Skip to main content
Vraag

de ondoorgrondelijke wereld van Proximus

• November 20, 2025
  • 13 reacties
  • 78 Bekeken

Ik heb 2 weken geleden mijn vaste lijn opgezegd via chat, dit ging heel vlot. Vandaag wou ik een nieuwe smartphone kopen en dat ging een stuk minder vlot. Reden: “er is een lopende bestelling!”. blijkbaar werd er op het moment van het opzeggen van de vaste lijn een nieuwe WIFI modem geregeld door Proximus (zonder dat ik daarvan op de hoogte werd gebracht en waarvan ik het verband met de vaste lijn niet van zie, en hetzelfde model is als ik reeds heb), wat maakt dat ik momenteel geen nieuwe smartphone kan kopen. Neen, ik moet wachten, tot de nieuwe modem is toegekomen (vermoedelijk in de loop van volgende week. Logisch toch 😳

13 reacties

Joel M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • November 21, 2025

@Serge Goossens Kan u uw klantgegevens(klantnummer, gsm-nummer)aanvullen op uw profile.Dan kijken we het even na voor u.Groetjes,Joel.

• Auteur
  • Apprentice
  • November 21, 2025

Beste Joel,

Dank voor uw reactie.

gsm nummer werd aangevuld, ik vind helaas geen vakje waar ik mijn mailadres kon ingeven.

tijdens de werkuren kan ik telefoons moeilijk beantwoorden. 

mvg

Serge

Martin
  • November 21, 2025

@Serge Goossens 

Dit kan In het veld "Ticket" waar je nog specifieke/privé-informatie kunt vermelden die je belangrijk acht i.v.m. je vraag.

Joel M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • November 21, 2025

@Serge Goossens Ik zie dat er een lopend order is voor de opzeg van de lijn. Deze opzeg is voorzien op 28/11/2025. Van zodra de lijn is afgesloten, kunt u een nieuwe smartphone bestellen. Onze excuses voor het ongemak.Groetjes,Joel.

• Auteur
  • Apprentice
  • November 21, 2025

Wederom dank voor je reactie.

Dus een vaste lijn opzeggen duurt drie weken?Wat met de nieuwe Wifi modem die onderweg zou zijn? Ik snap niet zo goed het verband tussen opzeg vaste lijn en het aankopen van een nieuwe smartphone. Maar geen probleem, ik heb geduld.

Joel M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • November 21, 2025

@Serge Goossens Dit is de nieuwe modem die u normaal ook op 28/11/2025 gaat ontvangen:

. b-box 3V+ (165) – DECT / Voice

• Ondersteunt DECT: Je kunt draadloze telefoons rechtstreeks koppelen aan de modem zonder aparte basisstation.
  • Voice over IP (VoIP): Geschikt voor digitale telefonie via internet.
  • VDSL2 Vectoring: Snellere en stabielere verbinding.
  • Extra functies: Meestal iets geavanceerder qua software en beveiliging.

Door het lopend order kan men in het systeem spijtig geneoeg geen extra wijziging/aankoop invoeren.
  • Alvast bedankt voor uw geduld.

• Groetjes,Joel

Martin
  • November 21, 2025

@Joel M Een vraagje tussendoor, weet je soms voor wat (165) staat?

Joel M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • November 21, 2025

@Martin 

Het cijfer (165) bij de modem is geen technische specificatie, maar meestal een interne referentiecode of artikelnummer dat Proximus gebruikt om het exacte model in hun voorraad- en bestelsysteem te identificeren.

• b-box 3V+ – 165 → Artikelnummer voor het model met DECT/VoIP-functionaliteit.

Groetjes,Joel.

Martin
  • November 21, 2025

Bedankt ​@Joel M voor je heel duidelijke uitleg, ik veronderstelde dat het mss iets met de hardware versie te maken had, omdat PX af en toe bbox3’s van 8jaar of ouder vervangt, zeker als er problemen opduiken, met wifi bv enz…

Groetjes, Martin.

• Auteur
  • Apprentice
  • November 28, 2025

Ondertussen zijn we vrijdag 28 november en heb ik bericht via mail gekregen dat mijn pack aangepast en mijn vaste lijn afgesloten is.  kan er iemand nazien of de “lopende levering” dan in orde is, zodat ik nu wel een nieiwe smartphone via Proximus kan aankopen of moet ik nog wachten op de Wifi router die opgestuurd gaat worden? Want dat kan nog even duren vermoed ik (ze zijn mijn pakje aan het klaarmaken voor verzending) en omwille van Black Friday zou ik dit weekend graag een nieuwe smartphone kopen.

alvast bedankt voor jullie reactie

Luc.M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • November 28, 2025

@Serge Goossens  Zodra de levering van je modem heeft plaatsgevonden zal het order afgewerkt worden en kun je voor je nieuwe smartphone gaan. Levering is vandaag.

• Auteur
  • Apprentice
  • November 28, 2025

Levering is helaas nog niet voor vandaag: bij Proximus staat er een groen vinkje met je pakket wordt klaargemaakt, maar nog niet bij verzonden + in Bpost App staat “voorbereiding van je pakje” en aangezien we vrijdag zijn en het Black Friday weekend is, zal het in het beste geval maandag toekomen.

• Auteur
  • Apprentice
  • November 28, 2025

Yep, daar gaan we… net bericht van Proximus: “Beste klant, door de drukte duurt de bezorging van je bestelling wat langer. Zodra je pakket ons magazijn verlaat, brengt de bezorger je op de hoogte. Proximus” 

notabene de opzegging en bijhorende bestelling van wifi router, waar ik nooit om gevraagd heb (de opzeg vaste lijn natuurlijk wel) werden geïnitieerd op 7 november en toen was de router reeds beschikbaar. 

Na al die jaren blijft Proximus me verbazen 😦 
Niet positief bedoeld…