Vraag

Piep op vaste lijn

  • 27 July 2021
  • 35 reacties
  • 358 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Beste,

Ik ben nu al dagen bezig met een probleem dat ontstaan is na onze glasvezel aansluiting. Het is namelijk zo, als er gebeld wordt of wij bellen naar iemand en we hebben verbinding, en er is dan iemand die op dat moment naar ons belt dan krijgt die geen bezettoon maar een gewone beltoon en wij worden dan gepest door een irritante pieptoon, dat alleen maar stopt als de tweede abonnee ophangt.

Ik heb al vier keer naar de klantendienst gebeld en de laatste gisteren heeft dan voor vandaag een technieker laten komen omdat die dacht dat die dat wel kon oplossen, maar er zit geen fout op onze lijn en is er van alles geprobeerd.

Er is ook geprobeerd om blijkbaar één dienst (telefoon conferentie met drie) uit schakelen van onze slimme diensten maar toen zag ik ook geen naam van de oproeper meer dus terug laten zetten.

Nu juist op aanraden van de technieker de modem naar fabrieksinstelling gezet en ook dat heeft niets geholpen.

Heeft iemand hier een idee over of nog beter een oplossing voor????

Mvg, Jean-Pierre.


35 reacties

Reputatie 1
Badge

Beste Yorick, juist een test gedaan en het heeft niets geholpen, nog steeds pieptoon en geen bezettoon bij de tweede oproeper, aan wat het ligt mag Joost weten, bij mij hebben ze een week bezig geweest…...

Reputatie 6
Badge +3

De reset is uitgevoerd.

Reputatie 1
Badge

Is bij deze gebeurd, dank u.

Reputatie 6
Badge +3

 @Choreftis Kan u de klantennummer van uw buur toevoegen aan uw forumprofiel onder het veld Ticket? Dan kan ik voor hem zijn telefoonlijn ook een reset geven.

Ja inderdaad ik begrijp dit ook nog altijd niet goed als ik dit dagelijks lees op het forum en ik dan vaststel dat ik daar geen problemen mee ondervind nu is mijn installatie ook niet complex koperlijn met VDSL , bbox en decoder V5-C direct verbonden met een utp kabel aan de bbox, maar zelfs al is de installatie iets complexer dan nog zou dit inderdaad ook niet frequent mogen voorvallen dat je problemen krijgt!

Dus je ziet ook daaruit dat het inderdaad niet moet gezocht worden in de verbinding of het nu met koperlijn is of fiber is!

Reputatie 1
Badge

Ja Martin, die is hier geweest met mijn piep probleem en er zat nergens een storing op dus ga ik er ook van uit dat de belabberde toestanden van buitenaf komen en waar niet aan gewerkt wordt, aangezien het aanslepen van deze problemen.

Net hetzelfde waar ik vorige week nog over gesproken heb, een opname instellen via de Pickx app, ik gebruik dat niet gemakkelijk maar mijn broer wel en daarom heb k toen ook een test gedaan en die is ook negatief uitgedraaid, bij telkens een nieuwe opname moet de decoder herstartten om het te kunnen bekijken, daar is toen ook alleen maar voorgesteld, herstarten, her installeren…..

Mijn broer heeft daar reeds ettelijk keren bezoek voor gekregen, een nieuwe decoder etc en het werkt niet.

Hebben ze van Proximus uit al eens een technieker gestuurd om alles eens te analyseren.

Reputatie 1
Badge

Dus beste Martin, wat baat het hoge snelheden te kunnen halen als de infrastructuur op niets trekt……

Want dan krijg ik slecht beeld door een slechte opname of weergave van de server en of het systeem “Replay” werkt niet goed en of de modem trekt op niets of, of, of…… ik wen er wel aan hoor maar als je 100 € per maand betaald om naar slecht beeld te kijken, kan ik misschien toch beter streamen.

Wij hebben een schotel op dak staan om Griekse zenders te kunnen ontvangen en ook ‘s morgens BVN, dat signaal moet een héél wat langere weg afleggen en toch is mijn beeld stabieler dan van Proximus???

En terloops, na alle beloften over de glasvezel is mijn TV ervaring nog niet zo veel beter en zeker niet als je replay of een opname bekijkt, dit maar gezegd zijnde.

Louter ter info in afwachting er iemand van Prox je straks verder helpt:

Dit heeft eigenlijk niks met glasvezel te maken tenzij je vroeger op koperlijn je trage snelheden kon halen die wel voor problemen kan zorgen. Eigenlijk heeft glasvezel alleen iets met hogere sneheden te maken en betere ervaringen met downloaden  van grote bestanden .

Reputatie 1
Badge

Ja, men mag/kan niet lang tevreden zijn bij Proximus he, iedereen doet blijkbaar alle moeite om dit te verwezenlijken.

