Skip to main content

Slechte internetverbinding


  • Apprentice
  • 1 reactie
Beste Belgacom


Het heeft mij nu precies een uur geduurd om op deze pagina te komen omwille dat mijn internetverbinding slecht is.

Ik heb dit al eens gemeld; maar ik heb hierover NIKS van gehoord. Dit is de derde keer dat dit probleem optreedt en zou het ten zeerste appreciëren als dit opgelost geraakt.

Er is geen probleem mijn hardware; enkel met de eigenlijke verbinding.

Contacteer mij op dit emailadres: Jolien154@hotmail.com of 013/33 79 35

Als dit deze keer niet wordt opgelost, wij betalen genoeg om een fatsoenlijke internetverbinding te mogen hebben, gaan wij overschakelen naar een andere internetprovider.


mvg

8 reacties

  • Apprentice
  • 2 reacties
  • 16 mei 2012
Sedert aansluiting Comfort Pack heb ik slechte en steeds uitvallende internetverbinding. Geen uitleg gekregen van de installateur, alles is normaal zeggen ze, toch valt steeds weer het internet uit. Het "Pack" was dus een slecht idee, voordien was alles perfect. Geen bereidheid het op te lossen, of ja : tegen extra betaling want het is later dan 2 weken na installatie ! Ik was vroeger tevreden over Belgacom, nu niet meer, overweeg om over te stappen naar de concurrentie.

Spijtig dat ze zo'n slechte service geven.

Elsa
  • 27742 reacties
  • 16 mei 2012
comfort pack heeft niks te zien met uitval van je internetverbinding , mss wordt je wifikanaal gestoord zie eens op ricy's blog

== > http://bgctv.skynetblogs.be/#bbox2wifichannelchange


waarvan ik hieronder een stuk uit gekopieerd heb:

Verander BBOX2 van Wifi kanaal

Surf naar http://192.168.1.1

° Advanced Settings
° Wireless
Onder SSID Broadcast zie je
Channel:
rechts hiervan zie je een vak met pijltje naar beneden, waarop je klikt
en kanaal 8 bijvoorbeeld kiest
° Dan onderaan op "apply" drukken
Dit vind je ook op de BGC site HIER• Controleren of je wifi kanaal gestoord wort met InSSIDer° Ook interessant: op de site van BGC vind je:
Slechte kwaliteit van uw wifi-signaal: wat te doen? KLIK_HIER


  • Apprentice
  • 9 reacties
  • 16 mei 2012
Ik had hier ook een zeer slechte internetverbinding.
Draadloos netwerk viel om de haverklap uit en ik downloadde aan 2 Mb/sec. Echt waardeloos dus.

Ik heb het kanaal veranderd van kanaal 1 naar kanaal 6, en alle problemen zijn nu opgelost.

  • Auteur
  • Apprentice
  • 1 reactie
  • 18 mei 2012
Hallo Allemaal


Bedankt voor jullie reactie.

Ik heb even gewacht voor te reageren; omdat het te lang duurde vooraleer ik op de gewenste pagina kwam.Vandaag is er een technieker langsgekomen van Belgacom en heeft mijn bbox verandert in een bbox 2, volgens hem is dat de reden van mijn slechte verbinding. Tot nu toe loopt alles nog goed; en kan ik weer genieten om fatsoenlijk op internet te kunnen! Hopelijk blijft dit nu zo!!


Elsa
  • 27742 reacties
  • 18 mei 2012
Zit je nog op ADSL technologie of op de snelle VDSL2 ?

Want als je nog op ADQSL zit is het interessant om te zien of je eventueel gratis kunt overschakelen naar VDSL2

Je kan zelf de test doen zoals beschreven op ricy's blog : http://bgctv.skynetblogs.be/#haalbaresnelheid

daar staat er :


Wat krijg je als resultaat bij de belgacom tv beschikbaarheidstest?
klik ⇒ http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/pages/private/c_webcheck_tv.page" target="_blank

(Als HD beschikbaar is dan is VDSL2 mogelijk)

Dan kan je één van de volgende resultaten krijgen:
• 2 tv's waarvan 1 in HD (12 / 1 profiel)
• 2 tv's waarvan 2 in HD (16,5/2 profiel)
• 3 tv's waarvan 2 in HD (20 / 2 profiel)
• 3 tv's waarvan 3 in HD (30 / 6 profiel)




  • Apprentice
  • 2 reacties
  • 21 mei 2012
Ik heb de snelle VDSL2 lijn nu en heb nu een BBox2. Ik heb mijn instellingen moeten veranderen : geen schermbeveiliging meer en geen slaapstand meer. (maar ideaal is dit niet voor mijn pc en voor mijn energieverbruik). Nu valt de verbinding niet meer uit maar gaat alles op internet in schokjes. Kan niet deftig muziek meer beluisteren of ergens op klikken ! Alles verloopt haperend en schokkend en het geluid bromt. Het is super vervelend. Ik snap niet wat er hier allemaal gebeurd is en wat de technieker gedaan heeft met mijn pc. Voordien was alles prima in orde. Ik zoek nu een oplossing voor de stotterende pc, maar heb die nog niet gevonden.

  • Motivator
  • 5094 reacties
  • 21 mei 2012
indien u wpa2 beveiliging gebruikt, schakel dan eens over op wpa.

anders eens kijken naar kanaal. je kan eventueel http://www.metageek.net/products/inssider/" rel="nofollow gebruiken om te kijken welke draadloze signalen er in de buurt zijn en welke kanalen die gebruiken, best blijf je 2 kanalen van de rest. eigen kanaal kan je aanpassen door te surfen naar 192.168.1.1 , ga naar de advanced settings, wireless, channel & wijzig dit. vergeet niet op apply te drukken

mvg

Elsa
  • 27742 reacties
  • 21 mei 2012
zie ook op ricy's blog ivm beveiliging van bbox2 ==>> http://bgctv.skynetblogs.be/#bbox2wifibeveiligen

Elsa


Reageer