Skip to main content

Voordelen van het sociaal tarief

Toegekende kortingen

50% korting op de installatiekosten van 1 vaste lijn (telefoon of internet)

Uitzonderingen:

  • Rechthebbenden van het leefloon komen niet in aanmerking voor deze korting.
  • 1 korting per klant per operator.

40% korting op de abonnementsprijs voor 1 internet-, vast of mobiel abonnement met een maximum van 8,40€/maand (incl. BTW)

Uitzonderingen:

  • Rechthebbenden van het leefloon kunnen enkel genieten van de korting op het internetabonnement
  • 1 korting op je abonnement per klant per operator

€ 3,10/maand (incl. btw) korting op je oproepen buiten bundel:

Vanaf uw vaste lijn op uw nationale oproepen (vaste en mobiele nummers) en op uw internationale oproepen (vaste lijnen) OF vanaf uw mobiele telefoon op uw nationale oproepen.

Uitzonderingen:

  • 1 korting per klant per operator
  • Pay&Go-klanten genieten van een krediet van € 3,10 voor oproepen/maand ipv een korting. 

 

Voorwaarden voor toekenning


Om van de optie sociaal tarief te kunnen genieten, moet u aan de volgende voorwaarden voldoen:

  • U bent Proximus-klant of Pay&Go-gebruiker of wilt er een worden
  • U (en de persoon met wie u samenwoont) geniet niet van een sociaal tarief bij een andere mobiele of vaste operator
  • Er kan slechts één begunstigde per huishouden zijn
  • Een korting op het abonnement en een korting op de communicatiekosten per klant
  • U heeft recht op het sociaal tarief 
  • GSM-abonnement: De optie sociaal tarief is compatibel met alle residentiële abonnementen die aan de voorwaarden voldoen, behalve Mobile 5-abonnementen. Het is niet beperkt tot een specifiek type gebruik, maar is niet compatibel met zakelijke tariefplannen
  • Herlaadbare kaart: de optie sociaal tarief kan worden geactiveerd op herlaadbare kaarten en is niet compatibel met de optie sociaal tarief voor GSM-abonnementen
  • Vaste lijn of internet: u moet de eigenaar van de lijn zijn
  • Rechthebbenden op het leefloon moeten een aanvraag indienen bij het OCMW. De uitkering is geldig voor een periode van 6 maanden. De aanvraag moet om de 6 maanden vernieuwd worden, steeds bij het OCMW

 

Proximus moet op de hoogte worden gebracht van elke wijziging in de situatie die tot gevolg heeft dat niet langer aan de toekenningsvoorwaarden wordt voldaan.

Beste,

Ik heb een bovenbeen  amputatie gehad,heb ik recht op een sociaal tarief op mijn gsm abo ?

Mvg

Kris


@Van Beveren Kris Omdat de PX moderatoren u zouden kunnen beter/vlotter verder helpen , als ze morgen de draad hier terug opnemen, noteer je best in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens.
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. uw vraag vermelden indien je dit wenst of belangrijk acht ivm de vraagstelling.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". 
Meldt het hier zodra dit gebeurd is.


@Van Beveren Kris Best eens bellen naar het gratis nummer 0800 22800.De operatoren hebben toegang tot de database van het sociaal tarief om dit voor u na te kijken.Groetjes,Joel


Reageer