Hello forummers,
Sinds een tweetal weken hebben mijn ouders Belgacom TV. De installatie van Belgacom TV zelf verliep vlekkeloos, tot de laatste update van de software begin april. Sindsdien doet teletekst eigenaardig:
- ondertiteling: alle speciale tekens zoals é, è, ç, ë, ..., verschijnen nu op een transparante achtergrond, terwijl de rest van de ondertiteling met zwarte achtergrond wordt weergegeven.
- tijdens het kijken met ondertiteling flitst er af en toe een random teletekst pagina op het scherm in transparente modus, of soms een zwarte pagina van teletekst, over het scherm.
- bij het oproepen van teletekst zijn de pagina's nu op een transparante achtergrond over het beeld gezet. Met de afstandsbediening van de televisie zelf kan je dan switchen tussen zwarte achtergrond, of transparant, en teletekst in 4:3-verhouding (momenteel hebben ze nog analoge televisie om op terug te vallen). Maar op de Belgacom TV afstandsbediening vind ik die mogelijkheid niet.
Omdat mijn ouders de ondertiteling bijna continu gebruiken en teletekst gebruiken voor nieuws te volgen, is het voor hen wel vrij vervelend. Liggen de problemen aan de recente software update, de decoder, of de instellingen van Belgacom TV zelf?
Groeten.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.