Hallo iedereen,
Ik wil graag mijn ervaring delen met Proximus, want ik ben er de laatste tijd niet echt over te spreken. Ik ben al jaren klant bij Proximus (sinds mijn eerste gsm), en al die tijd betaal ik 15 euro per maand voor mijn gsm-abonnement, dat al jaren 3 GB en 120 gratis belminuten omvat. Omdat mijn partner me erop wees dat mijn abonnement behoorlijk verouderd was, besloten we maandag de Proximuswinkel in Kortrijk te bezoeken, om het een en ander na te vragen.
Tot mijn verbazing bevestigde de medewerker dat mijn gsm-abonnement inderdaad “extreem verouderd” was, en dat ik zelf als klant de stap moest zetten om mijn abonnement te vernieuwen. Dit was voor ons echt een eye-opener. Sinds wanneer moet een klant zelf op zoek gaan naar een upgrade voor iets wat bij een bedrijf als Proximus toch automatisch zou moeten gebeuren? Nieuwe klanten krijgen met mooie acties allerlei voordelen (zoals te zien op hun website), maar voor bestaande klanten lijkt het alsof ze gewoon vergeten worden. Is dit normaal?
Maar dat was niet alles. Mijn partner noemde ook dat we twijfelen over onze tv-aanbieding en de decoder. We hadden verwacht dat we hierover wel wat uitleg zouden krijgen, maar de medewerker gaf geen enkel antwoord. Het leek bijna alsof we hen niet interesseren. Is dit de service die we van Proximus mogen verwachten?
En dan het ergste van alles: de vaste telefoonlijn. We werden altijd verteld dat dit een verplicht onderdeel was van ons pakket, maar toen we het in de winkel ter sprake brachten, bleek het dus helemaal niet verplicht te zijn. Sinds maart 2017 betalen we elke maand 9 euro voor iets dat we nooit hebben gebruikt! Pas na aandringen werd die kost eruit gehaald. Maar hoe kan het dat dit soort dingen niet duidelijk worden gecommuniceerd?
Mijn vraag aan jullie: is dit normaal voor Proximus? Hebben jullie ook zulke ervaringen? Het lijkt alsof vaste klanten aan hun lot worden overgelaten en ik vraag me af of dit bij anderen ook zo is. We zijn nu op zoek naar een oplossing, want het voelt echt niet fair om onterecht voor een vaste lijn te betalen die we nooit gebruiken, en om telkens zelf achter verbeteringen aan te moeten lopen.
Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken? Of misschien ben ik niet de enige die zich zo voelt?
Ik hoor graag jullie mening!
Groetjes