Skip to main content

beltoon werkt niet correct

• June 4, 2026
  • 10 reacties
  • 101 Bekeken

Beste,

Wij stellen vast dat er zich sinds een paar weken 2 problemen voordoen met onze vaste telefoonlijn.

1. Wanneer iemand ons opbelt, en wij niet kunnen opnemen omdat we bvb. niet thuis zijn of dat we niet vlug genoeg bij ons vast toestel zijn,  dan krijgt de persoon die ons belt :
      1. Slechts 6 keer een beltoon
      2. Na de laatste beltoon wordt volgende boodschap ingesproken : Dit nummer is niet toegekend. U kan het nummer van de correspondent opvragen bij de telefooninlichtingendienst op het betalend nummer 1212

Dit is heel verwarrend voor de personen die ons proberen te bereiken

1. Wanneer iemand ons opbelt, en de lijn is bezet (wij zijn reeds in gesprek met iemand anders),  dan krijgt de persoon die ons belt :
      1. Geen bezettoon maar  6 keer een beltoon
      2. Na de laatste beltoon wordt volgende boodschap ingesproken : Dit nummer is niet toegekend. U kan het nummer van de correspondent opvragen bij de telefooninlichtingendienst op het betalend nummer 1212

Kan dit met de nodige prioriteit nagekeken en opgelost worden, zodat de personen die ons proberen te bereiken op de juist manieer geinformeerd worden.

10 reacties

Martin
  • June 4, 2026

FYI: mss staat er een doorschakeling van je telefoon ingesteld

Oproep doorschakeling van proxmus vaste telefoon uitzetten

Om de oproepdoorschakeling van je Proximus vaste telefoon uit te schakelen, volg deze stappen:

Bel naar #21#  om de doorschakeling uit te schakelen.

Luc.M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • June 4, 2026

@Andre.M  Ik heb een kleine aanpassing gedaan. Zou u nog eens willen proberen na een uurtje en ons van feedback voorzien? Groetjes

• Auteur
  • Apprentice
  • June 4, 2026

Dag Luc.

Voor beide gevallen blijft de situatie dezelfde : 6 beltonen + boodschap dat nummer niet toegekend is.

Mvg

• Auteur
  • Apprentice
  • June 13, 2026

We zijn meer dan een week verder en de 2 problemen treden nog altijd op. Kan hieraan verholpen worden?  

Mutlie
  • June 13, 2026

@Andre.M 
Zo op het eerste zicht is ​@Luc.M deze week niet aanwezig geweest op het forum want ik vind geen enkele reactie na zijn bijdrage hier.
Een andere moderator heeft dit topic blijkbaar ook niet opgemerkt.
Proximus medewerkers zijn overigens niet hier tijdens het weekend.

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • June 15, 2026

@Andre.M 

Kan je bij deze de vaste lijn nog eens uittesten?

Bijkomende info. vind je in deze link om de voicemail in te stellen.

Hoe wijzig ik mijn voicemail? | Proximus

Geert

• Auteur
  • Apprentice
  • June 15, 2026
  1. Wanneer iemand ons nu opbelt, en wij niet kunnen opnemen  dan krijgt de persoon die ons belt na de zevende beltoon een boodschap dat we niet beschikbaar zijn en er een bericht kan ingesproken worden.. Nu nog uitzoeken hoe dit bericht kan beluisterd worden. :
  2. Wanneer iemand ons opbelt, en de lijn is bezet (wij zijn reeds in gesprek met iemand anders),  dan krijgt de persoon die ons belt :nog geen bezettoon maar beltoon. Kan dit nog nagekeken worden aub?

Andre

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • June 15, 2026

@Andre.M 

Ik heb de telefoonlijn opnieuw geconfigureerd.

Krijg je nu een bezettoon of rechtstreeks voicemail wanneer de lijn in gesprek is?

Geert

• Auteur
  • Apprentice
  • June 15, 2026

Nog eens geprobeerd bij bezette vaste lijn. We krijgen nog steeds beltoon + voicemail na 7 tonen. 

• Auteur
  • Apprentice
  • June 15, 2026

Gezien ik een particulier ben en geen zelfstandige, heb ik geen voicemail nodig. Kan hiermee rekening gehouden worden bij het oplossen van de 2 problemen aub