Vraag

sip code

  • 9 January 2023
  • 24 reacties
  • 308 Bekeken

Ik heb 2 W53 telefoons, maandelijks kosten mij die 15 euro +btw.

blijkbaar kan je die bij proximus niet kopen.

kan je die vervangen door identieke telefoons gekocht op de markt?

Men heeft dan blijkbaar SIP code en wachtwoord nodig.

Is die code te bekomen?

 


24 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Yealink VoIP telefoons (al dan niet type Dect) zijn vrij te koop en een Proximus moderator kan u uw VoIP parameters in een privé bericht of in uw forum login profiel laten geworden

Yealink W53P - Schaalbare DECT oplossing van Yealink (yealinkshop.nl)

 

Spijtig genoeg is er blijkbaar (voorlopig?) voor zover mij bekend geen aanbod van Proximus  m.b.t. aan te kopen vaste VoIP telefoontoestellen (met uitzondering  van de Twist 40HD waarvoor gebruik moet gemaakt worden van een Bbox v+)

Twist 40 HD | Proximus

@M_016  weet jij soms de juiste reden waarom twist 40 HD niet werkt met de bbox4? over VLAN20

heeft dit toestel mss geen utp aansluiting ?

PS: de EN-PXM-12981-PACK-UserGuide-Yealink_T53~2022-05-18-11-36-02~cache.pdf (proximus.be) is blijkbaar ook een IP telefoon die zal mss wel bij PX te koop zijn, nee?

NL-PXM-12984-PACK-UserGuide-Yealink_T58W~2022-05-18-11-39-09~cache.pdf (proximus.be)

Een Maestro 3016 IP kun je in ieder geval aansluiten op de bbox4

Reputatie 7
Badge +4

@Martin 

weet jij soms de juiste reden waarom twist 40 HD niet werkt met de bbox4

zie vorige berichten op dit en het Fr-forum (o.a. reacties van mijzelf)

de internetbox heeft in tegenstelling tot Bbox3v+ geen Dect base on board

uiteraard kan dit evenwel eventueel opgelost worden met behulp van een VoIP Dect base die in utp RJ45 aangesloten wordt op de internetbox en waarbij de HD40 met de betrokken Dect base gekoppeld wordt

 

&

Er werd destijds zeker een (vast) Yealink (VoIP) toestel door Proximus aangeboden op de website van de vaste telefoontoestellen

https://www.proximus.be/nl/id_catr_recophones/particulieren/toestellen/aanbevolen-telefoontoestellen.html

Dit is reeds geruime tijd evenwel niet meer het geval (zeker voor residentiële klanten)

→ 

mogelijks nog voor business klanten in  huur of te koop?

Er is hierover op de website evenwel niets meer terug te vinden dienaangaande met uitzondering van bv. onderstaande (huur)

https://www.proximus.be/nl/id_cb_call_connect/zelfstandigen-en-kleine-bedrijven/andere-producten-en-opties/vaste-lijn-abonnementen/bizz-call-connect.html

 

 

Badge

Weet iemand of nog ergens Maestro 3016 IP telefoons te bekomen zijn?

Ik zou zo een toestel of een gelijkaardig model die op mijn internetbox willen aansluiten.

Ter info: blijkbaar wel zie → hier

Badge

In de chat kreeg ik van de medewerker te horen dat enkel de onderstaande lijst aangeboden wordt.

https://www.proximus.be/nl/id_catr_recophones/particulieren/toestellen/aanbevolen-telefoontoestellen.html

Badge

Volgens de medewerker op de proximuschat is dit een oude folder.

Ter info: blijkbaar wel zie → hier

 

ja, dan zou Proximus deze folder dan ook beter wegnemen van hun site als het zo is!

Reputatie 7
Badge +3

@Martin 

Kan je mij de link van deze folder even doorsturen a.u.b.?

 

Geert

Badge

De link stond in de bijdrage van Martin.

https://www.proximus.be/dam/jcr:bbbf9e5b-f81d-439e-ace6-e33d1acde93a/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/common/matrix-NL.pdf

Badge

@Martin

Kan je mij de link van deze folder even doorsturen a.u.b.?

 

Geert

@GeertC : weet jij iets meer over het (toekomstig ?) gebruik van IP telefoons in combinatie met de “internetbox”? Medewerkers op 080022800 weten van niets...

Reputatie 7
Badge +3

@Martin

Kan je mij de link van deze folder even doorsturen a.u.b.?

 

Geert

@GeertC: weet jij iets meer over het (toekomstig ?) gebruik van IP telefoons in combinatie met de “internetbox”? Medewerkers op 080022800 weten van niets…

 

ik heb hiervoor navraag gedaan, ik wacht op een antwoord.

 

Geert

Reputatie 7
Badge +3

Deze had ik idd ook 😉 maar ik bedoelde de volledige folder of de link naar de folder.

 

Geert

Reputatie 7
Badge +4

Tja ik vrees dat dit komt uit een oude Proximus folder “Mijn ShopMag van 04 tot 07/2018! p.22 en nog terug te vinden op het internet via bv. promobutler, correct Martin?

