Sinds kort gebeurt het regelmatig dat een herhaling van een opname de originele opname overschrijft. Je leest het inderdaad goed: het is niet dat we de opname 2 keer hebben, de originele opname verdwijnt gewoon. Dit heeft al de nodige frustratie opgeleverd, bijvoorbeeld:
- een opname Het Uur van de Wolf waarin in twee delen een documentaire over Eric Clapton wordt gegeven. Ik kijk zoiets graag achter elkaar en had de eerste opname (er zat een week tussen) nog niet gekeken. Ik heb 2x gecheckt of het tweede deel opgenomen ging worden en wat is er gebeurd? De eerste opname is overschreven door de tweede waardoor ik dus momenteel enkel het tweede (!) deel heb.
- een opname van Belpop die in twee delen de jaren '80 beschrijft. Hier was de programmagids al iets slimmer ingevuld aangezien de delen werden aangeduid met een deel 1 en deel 2 maar wanneer ik net het tweede deel probeer te starten (normaal gezien een opname van maandagavond) blijk ik enkel over een herhaling van dinsdag te beschikken. Op zich nog geen probleem, maar dan blijkt Proximus een stuk van een tennismatch te hebben opgenomen. Weg correcte opname, weg correcte tweede deel, hallo einde van een wedstrijd van Djokovic.
Om het dan nog erger te maken is het vaak ook nog zo dat je dit soort opnames niet kunt starten wanneer het systeem bezig is met deze op te nemen. Een opname van De Mol uitgesteld kijken door de opname te starten na 15 minuten is dus niet mogelijk aangezien ik de opname pas kan starten wanneer deze effectief gedaan is. Dat dit gebeurt bij opnames met reclame tussen kan ik ergens (als ik erg hard mijn best doe) nog begrijpen maar dat dit ook gebeurt bij opnames van Canvas en één?! Het is dus al voorgekomen dat ik een opname van iets anders start en met een beetje vertraging aan een rechtstreeks programma wil beginnen. Het programma is al bezig? Geen probleem, ik start de opname. Dat gaat dus niet, want deze wilt niet starten..
Dit is opnieuw de zoveelste wijziging die niet uitvoerig getest is. Ik kan me niet voorstellen dat iemand het een leuk idee vind als een goed werkende opname zomaar vervangen wordt door een opname waar je niets mee bent (het programma is überhaupt niet opgenomen) of waar je dan opeens een deel van kwijt bent geraakt.. De herhaling uit de televisiegids verwijderen haalt trouwens ook niets uit, want het systeem snapt blijkbaar niet dat je zelf een opname zou willen annuleren en binnen de kortste tijd staat de opname opnieuw gepland.
This topic has been closed for comments
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.