Op de 5.0 Ghz frequentie wordt de modem elke 2 à 3 dagen 'gereset' naar 'automatic channel selection'.
Ik kijk, na het wegvallen van de DVB-T televisie sinds 1 december 2018 TV via VRT.NU en de 5.0 Ghz modem frequentie die mijn BBOX3 van Proximus aanbiedt.
Doch dien ik het modem-kanaal van de 5.0 Ghz frequentie waarvoor ik betaal aan Proximus op een specifiek kanaal, bijvoorbeeld kanaal 36 te zetten vooraleer mijn PC het 5.0 Wifi-netwerk kan zien. Het probleem is nu dat Proximus blijkbaar elke 2 à 3 dagen dit kanaal in de modem 'reset' naar 'automatic channel selection' i.p.v. het door mij gekozen kanaal, waardoor de 5.0 Wifi weer onvindbaar wordt. Zeer vervelend.
Na het bellen van Proximus technische support, werd het telefoongesprek door de Proximus-medewerker van dienst gewoon midden in het gesprek volledig afgesloten zonder enige hulp !
Beantwoord
Kanaal reset op 5.0 Ghz
Beste antwoord door Els VO
Na een aantal weken geen automatische kanaalreset gehad te hebben, kan ik bevestigen dat met deze vervanging van de modem naar een nieuwe bbox3 het probleem opgelost is. Bedankt.
Bekijk origineelThis topic has been closed for comments
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.