Proximus technieker maakt het kapot, niemand komt het herstellen

  • 13 August 2023
  • 8 reacties
  • 276 Bekeken

Nadat ik reeds vele weken geteisterd wordt door ruis op de telefoonlijn, onderbrekingen op mijn internetconnectie en vervelende storingen op mijn tv, besluit ik op 27/7 om de technische dienst te bellen. Zij sturen onmiddellijk een technieker langs. Die kerel, duidelijk een beginnende snotneus van een onderaannemer, kan alleen maar bevestigen dat ik slecht signaal heb. Nadat hij enkele keren is gaan kijken in de verdeelkast op de hoek van de straat, blijkt het signaal helemaal weg te zijn. Hij vertrekt met de mededeling dat iemand van een andere dienst van Proximus mij binnen het half uur zou contacteren om de herstelling verder te komen doen. Ondertussen zijn we echter meer dan 2 weken later en er is nog steeds niemand opgedaagd. De helpdesk van Proximus kan mij alleen maar vertellen dat ik “geduld moet hebben”, maar ondertussen krijg ik wel een aanrekening voor de volle pot. Dan maar weer naar de klantendienst gebeld, die beloven een creditnota te maken. Maar wanneer komt eindelijk de herstelling? Niemand kan er blijkbaar op antwoorden. Mijn geduld geraakt stilaan op, mede omdat het gedurende de 5 jaar dat ik hier woon, al minstens de 5e keer is dat we voor langere tijd zonder telefoon, internet en tv zitten en telkens opnieuw vertrekt het probleem vanuit dezelfde verdeelkast. Ironisch als de klantendienst van Proximus is, vragen ze me dan nog of ik niet geinteresseerd ben in Fiber, want “je ziet wel dat de koperaansluitingen af en toe problemen geven”. Ja hallo!!!! Niet moeilijk, jullie komen die koperaansluitingen zelf om zeep helpen. Of hoe moet ik anders de interventie van die pruts-technieker beschouwen? Voor hij hier binnenstapte, werkte alles nog min of meer. Nadat hij hier buitenstapte, werkte niks meer. Ik zou die technieker eigenlijk moeten aanklagen voor moedwillige sabotage. Soit, ik ben dat amateurisme van Proximus kotsmoe geworden. Als blijkt dat ik 3 weken na het ontstaan van het probleem nog geen schot in de zaak zie komen, vliegt al die rommel de vuilbak in en stap ik over naar Telenet. Geen idee of die even grote prutsers zijn of niet, maar op deze manier werkt het voor mij echt niet meer.


8 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Ik reageer gewoon om u terug bovenaan te zetten.   Maar technici van Proximus uitmaken voor snotneus, onbenul, .... dat helpt niet hé.  Ik herinner me twee technische interventies en dat ging altijd correct en vlot. En u kwaad maken is slecht voor uw hart. Heel lange berichten worden vaak niet gelezen. 

U hebt volkomen gelijk. Maar wanneer Proximus in een geval als dit 1) zelf de boel komt kapot maken 2) geen enkele actie onderneemt om dit zo snel mogelijk terug in orde te brengen (is dat nu zo moeilijk om een lasser op te vorderen?) en 3) mij als klant aan de telefoon telkens met een kluitje in het riet stuurt, dan begrijpt u hopelijk toch dat dit bij mij niet bepaald in goede aarde valt?

@MarcusP Best gewoon afwachten tot PX moderatoren overmorgen dit verder voor je natrekken wat de stand van zaken is en wat er nog zal ondernomen moeten worden enz....

Noteer daarom best reeds in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is).
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers!
Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op" en meldt het hier zodra dit gebeurd is.

Beste Proximus-medewerkers, vermits jullie nu al meer dan 3 weken niks meer van jullie laten horen, is voor mij de maat vol. Morgen stap ik de Telenet-winkel binnen. Salut en de kost.

Reputatie 7
Badge +5

@MarcusP Onze excuses voor de late reactie, ik vrees dat je berichtje wat naar de achtergrond is verdwenen. 

Ik zie dat je op dit moment nog steeds klant bent bij ons en dat je sinds 31/07 een 4G router hebt.

Uiteraard hebben wij alle begrip voor je frustaties maar al onze techniekers doen hun uiterste best om alles zo snel mogelijk in orde te krijgen. Dat onze klantendienst begint over een fiberaansluiting is uiteindelijk logisch wegens dat dit de aansluiting zal zijn in de toekomst en koper volledig uit het straatbeeld zal verdwijnen. 

Er zal bij ons geen enkele technieker moedwillig een installatie saboteren dus ook niet degene die bij jou ter plaatse is geweest.

Als je nog verder wenst geholpen te worden hoor ik het graag.

Beste,

Alle begrip voor het feit dat techniekers ook maar mensen zijn en ook maar 8u per dag werken. Maar ik heb geen enkel begrip voor het feit dat jullie helpdesk mensen mij op geen enkele manier konden of wilden vertellen hoe lang de wachttijd dan wel zou zijn. Dagen? Weken? Maanden? Niemand kon of wou het mij zeggen. Na méér dan 2 weken wachten heb ik telefonisch gemeld dat ik uiterlijk 3 weken na het ontstaan van het defect een oplossing wou zien, of op zijn minst een concrete afspraak wou zien. Ook dat is niet gebeurd, waardoor ik mijn conclusies heb getrokken en een Telenet winkel ben binnen gestapt. Daar konden ze me tenminste vertellen wanneer ik eindelijk terug TV kon kijken: vandaag. Sinds vandaag ben ik dus klant bij Telenet.

De ironie wil dan dat toevallig op hetzelfde ogenblik dat de Telenet installateur hier bezig is, plots een Proximus medewerker aan de deur staat. Onaangekondigd! Waardoor hij hier normaal gesproken voor een gesloten deur had gestaan!!!… Soit, we hebben hem de situatie uitgelegd en zelfs die man had er alle begrip voor dat, als je al 4 weken op die manier aan het lijntje gehouden wordt, je eenvoudigweg naar de concurrentie overstapt.

Samengevat: niet de techniekers, maar de helpdesk-mensen van Proximus zijn degenen die hier meerdere keren in de fout zijn gegaan en die er voor gezorgd hebben dat ik nu geen klant meer ben.

Technische hulp van Proximus heb ik dus nu inderdaad niet meer nodig. Ik hoop nu alleen dat jullie dienst facturatie het spelletje een beetje eerlijk wil spelen. Want vermits ik reeds sinds 27/7 verstoken ben van het grootste deel van de Proximus-service (geen telefoon, geen tv, enkel een nood-oplossing voor internet die verre van optimaal werkte), verwacht ik 1) een creditnota voor een deel van de aanrekening van augustus en 2) géén aanrekening in september meer.

Groeten.

Reputatie 6
Badge +2

Ik zou u toch aanraden om eens via myproximus (als u dat nog heeft) te kijken of u nog klant bent of niet bij Proximus, en welke diensten er nog actief staan. Wat nog actief staat kunt u wel stoppen. Wat u daar allemaal hoopt stroomt daarom nog niet door via de computer, en die doet dan gewoon wat er geprogrammeerd staat. Het kan dat Telenet uw abonnement bij Proximus heeft opgezegd. Toch best alles eens nagaan. Eens er een factuur is is het niet simpel om er van af te geraken. 

Dat komt sowieso wel in orde zelfs al wordt er nog iets aangerekend dit wordt tenslotte rechtgezet, natuurlijk altijd leuker als het direct automatisch allemaal vanzelf in orde komt.

Reageer