Vraag

Codes voor doorschakelen vaste lijn

  • 25 April 2023
  • 10 reacties
  • 4892 Bekeken

Zie tekstje van Charlotte over codes doorschakeling op

Is het waar dat deze informatie en meer bepaald die over “heractiveren” niet meer geldig is?


10 reacties

Hoe kan je gesprekken van gsm of vaste lijn doorschakelen? | Proximus

 

De optie oproepdoorschakeling activeren

 

Om oproepen door te kunnen schakelen moet u eerst (éénmalig) de betalende optie 'oproepdoorschakeling' activeren.

Om dit te doen, surf naar onze betalende opties, scroll naar beneden tot je Andere opties ziet, klik op Oproepdoorschakeling en klik op Bestel nu. Volg de stappen in onze webshop.

Er kunt nu op 2 manieren uw doorschakeling instellen of wijzigen: via een korte code of via het nummer 1987 (Phone Manager).

 

Doorschakelingen instellen via een korte code

 

Activeer of deactiveer een doorschakeling door een korte code in te toetsen op uw telefoontoestel. Telkens als u een doorschakeling (de)activeert, hoort u een snel onderbroken toon als bevestiging. Wilt u ook oproepen op uw gsm doorschakelen? Bekijk de lijst van gsm codes.

  • Oproepen doorschakelen zonder dat uw telefoon rinkelt
    • Activeren: typ *21*Telefoonnummer# op uw telefoontoestel. In de plaats van Telefoonnummer vult u het nummer in waarnaar u uw oproepen wilt doorschakelen.
    • Deactiveren: typ #21# op uw telefoontoestel.
    • Heractiveren: typ *21# op uw telefoontoestel om de doorschakeling naar het laatst gebruikte nummer te heractiveren.
  • Oproepen doorschakelen als uw lijn bezet is
    • Activeren: typ *67*Telefoonnummer# op uw telefoontoestel. In de plaats van Telefoonnummer vult u het nummer in waarnaar u uw oproepen wilt doorschakelen.
    • Deactiveren: typ #67# op uw telefoontoestel.
    • Heractiveren: typ *67# op uw telefoontoestel om de doorschakeling naar het laatst gebruikte nummer te heractiveren.
  • Oproepen doorschakelen als u niet opneemt (na 20 seconden)
    • Activeren: typ *61*Telefoonnummer# op uw telefoontoestel. In de plaats van Telefoonnummer vult u het nummer in waarnaar u uw oproepen wilt doorschakelen.
    • Deactiveren: typ #61# op uw telefoontoestel.
    • Heractiveren: typ *61# op uw telefoontoestel om de doorschakeling naar het laatst gebruikte nummer te heractiveren.

U kunt deze korte codes steeds gebruiken om oproepen door te schakelen naar PhoneMail, de voicemail van uw vaste lijn, zelfs als u de betalende optie oproepdoorschakeling niet hebt geactiveerd.

 

Doorschakelingen instellen via het gratis nummer 1987

 

U kunt uw doorschakelingen instellen door te bellen vanaf uw eigen telefoontoestel of vanaf eender welk toestel in België of het buitenland.

  • Om dit te doen, bel naar 1987 (gratis) vanaf uw vaste lijn, 0800 1 1987 (gratis) vanaf een andere lijn of bel +32 70 21 1987 (internationaal tarief) vanuit het buitenland. Als u niet belt vanaf uw eigen telefoontoestel, wordt u eerst gevraagd om uw telefoonnummer (zonder landnummer) en de Phone Manager-code die u eerder hebt ingesteld door vanaf uw vaste lijn naar het nummer 1987 te bellen. Doorschakelingen naar internationale nummers kunt u enkel instellen vanaf uw eigen telefoontoestel.
  • Kies optie 1  voor de dienst oproepdoorschakelingen en kies daarna het type doorschakeling dat u wilt instellen.

 

Oproepen doorschakelen op je gsm of vaste lijn | Proximus

Hoe kan je gesprekken van gsm of vaste lijn doorschakelen? | Proximus

Reputatie 7
Badge +3

@LucTL 

Deze info. vind je terug op onze website: Hoe kan je gesprekken van gsm of vaste lijn doorschakelen? | Proximus

normaal zou het op deze mannier moeten lukken.

