Skip to main content

Teletekst.

• 25 augustus 2011
  • 2 reacties
  • 2544 Bekeken

Forum|alt.badge.img
De laatste dagen krijg ik op Canvas HD, een zwart beeld bij het bekijken van TELETEKST. Is daar iets aan te doen ?

Ik schakel nog al veel teletekst in tijdens het kijken naar een programma, al was het maar voor de laatste nieuws items. Dus het fenomeen is zéér ambetant.

Vriendelijke groeten.

2 reacties

• Practitioner
  • 38 reacties
  • 25 augustus 2011
Al eens geprobeerd een teltekstpagina in te typen als je beeld zwart wordt? Dat helpt soms bij mij. Helaas zijn die teletekst-issues iets wat bij Belgacom al paar jaren voorkomt (en niet opgelost geraakt).

De bij mij meest voorkomende:

- teletekst bij een opgenomen programma loopt niet synchroon met de opname

- teletekst aan/uit zetten op een digitale zender (vooral HD) werkt niet in een flits zoals bij analoge tv maar met vertraging, waarbij soms een volledig zwart scherm verschijnt ipv pagina 100)

- teletekst aanzetten blokkeert ook meestal alle andere functies ... vaak kan ik dan de opties menu, info of help meer oproepen voor ik teletekst eerst terug uit te schakelen

- soms werkt teletekst ook gewoon niet ... als je de knop klikt zie je een zwarte flits (en denk je dat teletekst aanstaat) maar is het niet ingeschakeld ... meestal helpt een reset van de decoder dan ...

- af en toe schakelt teletekst in verschillende van mijn beeldformaten voorgeprogrammeerd op het televisietoestel ... op bepaalde zenders verschijnt teletekst niet in het beeldformaat van de zender maar op klassieke 4:3 (uitgerekt) beeldformaten/zoom/ ... en valt de pagina vaak buiten beeld (vooral als de tv op 16:9 speelt, durft teletekst op 4:30 en in zoom verschijnen) ...

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • 361 reacties
  • 25 augustus 2011
Bedankt Mexxodus,

ik heb dat dus ook al ne keer geprobeerd (een paginanummer indrukken)

maar spijtig genoeg blijft het beeld hardstikke ZWART.

Mvg.

Reageer