Aangezien ik hier maar niet verder met kom even hier posten..
Het is i.v.m. de overschakeling naar het 30Mbit profiel. Wij wonen in Gent, de centrale waar we op aangesloten zijn is hier heel vlakbij, normaal moeten we perfect 30Mbit kunnen halen, afstand is totaal geen probleem, lijnwaarden zijn in orde, ENKEL 1 iets niet.. Namelijk de "Upstream Noise Margin", die is bij ons maar 14dB.
En dit is de reden waarom Belgacom ons niet wil overschakelen en staken het op de binnenbekabeling, nochtans is deze binnenbekabeling getest geweest (modem rechtstreeks op eerste contactpunt aangesloten,..) en dit gaf bijna niets van verschil. De binnenbekabeling IS dus in orde.
Aan wat kan dit dan liggen? In mijn ogen wijst dit misschien op een slechte bekabeling buiten op straat of dergelijke..
Wel is ons contactpunt geen TF2007, het is dus een ouder contactpunt, maar dit speelde normaal geen rol werd ons gezegd.
Het is gewoon frustrerend dat we normaal perfect hogere sneheden zouden kunnen halen maar nu blijven vastzitten op 20Mbit (en zullen blijven vastzitten waarschijnlijk).
Kort samengevat, onze binnenbekabeling is in orde, het contactpunt normaal gezien ook (hiervan heb ik wel geen kennis maar misschien dat een ouder contactpunt hier toch iets mee te maken kan hebben?), wat schiet er dan nog over? De bekabeling buiten..? Is het dan niet aan Belgacom om er voor te zorgen dat er normale waarden op de lijn zitten die we binnen krijgen?
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.