Vraag

papa zonder telefoon

  • 9 September 2021
  • 23 reacties
  • 224 Bekeken

Reputatie 5
Badge +2

sedert begin vorige week zit mijn vader van 87 zonder telefoon, door straatwerken is de kabel waarschijnlijk stuk.   Er si al een werknemer langs geweest op 2 september maar binnen was alles ok.  Voor de werken op straat is er maar één ploeg beschikbaar en die kunnen pas op 16 september komen.  Dus gans die tijd zit hij zonder telefoon, hij heeft een gsm waar hij niet altijd zo goed overweg kan, en die natuurlijk ook geld kost.  Met de gewone telefoon belt hij zo veel mogelijk na vijf uur, dus inbegrepen in het abonnement.  Hij heeft al zelf verschillende malen zelf naar de storingen gebeld maar door het keuze menu die hij niet altijd goed verstaat duurt het altijd lang voor hij de juiste persoon aan de lijn krijgt.  Het is jammer dat dit zo lang moet duren.  Het is het enige communicatie middel dat hij heeft,  


This topic has been closed for comments

23 reacties

Reputatie 5
Badge +2

bestaat er ergens geen schadevergoeding als je meer of veertien dagen zonder vaste telefoon zit, want die periode is toch wel heel lang!!!!!!!!!!

inderdaad, de Prox forummedewerkers kunnen je hieromtrent verder helpen….

Reputatie 7
Badge +3

@Valencia  Vul je het klantnummer en telefoonnummer van jouw papa aan in je profiel in het veldje ‘ticket’? Groetjes, Antonella

Gegevens noteren in je profielgegevens doe je zo: klik rechtsboven op je logo of foto → ga naar instellingen → noteer de gegevens in het betrokken veld → sla de wijzigingen op  + geef een seintje zodra dit is gebeurd

Reputatie 7
Badge +3

@Valencia  Dit betreft een kabelstoring waarvoor er lassers moeten komen om het probleem te herstellen. Helaas kan dit pas op 16/09. Als tegemoetkoming maak ik alvast een rechtzetting voor het abonnement van de vaste lijn voor de maand september. Groetjes, Antonella

Reputatie 5
Badge +2

het is natuurlijk jammer dat dit zo lang moet duren, er is wel vlug iemand gekomen om in zijn huis te komen kijken, maar daar was natuurlijk alles ok, 

de communicatie is nu wat moeilijk met mijn pa omdat hij niet altijd goed meewerkt, met een gsm werken is niet altijd handig.  Hij heeft wel zelf al een paar keren gebeld naar de hulpdienst maar het keuze menu is dan te rap voor hem zodat hij eerst bij de commerciele dienst komt met als gevolg dat hij natuurlijk steeds lang moet wachten voor hij doorgeschakeld wordt.  ik heb wel al zelf gebeld maar hij wil natuurlijk nog alles zelf doen.

in elk geval vriendelijk bedankt voor het nazien en de tegemoetkoming aan te vragen want door het gsm gebruik heeft hij natuurlijk bijkomende kosten

 

Reputatie 7
Badge +3

@Valencia  Hou ons zeker op de hoogte. Groetjes, Antonella

Reputatie 5
Badge +2

ok dank u zal ik zeker doen, prettig weekend

Reputatie 5
Badge +2

hallo AntonellaD, ze zijn deze voormiddag de kabel bij mijn vader komen vermaken, hij heeft sedert vanmiddag dan terug telefoon.  Er was dus geen telefoon tussen 31 augustus tot vanmiddag mogelijk.  Kan je het nodige doen voor het abonnementsgeld voor september?   Er moet wel nog teruggekomen worden omdat er over een gans stuk de kabel beschadigd is en dat was niet voor de lasers, daarvoor moet er een andere ploeg komen, gedurende die tussenkomst zal hij geen telefoon hebben maar dat zou maar korte tijd mogen duren, de tijd van het stuk kabel te vervangen.

Het komt natuurlijk allemaal door de werken in de straat maar dit is natuurlijk mijn vader zijn fout niet.

hopelijk kan het nodige gedaan worden, vriendelijke groeten

 

Reputatie 7
Badge +3

@Valencia  Dag, ik zie dat Antonella dit gisteren voor je in orde heeft gemaakt. Groetjes, Luc

Reputatie 5
Badge +2

papa heeft vandaag de brief gekregen met de tegemoetkoming voor de maand september, dank u voor de tussenkomst.  De bijkomende werken voor het herstellen van de kabel zijn de volgende dag reeds gedaan, (de dag voordien had hij al telefoon) omdat de kabel op verschillende plaatsen moest vermaakt worden moest er nog iemand komen om dit te herstellen.  Intussen is dit dus gedaan en de put en het voetpad is ook teruggelegd

dus nog een vriendelijke dank voor de hulp

Reputatie 7
Badge +3

@Valencia  Ik ben blij dat alles in orde is gekomen. Prettig weekend! Groetjes, Antonella

