Ik ben geïnteresseerd om klant te worden bij Proximus. Omdat ik mijn twijfels heb bij de kwaliteit van de verbinding (t.o.v. Telenet) wou ik me even informeren. Via via op de pagina gekomen om te kijken of een Proximuslijn uberhaupt mogelijk is in mijn woning -> Deze geeft mij aan dat dit niet kan op mijn adres...
Ik woon in een deelgemeente van Aalst, een woonwijk met rijhuizen met op de hoek een nieuwbouw appartement. Ik ben de eigenaar van het gelijkvloers.
De buren met de gevel in het Noorden hebben volgens diezelfde website een goede verbinding, de buren aan de gevel in het Oosten hebben ook een goede lijn volgens die website.
Bovendien ligt er in mijn garage een donkergrijze kabel met 4 aders in, alsook 4 van die kabels in de kast van de nutsvoorzieningen in de gemeenschappelijke ruimte.
Met die info bel ik naar Proximus & ik vraag letterlijk: "Wat moet er gebeuren alvorens bij jullie klant te worden?" waarop zij uiteraard ook even mijn lijn bekijken: "Ah meneer, dat gaat niet, spijtig".
Zo sprak ik reeds 4 medewerkers. De ene laat mij vragen aan mijn bouwpromotor of Proximus aanwezig is, de andere laat mij naar een Proximus Center gaan.
Bovendien lijkt mij de ingreep zeer klein om Proximus alsnog binnen te brengen, daar ik tussen 2 aansluitingen aangrens, mijn gevel op de rooilijn staat en vermoedelijk alles al aangesloten is op die grijze kabels in de kasten? Ik vraag dus of iemand dit technisch kan bekijken maar dat is niet mogelijk.
Wat moet er nu gebeuren, volgens mij heb ik gewoon de verkeerde mensen aan de lijn gehad. Of ligt het aan mij dat ik dat zeer gek vind dat Proximus een simpel appartement in de straat niet kan aansluiten?
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.