Proximus folder en promoties (promobutler.be)

 

= niet meer van toepassing en zoals eerder aangestipt is er blijkbaar geen IP telefoon aanbod meer van Proximus (voor residentiële klanten) met uitzondering van de Twist HD40 die enkel bruikbaar is met Bbox3v+ (met geïntegreerde DECT basis) 

uieraard kunnen andere commerciëel beschikbare IP VoIP toestellen van Yealink; Gigaset of andere aangesloten worden op Proximus Bbox3(v+) of internetbox (via RJ45 poort) mits uw analoge lijn (telefoonnr 0pqyzhkdu) naar VoIP overgeschakeld werd 

in principe kan ook een Twist HD40 op de internetbox aangesloten worden via bv. een Gigaset VoIP Dect basisstation (Go Box100 bv.)

 

 

gewoon gezocht met google search of via bing search (herinner mij niet meer welke van beide) en de onderstaande link zo gevonden.

https://www.proximus.be/dam/jcr:bbbf9e5b-f81d-439e-ace6-e33d1acde93a/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/common/matrix-NL.pdf

en omdat het een officiële site van proximus was…..

Badge

@Martin

Kan je mij de link van deze folder even doorsturen a.u.b.?

 

Geert

@GeertC: weet jij iets meer over het (toekomstig ?) gebruik van IP telefoons in combinatie met de “internetbox”? Medewerkers op 080022800 weten van niets…

 

ik heb hiervoor navraag gedaan, ik wacht op een antwoord.

 

Geert

Ik had nog een paar bijkomende vragen:

Zijn er kosten verbonden aan de omschakeling van een analoge vaste lijn naar een VoIP lijn?

Ik heb nu één oud analoog maestrotoestel dat aan gesloten is op de groene poorten van de internetbox.

Kan je analoge toestellen en IP-toestellen mengen?

 

Bedankt om dit ook even mee te nemen.

je kan ze mengen maar je lijn moet daarvoor eerst op VoIP overgeschakeld zijn voor het zal werken.

Denk dat het niet gratis die overschakeling (mss afhankelijk van welk pack/abonnement dat je hebt) maar de Proximus forummedewerkers zullen mij wel corrigeren indien ik leugens vertel ;-) 

Reputatie 7
Badge +3

@Luc_018 voor prijzen informeer je best bij onze commerciële dienst ( 0800 22 800), waar ze ook op de hoogte zijn van eventuele promoties. Groetjes, Heidi

Reputatie 7
Badge +4

@HeidiE & @Luc_018 

Sorry maar ik kan hier niet meer volgen

Ik heb nu één oud analoog maestrotoestel dat aan gesloten is op de groene poorten van de internetbox.

= mijns inziens is de betrokken telefoonaansluiting dan reeds van het VoIP type

Als zijn analoog toestel werkt dat nu aangesloten is op de bbox dan kan het niet anders dat er reeds een voip verbinding is.

Badge

Als zijn analoog toestel werkt dat nu aangesloten is op de bbox dan kan het niet anders dat er reeds een voip verbinding is.

Dat werkt inderdaad en is aangesloten op de groene connector van de internetbox.

 

Ik had gisteren contact met proximus via de chat. De mederwerker zei dat mijn lijn moet omgezet worden naar VoIP en dat dat gratis is, maar dat ik er een afspraak moet voor maken want er moet een technieker langskomen. Dat is op zich ook gratis. Nadien zou ik de VoIP settings kunnen opvragen. Ik moet ook zelf eerst een SIP telefoon kopen.

Allemaal heel warrig op zijn minst. Op mijn factuur staat geen vermelding VoIP.

In ieder geval zonder voip zal een analoog telefoontoestel niet werken als je die aansluit op de groen poort van je bbox3, dat heb ik trouwens vroeger zelf nog geprobeerd om te weten of mijn lijn op voip stond. Een Ip telefoon is natuurlijk een ander verhaal maar dat werkt niet analoog en ook niet via voip natuurlijk en wordt ook niet aangesloten op de groene poort van de bbox. 

Reputatie 7
Badge +4

@Luc_018 Ik heb je lijn even nagekeken om de verwarring weg te nemen. Je nr is nu al VOIP, zoals Martin en M_016 al dachten.

Het klopt inderdaad dat als een telefoon op de groene poort van de B-box aangesloten is, je lijn VOIP zal zijn. Wij ondersteunen enkel de toestellen uit de laatste link die hierboven al gepost werd. Voor residentiële klanten wordt er geen ondersteuning gegeven op het instellen van IP-toestellen. Analoge toestellen kunnen zonder problemen op de groene poort van de modem aangesloten worden. 

Badge

@Luc_018 Ik heb je lijn even nagekeken om de verwarring weg te nemen. Je nr is nu al VOIP, zoals Martin en M_016 al dachten.

Het klopt inderdaad dat als een telefoon op de groene poort van de B-box aangesloten is, je lijn VOIP zal zijn. Wij ondersteunen enkel de toestellen uit de laatste link die hierboven al gepost werd. Voor residentiële klanten wordt er geen ondersteuning gegeven op het instellen van IP-toestellen. Analoge toestellen kunnen zonder problemen op de groene poort van de modem aangesloten worden. 

Dag Hadewych, dat is een duidelijk antwoord. Blijft enkel de vraag hoe ik aan de VoIP settings kan geraken. Ik las ergens dat proximus moderatoren die kunnen bezorgen. Klopt dat?

Reageer