Reputatie 5
Badge +2

hallo,  sedert enige dagen was er weer storing op de lijn van mijn pa, vandaag is er weer geen vaste telefoon.  Papa heeft zelf naar proximus gebeld en ze zouden vandaag langs komen.  Hopelijk duurt het deze keer zo lang niet want hij wordt hopeloos mijn pa.

als je 87 jaar bent is het niet zo handig met de gsm.  De werken in de wijk zijn natuurlijk nog niet gedaan en misschien is er nu op een andere plaats een onderbreking.  De zwakke plekken voor het huis van mijn pa zijn aangepakt maar misschien is er nu ergens anders een zwakke plek in de draden op straat

kun je misschien dit dossier eens opvolgen zodat het deze keer zolang niet duurt?

groetjes

Reputatie 5
Badge +2

ik heb nog geen reactie gehad op mijn bericht, 

sedert maandag is de lijn heel slecht, zelden is er verbinding en indien er verbinding is dan heel kort, 

als je dan kortstondig verbinding krijgt is er enorm veel storing

is er al iets ondernomen voor dit probleem want ik kan mijn vader bijna niet bereiken en omgekeerd ook niet

 

Reputatie 7
Badge +4

@Valencia Deze lijn is opnieuw beschadigd bij de werken. De lasploegen zijn al op de hoogte en zullen dit zo snel mogelijk herstellen. 

Reputatie 5
Badge +2

dank je voor de info, papa heeft zojuist met zijn gsm kunnen bellen (want hij is daar niet zo handig in ) en heeft me kunnen vertellen dat hij niet de enige in de wijk is, en dat er gisteren al twee auto van proximus komen kijken hebben op straat

maar probleem natuurlijk nog niet opgelost, heel vervelend en natuurlijk als het al voor de tweede keer is op korte termijn

vorige keer heel lange tijd zonder telefoon gezeten

hopelijk wordt het nu voorgoed opgelost, want als de lijn zo verouderd is, want de vorige keer is er geloof ik meer of een meter moeten vervangen worden, zal het nog voorkomen, hopelijk van niet natuurlijk maar laat ons hopen

toch bedankt voor de melding

Reputatie 7
Badge +4

@Valencia We lossen het probleem zo snel mogelijk op en dat zal (als alles goed verloopt) veel sneller moeten zijn dan vorige keer. Het probleem heeft niet te maken met de ouderdom van de kabel, maar met beschadigingen die gebeuren bij wegenwerken. Daar heeft Proximus zelf ook weinig invloed op. Hopelijk gebeurt het inderdaad niet opnieuw. 

Reputatie 5
Badge +2

sedert vanavond kan mijn pa weer niet bellen, op 90 jaar is dit de enige manier om contact te nemen, ik heb vandaag al gebeld naar de storingen en er waren meerdere storingen in de directe omgeving, maar het probleem is nog niet opgelost.  de gegevens staan nog in mijn contact gegevens, kan het nog eens nagekeken worden

Reputatie 5
Badge +2

wanneer zal het opgelost zijn???????????????

Reputatie 7
Badge +5

@Valencia Ik zie dat er ondertussen ook al telefonisch contact met ons is opgenomen maar ik zie dat je vader is betrokken bij infrastructuurwerken, deze werken kunnen tot 10/01 duren.

Reputatie 5
Badge +2

bedoel je dat hij tot 10 januari zonder telefoon zit, dit is de enige manier om zijn kinderen en hulpverleners kan bereiken omdat hij niet heel mobiel is, dit is toch onaanvaardbaar, hopelijk zit hij niet gans het weekend zonder telefoon

Eigenlijk zou er bij PX bij zo’n langdurige storingen een tijdelijke simpele senioren gsm moeten voorzien worden die je kunt afhalen in een PX shop bv.

Reputatie 7
Badge +5

@Valencia Helaas kan dit duren tot 10/01. Aangezien er in de regio West-Vlaanderen momenteel heel veel wateroverlast is en dit een drukke regio is kan dit tot dan duren. Indien hij een personenalarm heeft kan je wel via de mutualiteit een back-up verkrijgen. Uiteraard begrijp ik dat dit heel erg vervelend is en zullen wij ons uiterste best doen om dit zo snel mogelijk in orde te brengen.

Reputatie 5
Badge +2

papa had vanmiddag rond 14 uur terug telefoon, daarvoor dank, maar het is toch vervelend dat het steeds redelijk lang duurt.   Ik verwacht niet dat het direct gebeurd  maar 24 max 48 moet toch haalbaar zijn, want dit is al redelijk lang voor iemand die enkel een vaste lijn heeft en niet beschikt over andere communicatie  middelen.  Maar het probleem nu opgelost, groetjes