Skip to main content
Vraag

Proximus vaste lijn VoIP met softphone OF Gigaset DECT, via eigen router en/of modem

Ik merk op dat men hier toch al tot 6 jaar terug kan gaan met het feit dat niemand succesvol z’n Proximus vaste VoIP telefoon lijn met z’n eigen VoIP telefoon of softphone lijkt te kunnen gebruiken en ook enkele Proximus medewerkers hier op ‘t forum pogingen deden, maar alsnog niet echt kunnen helpen zonder echt de oorzaak te kennen...

Het zou fijn zijn mocht deze sh*tshow na al die jaren toch eens opgelost kunnen worden met een duidelijke handleiding…

Ik zou dus ook graag m’n vaste lijn actiever gaan gebruiken, want ik betaal er toch (onrechtstreeks) voor?

Dit is de laatste informatie die ik kon vinden op dit forum:

• In het veld « Telephone No » moet u het VoIP-nr invullen volgens het formaat : +3233214567
  • In het veld « Username » moet u de username invullen volgens het formaat : HGW_033214567@ims.belgacom.be
  • In het veld « Password » moet u het paswoord invullen
  • In het veld « Domain » vult u in ims.belgacom.be
  • In het veld « Outbound Proxy Server » vult u in ims.belgacom.be
  • De velden « Transport » en « Outbound Proxy Port » laat u gewoon zoals ze zijn

Echter met de Zoiper softphone krijg ik error 403:

Call to +32XXXXXXXX, rejected.
Forbidden (code: 403)

Te noteren dat ik zogezegd kan registreren met gelijk welke gebruikersnaam/wachtwoord, wellicht een veiligheid om eventuele hackers te foppen…

Maar zeer frustrerend voor echte legitieme gebruikers…

Ik zit op een Single VLAN verbinding, maar op m’n eigen router moest ik wel VLAN20 gebruiken om te kunnen verbinden. Er is dus geen Proximus Internet box actief, deze staat uit en is losgekoppeld.

Stap 1: Genereer VoIP gegevens via My Proximus
Stap 2: Invoeren VoIP gegevens in Zoiper (of een VoIP telefoon)

Registratie lijkt succesvol, maar dat is het met gelijk welke gebruikersnaam of wachtwoord…

Het werkt in ieder geval niet…

Met een OVH of WeePee lijn werkt alles direct.

Proximus mag dus toch wel eens wat doen aan deze problemen… Want wat zou ik verder nog moeten doen dan de correcte gegevens in te voeren om zoiets werkend te krijgen? Moet ik gaan smeken in het Proximus hoofdkantoor?

Screenshot Zoiper:

Wat moet ik hier nu nog invullen om het te doen werken?

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

2 reacties

• Auteur
  • Rising star
  • 12 reacties
  • 14 mei 2025

Niemand? Zelfs Proximus niet? 🤔

Waar is de productkennis?

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3527 reacties
  • 15 mei 2025

@XGSPONNEKE De info die je gevonden had is inderdaad de juiste. Wij kunnen je niet helpen met de instellingen van privé-apparatuur. Je kan eventueel op gebruikersfora van dit toestel of vb userbase proberen of er daar mensen zijn die je kunnen helpen. 

Kan je testen of het wel werkt als je onze modem gebruikt ?