Skip to main content

Oranje huisje bij PLC adapters

• 7 oktober 2012
  • 1 reactie
  • 549 Bekeken

Hallo,

Ik beschik over 2 HD televisies met decoders in aparte kamers. Beide zijn geconnecteerd via PLC adapters. Ik heb reeds alles geprobeerd (resetten, andere stopcontacten, adapters verwisselen...etc) maar 1 of soms zelfs beide adapters blijven steeds een oranje huisje weergeven. Op de tweede TV hebben we dan ook meestal haperingen wat enorm storend is als je een programma aan het bekijken bent. Ik heb via dit forum begrepen dat zoiets een veel voorkomend probleem is.

Is het overschakelen naar een RUCKUS de beste /enigste oplossing om voor eens en altijd volledig verlost te zijn van dit probleem ?

Thx

1 reactie

sinjoor76
Forum|alt.badge.img+1
  • Legend
  • 130 reacties
  • 7 oktober 2012

Ik werk al 3,5 jaar met Ruckus en ben daar erg tevreden over. Toch had ik maandag online een PLC-Devolo-set besteld en vrijdag kunnen afhalen in een Kiala punt. Kwestie van een onmiddellijke vervanging te hebben als er iets mis zou gaan met de Ruckus-adapters. Ik heb die PLC's om te testen geïnstalleerd eerst parallel met de Ruckussen. Tijdens de dag werkten ze prima, groen huisje en héél goede reactie. Maar 's avonds toen we een aantal staanlampen met spaarlampen hadden aangestoken, werd het huisje plots rood, en kreeg ik kortstondig bij het zappen even blokjes vorming. Boosdoener was blijkbaar een spaarlamp op dezelfde stroomkring. Als ik die uitdeed, werd het huisje op de PLC aan de decoder (ontvanger) terug groen. Die ontvanger zat ook in het stopcontact van de verdeeldoos waar de TV, decoder, audio en een paar DVD-recorders inzitten. Ik heb dan de ontvanger PLC in een ander stopcontact gestoken waar enkel een staanlamp met 2 spaarlampen insteekt, en toen bleef het huisje permanent groen, ook als die storende spaarlamp brandde (als staat die ook op dezelfde stroomkring). Ik gebruik ze nu permanent en heb de Ruckussen er tussenuit gehaald en weggestoken als reserve. Je kunt dus best eens proberen bepaalde stroomafnemers die op dezelfde stroomkring (zekering) zitten systematisch eens uit te schakelen.

Reageer