Skip to main content
Vraag

Geen kiestoon meer op vast telefoontoestel

• August 18, 2025
  • 28 reacties
  • 265 Bekeken

Toon eerste bericht
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

28 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • August 20, 2025

Weet iemand op de kost voor TV Replay ’basis’ nog steeds €3 is? Is niet terug te vinden op website. Niet inbegrepen in pack ’internet essential’; wel in alle andere packs. Dank u.

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • August 20, 2025

Fyi

Contract samenvatting | Proximus

Er is naast Flex+ ook een internet start + telephony+TV aan 70,99 euro/maand met gratis nationale gesprekken behalve op weekdagen tussen 8 en 17h (1 euro/gesprek) maar uw internetvolume is dan beperkt tot 150 GB/maand

Bij beperkt verbruik kan een mobiele prepaid kaart ook op een 4G smartphone een mogelijk alternatief (in plaats van een mobiel abonnement) vormen, maar de datakost per MB is “hoog” 

Dit kan eventueel “verzacht” worden door belkrediet in data om te vormen mits de betrokken data tijdig (binnen de maand) verbruikt wordt

Prepaidkaart – Pay&GO+ - Tot 6 GB voor €15 | Proximus

In een Flex+ pack is de kostprijs internet+TV 75,99 euro/maand en is de meerkost voor een vaste lijn 9 euro/maand (84,99 euro/maand) hierbij is evenwel inbegrepen (internet volume is hier 3TB/maand “onbeperkt”)

Onbeperkt bellen vanaf de vaste lijn naar nationale vaste lijnen (spraaktelefonie) 24u/7. 1.000 belminuten voor oproepen vanaf de vaste lijn (spraaktelefonie) naar alle mobiele nummers in België 24u/7, na deze 1.000 belminuten belt de klant aan voorkeurtarieven.

P.S.

U kunt eventueel ook uw android tabel via wifi aan een smartphone 4/5G koppelen (maar het lijkt mij niet direct opportuun dit met een mobiele prepaid kaart te doen omwille van het mobiele dataverbruik & kost)

Je gsm of tablet als mobiele hotspot instellen | Proximus

Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • August 20, 2025

TV Replay zit standaard in alle huidige packs van Proximus, ik denk niet dat u dat apart kunt kopen. Er bestaat wel een TV Replay+ met wat meer mogelijkheden vermoed ik, en dat is dan 9 € per maand. Ik keek met een loupe om wat verschillen te zien. 

Wat mijn verbruik betreft zit ik maandelijks toch aan zo'n 50 Gbytes, maar aangezien mijn abonnement "familus" 3 TBytes voorziet maak ik me daarover niet echt ongerust. Dat abonnement wordt niet meer verkocht, hopelijk lezen de moderatoren niet mee, anders .....

Martin gaf hierboven een link om uw verbruik te meten, die  link gaat goed, zelfs al gaat proximus+ en myproximus niet op een tablet. Ik zit na 17 dagen op 27 Gbytes. Martin zit aan veel meer, waarom dat weet ik niet. Dus het verbruik hangt veel af van de activiteiten. 

Proximus is zoals vele andere firma's een commerciële firma, wel gedeeltelijk gesponsord door de federale regering. In al mijn contacten ben ik dus voorzichtig: als ze me contacteren is het vaak met bijbedoelingen. Ik heb me ooit als doel gesteld om maximum 100 € uit te geven voor mijn communicatie en dat lukt tot hiertoe. Maar voor mijn gsm ben ik wel vreemd gegaan. En voetbal kijk ik niet meer. En ik heb vaak aan mijn vrouw gevraagd om veel te bellen na 17.00 uur en tijdens het WE. 

Ik weet dat ze ooit gaan peuteren aan mijn abonnement,  en dan moet u beseffen dat het is om het duurder te maken.  Er ligt bvb glasvezel in mijn straat, ooit gaan ze die willen binnen trekken. Ik vertel tegen al mijn buren wat miserie dat dat is. Graven, boren, voortuin naar de vaantjes, ... Tot hiertoe zijn al mijn buren tevreden met hun koperen lijn.