Vraag

Mail van Proximus - Bestelling afronden (technieker zou volgens deze mail moeten langskomen maar deze is al geweest)

  • 21 February 2024
  • 5 reacties
  • 73 Bekeken

Reputatie 2

@Joel M  : Ik richt me tot jou omdat jij een paar dagen geleden mijn vraag over ‘compensatie voor storing vaste lijn en nummerherkenning’ afhandelde.

Zoals daarin vermeld kwam op donderdag 8/2/2024 een technieker langs om de problemen op onze lijn te verhelpen. Hij diende hiervoor onze modem te vervangen door een nieuwe Internet Box, deed al wat nodig was voor het verhelpen van de storing en de nummerherkenning en nam op donderdag 08/2 ook onze oude modem met zich mee.

Ik zag een paar dagen later in My Proximus dat er een bestelling genoteerd stond op datum van 8/2: als ik het nog goed voor heb stond daar in 1ste instantie iets over retour van de modem tegen een bepaalde datum (ik geloof tegen 9/3 maar hiervan heb ik echter geen print screen gemaakt). Aangezien de technieker deze heeft meegenomen was ik van oordeel dat deze bestelling zou ‘afgerond’ worden zodra de oude modem terug in jullie bezit was.

Op 16/02/2024 ontving ik volgende brief van de Proximus-technieker:

Gisteren, op 20/2/2024 krijg ik echter een mail van Proximus met volgende inhoud:

“Afspraak voor uw installatie.

Hartelijk dank voor de bestelling van uw nieuwe Proximus-dienst(en)!

Om uw installatie te vervolledigen, dient er een technicus bij u langs te komen.

Er moet nog een afspraak gepland worden. U kunt daarvoor een datum zelf plannen via Mijn afspraak en dit tot 9 maart 2024.

U kunt dit ook rechtstreeks via de 'Mijn afspraken'-sectie in MyProximus.”

In deze mail staat ook nog het bestelnummer, ons klantennummer, adres en telefoonnummer.

 

Ik ben dit dus opnieuw gaan nakijken in My Proximus en zie daar nu het volgende staan:

“08 februari 2024

Bestelling ontvangen

We hebben je bestelling ontvangen

We zijn uw bestelling aan het afronden.

Bestelnummer: R000000110000SM4YG

Je order(s) is nog niet volledig afgewerkt. Klik op de "Mijn bestelling vervolledigen" knop om je bestelling te vervolledigen.

Mijn bestelling vervolledigen

jouw producten

Phone Line (IP)
TV
Internet Maxi
Family life Premium
Pickx app
Cloud 10GB
My e-Press
Mobile Flex S
SIM card One
Mobile Flex S
SIM card One
Internet Box
Omruilen Internet Box 0 eur (ipv 49 eur)
Internet Box
TV Box
TV Box”

 

De storing is echter verholpen op 8/2, de technieker heeft reeds een nieuwe Internet Box geplaatst en de oude modem meegenomen. Volgens ons moet er dus niets meer gebeuren.

Wij hebben deze bestelling niet zelf gedaan (ik weet niet of dit door de technieker is gedaan of dat dit door Proximus zelf is gedaan na de interventie van de technieker), maar er dient dus volgens ons geen technieker meer langs te komen.

Kan jij voor ons een nakijken wat dit betekent? Volgens ons is dit een vergissing. Kan dit verwijderd worden?

Alvast bedankt voor een antwoord.

Vriendelijke groeten


5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Sandra_065 De technische diensten hadden een aanpassing gedaan op uw lijn om het probleem te kunnen oplossen.Als alles werkt zoals het hoort moet u met het bericht geen rekening houden.Dan gaat men in maart het order automatisch afsluiten.Groetjes,Joel

Reputatie 2

@Joel M: bedankt voor de reactie; het mailtje met de melding over jouw reactie is pas gisterenavond in mijn mailbox opgedoken. Intussen kreeg ik gisterennamiddag 27/2 al een telefoontje van Proximus (van dispatching als ik het goed heb verstaan) met de melding dat er een technieker moest langskomen. Ik heb al het voornoemde en het feit dat ik jullie hierover al via het forum gecontacteerd had telefonisch uitgelegd.

De man die ik aan de lijn had was zeer vriendelijk maar kende het forum niet en had ook geen zicht op al het voornoemde. Hij vroeg wel als ik op het forum geen reactie kreeg om toch contact op te nemen met de klantendienst om dit uit te klaren.

Alles werkt hier nog zoals het moet en ik was dan ook heel blij met jouw reactie en dacht dat het hiermee zou opgelost zijn. Ben nu echter net even in My Proximus gaan kijken en zie daar nu naast de bestelling van 8/2 nog 2 meldingen staan dat er een afspraak is bevestigd met een technieker op 6 maart 2024. Als ik doorklik zie ik daar staan dat er op 6/3 een afspraak is bevestigd tussen 8 en 12u30. 

Voor alle duidelijkheid: ik heb geen afspraak gemaakt. Of betekent dit dat men op 6 maart 2024 het order gaat afsluiten? Maar dat is alleszins niet op te maken uit wat in My Proximus staat.

 

 

Kan jij dit voor mij nog eens nakijken aub? Ik wil toch zeker vermijden dat een technieker een nodeloze verplaatsing zou moeten maken.

Superdikke merci alvast voor de hulp.  

Groetjes.

Reputatie 7
Badge +3

@Sandra_065  Ik heb navraag gedaan. er gaat zowiezo niemand langskomen. Het order voor de swap van de modem staat afgesloten alleen is het nog niet volledig doorgestgroomd. Ik heb voor de cleaning een IT ticket aangemaakt. Groetjes 

Reputatie 2

@Joel M, @Luc.M :

hartelijk dank voor jullie hulp. Ik heb even afgewacht om te reageren omdat ik voornoemde in My Proximus aan het opvolgen was 😉

Ik zag in 1ste instantie bij ‘In behandeling’ 2x maal hetzelfde staan, nl. 2x afspraak technieker bevestigd (afspraak gecreëerd op 6/3) en 2x materiaal op voorraad (bestelling gecreëerd op 8/2).

1 ervan is ondertussen verhuisd naar ‘ je bestelling is afgesloten’ (zie print screen). Er is dus effectief geen technieker  langs geweest 😄 en alles werkt nog steeds naar behoren!

Volgens de print screen staat er nu nog 1 ‘in behandeling’ maar dit is hetzelfde als hetgeen bij ‘Afgewerkt - bestelling is afgesloten’ staat. Misschien kan dit ook nog ‘opgekuist worden’?

Alvast heel hartelijk dank voor jullie hulp en opvolging!

Groetjes. 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Sandra_065  Dag alles staat mooi afgewerkt in onze systemen. Best dat je de coockies en cache eens wist van je My Proximus applicatie, meestal is dit dan opgelost.

Reageer