Vraag

Piep op vaste lijn


Reputatie 1
Badge

Beste,

Ik ben nu al dagen bezig met een probleem dat ontstaan is na onze glasvezel aansluiting. Het is namelijk zo, als er gebeld wordt of wij bellen naar iemand en we hebben verbinding, en er is dan iemand die op dat moment naar ons belt dan krijgt die geen bezettoon maar een gewone beltoon en wij worden dan gepest door een irritante pieptoon, dat alleen maar stopt als de tweede abonnee ophangt.

Ik heb al vier keer naar de klantendienst gebeld en de laatste gisteren heeft dan voor vandaag een technieker laten komen omdat die dacht dat die dat wel kon oplossen, maar er zit geen fout op onze lijn en is er van alles geprobeerd.

Er is ook geprobeerd om blijkbaar één dienst (telefoon conferentie met drie) uit schakelen van onze slimme diensten maar toen zag ik ook geen naam van de oproeper meer dus terug laten zetten.

Nu juist op aanraden van de technieker de modem naar fabrieksinstelling gezet en ook dat heeft niets geholpen.

Heeft iemand hier een idee over of nog beter een oplossing voor????

Mvg, Jean-Pierre.


35 reacties

Reputatie 1
Badge

Ja, men mag/kan niet lang tevreden zijn bij Proximus he, iedereen doet blijkbaar alle moeite om dit te verwezenlijken.

Waarom heb ik na 9 dagen nog van Daisy nog van iemand anders iets gehoor over het probleem van mijn buurman. Ik heb nochtans maar een simpele vraag gesteld.

En terloops, na alle beloften over de glasvezel is mijn TV ervaring nog niet zo veel beter en zeker niet als je replay of een opname bekijkt, dit maar gezegd zijnde.

En terloops, na alle beloften over de glasvezel is mijn TV ervaring nog niet zo veel beter en zeker niet als je replay of een opname bekijkt, dit maar gezegd zijnde.

Louter ter info in afwachting er iemand van Prox je straks verder helpt:

Dit heeft eigenlijk niks met glasvezel te maken tenzij je vroeger op koperlijn je trage snelheden kon halen die wel voor problemen kan zorgen. Eigenlijk heeft glasvezel alleen iets met hogere sneheden te maken en betere ervaringen met downloaden  van grote bestanden .

Reputatie 1
Badge

Dus beste Martin, wat baat het hoge snelheden te kunnen halen als de infrastructuur op niets trekt……

Want dan krijg ik slecht beeld door een slechte opname of weergave van de server en of het systeem “Replay” werkt niet goed en of de modem trekt op niets of, of, of…… ik wen er wel aan hoor maar als je 100 € per maand betaald om naar slecht beeld te kijken, kan ik misschien toch beter streamen.

Wij hebben een schotel op dak staan om Griekse zenders te kunnen ontvangen en ook ‘s morgens BVN, dat signaal moet een héél wat langere weg afleggen en toch is mijn beeld stabieler dan van Proximus???

Hebben ze van Proximus uit al eens een technieker gestuurd om alles eens te analyseren.

Reputatie 1
Badge

Ja Martin, die is hier geweest met mijn piep probleem en er zat nergens een storing op dus ga ik er ook van uit dat de belabberde toestanden van buitenaf komen en waar niet aan gewerkt wordt, aangezien het aanslepen van deze problemen.

Net hetzelfde waar ik vorige week nog over gesproken heb, een opname instellen via de Pickx app, ik gebruik dat niet gemakkelijk maar mijn broer wel en daarom heb k toen ook een test gedaan en die is ook negatief uitgedraaid, bij telkens een nieuwe opname moet de decoder herstartten om het te kunnen bekijken, daar is toen ook alleen maar voorgesteld, herstarten, her installeren…..

Mijn broer heeft daar reeds ettelijk keren bezoek voor gekregen, een nieuwe decoder etc en het werkt niet.

Ja inderdaad ik begrijp dit ook nog altijd niet goed als ik dit dagelijks lees op het forum en ik dan vaststel dat ik daar geen problemen mee ondervind nu is mijn installatie ook niet complex koperlijn met VDSL , bbox en decoder V5-C direct verbonden met een utp kabel aan de bbox, maar zelfs al is de installatie iets complexer dan nog zou dit inderdaad ook niet frequent mogen voorvallen dat je problemen krijgt!

Dus je ziet ook daaruit dat het inderdaad niet moet gezocht worden in de verbinding of het nu met koperlijn is of fiber is!

Reputatie 6
Badge +3

 @Choreftis Kan u de klantennummer van uw buur toevoegen aan uw forumprofiel onder het veld Ticket? Dan kan ik voor hem zijn telefoonlijn ook een reset geven.

Reputatie 1
Badge

Is bij deze gebeurd, dank u.

Reputatie 6
Badge +3

De reset is uitgevoerd.

Reputatie 1
Badge

Beste Yorick, juist een test gedaan en het heeft niets geholpen, nog steeds pieptoon en geen bezettoon bij de tweede oproeper, aan wat het ligt mag Joost weten, bij mij hebben ze een week bezig geweest…...

Reageer