Vraag

Problemen met VoIP connectie

  • 19 April 2021
  • 1 reactie
  • 232 Bekeken

Vorige week begaf het WiFi gedeelte van mijn 5 jaar oude Fritzbox 7490 het.  Ik gebruik de Fritzbox voornamelijk omwille van de combinatie router en telefoonfunctionaliteiten (DECT basisstation, antwoordapparaten, etc.). 

Ik heb dan maar even mijn BBOX 3V+ opnieuw op de lijn geplaatst, kwestie van niet zonder internet en telefoon te zitten.  Geen probleem alles startte op zoals verwacht.

Ik heb mij een nieuwe Fritzbox 7590 aangeschaft en deze op de lijn geplaatst.  Geen probleem voor internet, maar wel voor de telefoonconnectie, die krijg ik niet aan de praat.  De Fritzbox geeft aan dat er een verbinding is, maar wanneer ik probeer te bellen krijg ik de melding “geen kanaal”.  En wanneer ik mijn telefoonnummer oproep vanuit een ander toestel, krijg ik direct een snel pulserende toon.

Dan maar weer de BBOX erop en alles weer normaal.  

Ik heb aan de Proximus helpdesk het paswoord gevraagd voor de connectie, maar deze loste het probleem niet op.  Ook wanneer ik mijn oude Fritzbox 7490 terug op de lijn plaatste met het nieuwe paswoord, lukte het niet, alhoewel dit voorheen altijd zonder problemen gewerkt heeft.

Daarom 2 vraagjes:

  1. Zou iemand van de Proximus techniekers mij het paswoord van mijn VoIP connectie (HGW_03xxxxxxx@ims.belgacom.be) kunnen overmaken? 
    Misschien is er een fout geslopen in het mondeling overbrengen van het paswoord via de telefoon :wink: .  En intussen heb ik de BBOX ook al meerdere malen van de lijn gehaald en er terug opgezet.  Ik weet niet of dan telkens een nieuw paswoord aangemaakt wordt, vermist deze informatie van de centrale komt, weet iemand of dit zo is?
  2. Is er soms weet van problemen met Proximus VoIP in combinatie met de Fritzbox 7590?  Ik gebruik de firmware versie 7.13 die voorzien is voor België. 
    Met de Fritzbox 7490 werkte dit tot vorige week zonder problemen, en de firmware voor die box is 7.21.  Maar ook bij vorige versies (7.13, 6.52 en ouder) werkte dit normaal.  Het zou zonde zijn moest dit nier langer het geval zijn.

Alvast bedankt voor jullie reacties.


1 reactie

Niemand een antwoord op mijn vragen? 🙁

Reageer