Ik wil graag even een ongelooflijk verhaal delen: de vaste lijn op het adres van mijn moeder werkte soms wel, soms niet. Een eerste technicus komt langs en beweert dat het toestel van mijn moeder defect is; een nieuw toestel aangeschaft, bracht geen soelaas. Een tweede technicus inspecteert en vermoedt dat het euvel ligt aan een beetje roest aan het kastje waar de kabel het huis binnenkomt, opnieuw een teleurstelling als blijkt dat de vaste lijn nog altijd niet werkt. Een derde technicus presenteert zich, en wat blijkt, het probleem ligt aan de kabel die niet volledig vastzit in de schakelkast in de straat waardoor er soms wel en soms niet contact was. Deze situatie heeft een kleine 2 weken geduurd en heel wat frustratie teweeggebracht. Het zal wel ijdele hoop zijn om één of andere compensatie te vragen.
Het is wel niet altijd simpel om een defect te vinden. Die technici doen wel hun best. Ik begrijp de frustratie, en compensatie vragen kost niets. Aangezien de fout uiteindelijk niet bij u ligt zou ik wel opspelen indien je drie keer de interventie zou moeten betalen. Geen factuur zou du logisch zijn.
Voor een interventie moet je eigenlijk maar enkel betalen indien duidelijk de fout bij u zelf zou liggen.
Dat is de algemene regel, maar een zelfstandige technicus zei mij ooit dat hij niet gratis werkte ook niet boot Proximus.
Dat is de algemene regel, maar een zelfstandige technicus zei mij ooit dat hij niet gratis werkte ook niet boot Proximus.
Hij was er wel vergeten bij te zeggen dat hij door Proximus betaald wordt voor zijn interventies :-)
En Proximus stuurde mij dan de factuur.
Hangt af van wat de technieker genoteerd heeft wat de oorzaak van het probleem was, daarom best altijd een bewijs vragen. Enfin ik weet het wel, dit wordt dikwijls niet gedaan en neem je iemand ter goede trouw.
Beste, Luc, ik heb haar telefoonnummer toegevoegd in mijn profiel onder Ticket. Bedankt
Voor de duidelijkheid, het probleem is opgelost. Proximus heeft geen factuur gestuurd voor de 3 interventies, het ging mij enkel om de frustratie en het ongemak, ondertussen is er een compensatie onderweg. Dat noem ik nu eens een goede dienstverlening.
Dit is nu exact hetzelfde wat wij aan de hand hebben. Telefoonlijn valt soms voor uren weg om dan plots weer vanzelf in orde te komen. 1ste maal waren er blijkbaar wat foutmeldingen op de lijn, technieker komt langs. Niets speciaals, telefoonlijn werkt. Dit voor wel geteld 10 dagen, dan weer soms wel, dan weer niet. Lijn test dan zou perfect zijn, technieker komt langs. Het enige wat ik kan doen is in de schakelkast een nieuwe poort steken. De telefoon werkt opnieuw, een halve dag later weer geen kiestoon meer.
niemand die blijkbaar een oplossing heeft.
Voor dergelijke intermitterende problemen kan het inderdaad (soms) moeilijk zijn ze uit de wereld te helpen
In 1e instantie dient mijns inziens hierbij te worden gekeken naar mogelijke slechte contacten in de “aansluitpunten” (bv. NTP2007 contactdoos & KVD straatkast)
Kabelproblemen zijn evenwel ook niet uit te sluiten (bv. trillingen door zwaar verkeer met signaal/spanningsverlies naar de grond)
Mogelijks dient Proximus “technieker-specialisten” in te schakelen om tot een oplossing te komen
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.