 

Geert

Allemaal bedankt voor de genomen moeite! Jullie schrijven wat ik ook al gevonden had, maar het werkt bij mij niet (meer). Toen ik dat in een chat aan de support helpdesk vertelde, kreeg ik van de vrouw bij Proximus volgende reactie (nadat ze mij de lijst van hogergenoemde codes gaf waarop ik schreef dat ik *21# gebruikte):


13:06 agent : heractiveren is geen mogelijkheid enkel activeren en deactiveren

13:07 user : Alstublieft, lees wat u daarnet zelf schreef: "Heractiveren: typ *21# op uw telefoontoestel om de doorschakeling naar het laatst gebruikte nummer te heractiveren"

13:08 agent : Deze post is van 3 jaar geleden. Bij deze is deze actie niet meer mogelijk maar als u wilt kan ik het wel voor u activeren


Dat kon ik dus niet geloven, vandaar de vraag hier.

Mijn probleem is:  ik gebruik de “slimme diensten” al jaren, maar begon sinds enige tijd te vermoeden dat doorschakeling niet meer werkte. 

Na intoetsen van *21# krijg ik als bericht “De oproepdoorschakeling is geactiveerd” 

Als ik via 1987 probeer, dan krijg ik op het einde na alle keuzes en selecties “Deze dienst is momenteel niet beschikbaar”

De agente heeft verder nog geschreven dat ze de doorschakeling geactiveerd heeft, maar sindsdien heb ik nog twee telefoontjes op die lijn gekregen die dus NIET doorgeschakeld werden.

Luc

Heb daarnet ook even naar 080022800 gebeld.  Daar werd een of andere actie ondernomen en werd ik gebeld om de doorschakeling te testen. Morgen zal moeten blijken of ik het met de ‘21’ codes of via 1987 ook zelf ga kunnen deactiveren en heractiveren...  

Reputatie 7
Badge +4

De door Martin hierboven vermelde werkwijze Oproepen doorschakelen op je gsm of vaste lijn | Proximus zou normaal moeten werken indien de voor vaste lijn betalende optie slimme diensten actief staat, tenzij er zich een door Proximus op te lossen technisch probleem zou voorgedaan hebben waarbij de de door de klant gegeven instructie om één of andere reden niet correct en automatisch zou doorgegeven worden aan en verwerkt worden in de achterliggende technische applicaties

 

Reputatie 7
Badge +4

@LucTL Op dit ogenblik staat er inderdaad een doorschakeling actief op je nummer. Ook de mogelijkheid om zelf je doorschakelingen te (des)activeren staat nog op je lijn. De verkorte code wordt niet meer vermeld bij de mogelijk codes om een doorschakeling in te stellen, maar ik doe voor de zekerheid navraag bij de specialisten. 

Sinds enkele dagen werkt de doorschakeling hier niet meer van op afstand. Na het ingeven van toegangscode en nummer waar naar doorgeschakeld moet worden, moet ik nog eens bevestigen. Dan krijg ik bericht dat deze optie momenteel niet beschikbaar is.

Het kan wel met de verkorte codes maar dus enkel vanop het toestel. Dit wil zeggen dat ik 2 opties heb: ofwel tijdens de telefoonuurtjes voor mijn patiënten eerst naar mijn praktijk  rijden om de doorschakeling aan te zetten en nadien weer terug om de doorschakeling uit te zetten. Of de doorschakeling dag en nacht laten aanstaan (waarbij ik me afvraag waarom ik dan een doorschakeling heb...). Er wordt aan gewerkt maar sinds de melding niets meer van gehoord...

Na jullie ingreep werkte gisteren namiddag doorschakeling mooi zoals het hoort. Daarna heb ik #21# gebruikt en kreeg de boodschap ‘gedeactiveerd’.  Vanmorgen wou ik via 1987 weer doorschakelen en kwam er op het einde “ “Deze dienst is momenteel niet beschikbaar” maar de code *21# zei dan weer ‘geactiveerd’. Ik ben benieuwd op welk toestel de eerstvolgende beller terecht zal komen…

Na het berichtje hierboven van LJO krijg ik meer en meer de indruk dat er niets mis met onze lijnen of toestellen of instellingen, maar dat onze instructies via code 21 of via de 1987 ergens bij Proximus in de vergeetput gaan en nooit uitgevoerd worden.

Reputatie 7
Badge +4

@LucTL @LJO Er is momenteel inderdaad voor sommige lijnen een probleem met 1987. Dit zou morgen opgelost moeten zijn. Onze excuses voor het ongemak. 

Reageer