Hallo,
Ik heb een ZTE Axon 7 die VoLTE ondersteunt. Ik hoor van uw medewerkers dat dit op mijn toestel zou kunnen werken ( ook andere medewerkers zeggen dat dit alleen op Iphone en Samsung zou werken, dus verwarrend niet). Mijn vraag : kan u VoLTE activeren op mijn toestel of niet ? En zo niet, waarom zou u zich als bedrijf beperken tot Iphone/Samsung terwijl er nog vele, vele andere high-end toestellen op de markt zijn.
PS : ik heb nu al +5 maal gebeld met de technische dienst over een week tijd. Telkens zei men : voila, ik heb wat aangepast, wacht een dagje en zo niet bel ons even terug. Sommigen zeiden : even rebooten en het zou al moeten werken...niets is minder waar. Vandaag een medewerker gehad en zei : onmogelijk dit te activeren...Wat is hier nu de waarheid ?
Graag toch even duidelijkheid als het even kan van de "echte" experten ;-)
Mvg
Stefan
Beantwoord
VoLTE op ZTE AXON 7...en nee het is geen iPhone/Samsung !
Beste antwoord door ThomasP
Er zijn 3 factoren die bepalen of je VoLTE op je toestel krijgt:
Uiteraard moet je op je toestel ook hebben geselecteerd dat je LTE/4G gesprekken wilt gebruiken. Dit doe je via de instellingen van je toestel. Ook te vinden op de VoLTE FAQ pagina.
Bekijk origineel- Toestel moet VoLTE compatibel zijn (dit is afhankelijk van de specs van je toestel)
- Toestel met 'approved' zijn door Proximus. Dit is op basis van een whitelist. Elk VoLTE compatibel toestel wordt in ons lab getest en wanneer 'ok' bevonden, op de whitelist gezet. Deze lijst kan je terugvinden op onze FAQ pagina. We doen dit om zo de beste VoLTE ervaring te kunnen garanderen.
- VoLTE moet actief staan op je GSM nummer / simkaart. Dit wordt gradueel uitgerold. Hier ontvang je normaal gezien een SMS van, wanneer VoLTE is uitgerold op jouw nummer.
Uiteraard moet je op je toestel ook hebben geselecteerd dat je LTE/4G gesprekken wilt gebruiken. Dit doe je via de instellingen van je toestel. Ook te vinden op de VoLTE FAQ pagina.
Reageer
Rich Text Editor, editor1
Editor toolbars
Press ALT 0 for help
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.