten weten bij de gegevens vanje profiel? Dank je wel Luc

Beste, Luc, ik heb haar telefoonnummer toegevoegd in mijn profiel onder Ticket. Bedankt 

Reputatie 6
Badge +2

@Buck  Dag, ik heb je een mail verzonden. fijne dag nog. Groetjes Luc 

Reputatie 1

Voor de duidelijkheid, het probleem is opgelost. Proximus heeft geen factuur gestuurd voor de 3 interventies, het ging mij enkel om de frustratie en het ongemak, ondertussen is er een compensatie onderweg. Dat noem ik nu eens een goede dienstverlening. 

Reageer