Kan Proximus mij meer uitleg geven over de impact bij het overstappen naar Fiber ?
Aanleg bekabeling:
- Moet men graafwerken uitvoeren en de oprit openbreken, of kan men de kabels leggen waar momenteel de huidige liggen ?
- Vanaf het punt waar Proximus binnenkomt in huis (in de garage), ligt er momenteel een lange ADSL kabel over de zoldervloer die in de living terug naar beneden komt. Ik ga ervanuit dat deze ook moet vervangen worden om de fiber snelheid aan te kunnen ? Zo ja, doet Proximus dit ? Wat is de kostprijs ?
- Vanaf de modem in de living ligt er ook een ADSL kabel naar een wifi-booster in de gang. Moet deze ook vervangen worden ?
- Werken de huidige wifi-boosters nog met fiber of moeten deze ook vervangen worden ?
Vaste telefoon:
- In het pack fiber/TV zie ik nergens vermelding van een vaste telefoonlijn. Heb je die automatisch bij aansluiting van fiber ? Is het bellen hiermee gratis (via internet) ?
- Is het mogelijk onze huidige telefoontoestellen aan te sluiten op de modem om te bellen ? Dat is Philips D2302B DUO.
In de handleiding zie ik dat die compatibel is met de GAPnorm (die garandeert dat alle DECT™ GAP-handsets en -basisstations aan de minimale bedrijfsnorm voldoen à hieruit denk ik dat dit een DECT phone is ?) - Is het mogelijk om een personenalarm dat via de telefoon werkt hierop aan te sluiten en kan die via de telefoonlijn een signaal doorsturen ?