Skip to main content
Vraag

b-box 3V+ en telefoontoestel

• September 15, 2025
  • 4 reacties
  • 74 Bekeken

Forum|alt.badge.img

De b-box 3V+ heeft 2 telefoonaansluitingen maar aansluiting met Maestro 2060 telefoontoestel geeft bezettoon bij opbellen 

Blijkbaar is die combinatie niet compatibel en dien ik verder met de Belgacom V11 aansluiting te werken om via vast toestel te bellen.

Graag jullie hulp aub.

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

4 reacties

Martin
  • September 15, 2025

@JH-BE Als je nog niet overgeschakeld werd naar Voip dan zal dit inderdaa nog niet werken via de Bbox.

NB: Mijn Pa wilt zelf zijn telefoon niet aansluiten op de bbox/internetbox , omdat als de bbox er uit ligt je ook niet meer kunt bellen via de vaste telefoon.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • September 15, 2025

@Martin Je bedoelt een ander  telefoontoestel in huis halen met voip overschakeling?

Die Maestro 2060 dateert nog uit het analoge tijdperk. In Proximus shop vond ik geen volwaardig equivalent toen ik eerder een switch overwoog.

Je pa heeft alleszins een punt, mijn appreciatie voor zijn standpunt.

Martin
  • September 15, 2025

@JH-BE 

@Martin Je bedoelt een ander  telefoontoestel in huis halen met voip overschakeling?

@JH-BE,

Nee dat bedoel ik niet, je kan een gewone analoge telefoon aansluiten op de bbox maar dan moet je lijn omgezet worden naar VOIP. 
Want eigenlijk werkt Proximus nu ook al in VOIP voor klassieke telefoonlijn want het is VOIP tot aan de straatkas en dan wordt daar VOIP omgezet naar analoog en op je binnenkomende telefoon lijn gezet.

In het ander geval als je omgezet wordt naar VOIP, dan wordt VOIP in de straatkas niet eerst omgezet naar analoog maar loopt het Voip signaal gewoon rechtdoor over je binnenkomende telefoonlijn tot aan je bbox.

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • September 16, 2025

@JH-BE Het klopt inderdaad dat uw lijn nog geen voip is, maar een gewone analoge lijn. Hierdoor moet je je toestel nog aansluiten op het RJ11-telefoonstopcontact en niet op de modem.