Ik stel vast dat sinds de nieuwe update de schermen nogal eens de mist ingaan. Volgende zaken heb ik regelmatig aan de hand:
als ik door de schermen van mijn opnames blader met channel + of -, dan krijg ik regelmatig een zwart scherm. Het enige wat ik dan nog kan doen is opnieuw op de knop PVR drukken. In de planning staat een opname regelmatig dubbel tot zelfs 5x dezelfde planning. Als ik er ééntje van wis, zijn ze allemaal gewist en kan ik weer opnieuw in TV-gids of via "zoeken" en "op titel" de opname gaan plannen. Ik heb de decoder SA al uitgetrokken, maar dat helpt maar voor een paar uren.
In de oude versie, kon je een geplande opname wissen als die de oorzaak was van een opname in nPVR (die ik zoveel mogelijk probeer te vermijden). Zodra die opname gewist was, sprong de opname in nPVR naar PVR. Nu is dat nog maar 1 keer gebeurd, alle andere keren (en dat zijn er veel) moest ik ook de nPVR planning wissen en opnieuw gaan opnemen, om hem in PVR te kunnen opnemen.
Ik heb soms programma's in mijn planning staan die zowel in nPVR als in PVR zullen worden opgenomen. Als ik dan de "30 dagen" wis, is de PVR opname soms (niet altijd) ook gewist. Raar maar waar. Ik kan blijkbaar toveren, vermits ik een programma zowel in PVR als in nPVR kan plannen.
Als ik in de TV-gids blader op één zender, dan springt hij regelmatig over programma's heen. Dat is niet handig, want nu moet ik zowel bovenaan naar de naam van het programma kijken, als in het oog houden dat hij geen programma's overspringt. Toen de rode knop nog bestond (zalig, die tijd) had ik een veel beter overzicht over wat er zou worden uitgezonden en ging het programmeren véééél sneller.
Het excuus dat Belgacom geeft om die rode knop niet meer te gebruiken: "er waren gebruikers die in de war waren als ze per ongeluk op die rode knop drukten", is geen excuus, want het stond toch in het groot onderaan links op je scherm dat je naar zenderlijst of tv-gids kon gaan door de rode knop te drukken. Voor die paar mensen die hun scherm niet lezen, moeten al die andere gebruikers nu in de kou blijven staan. Ik vind dit maar niks.
Ik verspil nu veel meer tijd aan het programmeren, omdat ik met alle mogelijke truken moet gaan werken en herbeginnen om te verkrijgen wat ik wil. Ik weet dat ik veel opneem, maar ik kan er toch ook niets aan doen dat die uitzendingen op die momenten worden uitgezonden dat ik geen TV kan kijken. Dus neem ik alles maar op, wat ik echt wil zien.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.