Waarom heb ik na 9 dagen nog van Daisy nog van iemand anders iets gehoor over het probleem van mijn buurman. Ik heb nochtans maar een simpele vraag gesteld.

En terloops, na alle beloften over de glasvezel is mijn TV ervaring nog niet zo veel beter en zeker niet als je replay of een opname bekijkt, dit maar gezegd zijnde.

mss  komt Daisy pas morgen of later op het forum …. 

Reputatie 1
Badge

Mannekes, geloof het of niet…..

Mijn gebuur van 83 jaar heeft op dezelfde dag van mij een glasvezelverbinding gekregen, en zaterdag kon ik me niet houden om  met hem ook een test te doen, en ja hoor tweede beller geen bezettoon en de opgeroepene een pieptoon, krak hetzelfde als bij mij.

Ik heb deze morgen naar Daisy een privé berichtje gestuurd met de vraag of zij kon helpen als ze de mens z‘n klantennummer had, maar ik heb nog geen antwoord gekregen…..

Reputatie 1
Badge

Eigelijk heb je gelijk Martin, je moet een beetje geduld hebben maar het is hier wel weer opgelost, en ik ben er dankbaar voor.

Ik wens iedereen nog een prettig w-end

ik hoop dat de prox forummedewerkers je toch nog kunnen verder helpen, of specialist raadplegen die je hierbij kan verder helpen...

mijn hoop is dan toch uitgekomen :slight_smile: , en ik kan hiermee maar nog eens bevestigen dat door de mensen hier op het forumteam heel veel opgelost geraakt.

Reputatie 1
Badge

Mijn allerliefste Daisy, hoe je het gedaan hebt weet ik niet, maar na een week heb ik voorlopig goed nieuws. De eerste test is positief, enerzijds bezettoon bij de tweede oproeper en anderzijds geen pieptoon meer bij ons eigen telefoon.

Dank u vriendelijk en ik wens u een prettig w-end.

Jean-Pierre.

Reputatie 6
Badge +4

@Choreftis Ik kan je bevestigen dat enkel weergave oproeper actief staat. Ik heb ook nogmaals een reset van je lijn gedaan en ook signaal 2de oproep staat NIET actief.

Reputatie 1
Badge

Met zo´n systeem kan ik niet leven, en zoals ik al melde, wisselgesprek staat op de telefoon uitgeschakeld.

En wat de slimme diensten betreft, heeft een zekere Frank van de technische dienst mijn slimme diensten gedeactiveerd en alleen weergave oproeper geactiveerd, alleen.....wij kunnen niet checken of hij de waarheid spreekt.

En zo blijven we modderen, allemaal begonnen met de leuke glasvezel......

Reputatie 7
Badge +4

Ik weet niet wat Proximus-medewerkers al dan niet zouden gedaan/geprobeerd hebben maar concreet:

begrijp ik dat u beschikt over de zgn slimme diensten 

dat Proximus medewerkers meermaals beloofd hebben het signaal 2e oproep” uit te schakelen

dat Proximus voor residentiële klanten het pakket slimme diensten als één geheel aanbiedt en derhalve het uitschakelen van één ervan mogelijks/waarschijnlijk niet zomaar blijvend zal/kan lukken

wanneer u het biepsignaal 2e oproep hoort, u de op de pagina 19 vermelde actie op uw A670A telkenmale dient te ondernemen (de 2e oproep weigeren of deze aanvaarden en de 1e tijdelijk in wacht zetten)

 

Eventuele verdere reacties laat ik aan Proximus medewerkers over maar ik vrees dat tenzij er iets anders aan de hand is zij u ook niet verder zullen kunnen helpen

Succes

 

 

Reputatie 1
Badge

Het wisselgesprek staat uitgeschakeld.

Reputatie 7
Badge +4

Cfr handleiding A670A p.19

 

 

 

 

Reputatie 1
Badge

Als het soms belangrijk zou kunnen zijn.

Ik gebruik nu een Gigaset A670 A Duo, om toch bepaalde twijfels te elimineren heb ik mijn vorige Gigaset C300A Duo  eens aangesloten en het resultaat was idem.

Reputatie 1
Badge

Goede morgen samen,

Juist een test gedaan, resultaat 0,0, nog steeds dubbele pieptoon in de huistelefoon en tweede oproeper geen bezettoon maar gewone beltoon.

Reputatie 1
Badge

Beste Geert, bedankt al op voorhand, want ik kom vanavond laat pas thuis, dus ik probeer morgen eerste werk.

Jean-Pierre.

Reputatie 7
Badge +3

@Choreftis 

Normaal zou het nu in orde moeten zijn.

 

Geert

Reputatie 7
Badge +3

@Choreftis 

Ik zal even een aanpassing uitvoeren op je telefoonlijn, het kan zijn dat je telefoonlijn een 5tal min. buiten diesnt ligt.

 

Geert

Reageer