Skip to main content
Beantwoord

Rode knop


Captain Iglo
Sinds enige dagen werkt de rode knop op één en canvas niet meer. Na 26/5/16 had ik al gemerkt dat er geen nieuwe berichten meer op de nieuwsfeed werden gezet, maar nu geeft de rode knop helemaal niets meer. En dat is ook jammer voor mijn kleinkinderen, want langs daar kon men Kaatje &co gratis herbekijken.
Hoe krijg ik de functies onder de rode knop weer terug (resetten helpt niet, dat heb ik al meermaals geprobeerd).

Beste antwoord door jonathandr

Hey captain igloo

het klopt dat de rode knop niet meer werkt
Na navraag bij verschillende diesten kan u melden dat dit is gebeurd op vraag van VRT zelf

mijn excuses voor het late antwoord
Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

38 reacties

Elsa
  • 27742 reacties
  • 7 juni 2016
Dit werd hier inderdaad al enkele keren gemeld op het forum,
sedert de software versie NTE....144.4 op de decoders gezet geweest is dit veranderd blijkbaar !!
En rebooten of factory resetten zal daar inderdaad niks aan veranderen.

Captain Iglo
  • Auteur
  • Rising star
  • 23 reacties
  • 7 juni 2016
Het is toch de bedoeling dat dit terugkomt, mag ik hopen ? Want nu zijn we al teletekst kwijt en dan zou die nieuwsfeed ook verdwijnen. Niet goed bezig Proximus !!!!!

Forum|alt.badge.img+6
  • Legend
  • 2311 reacties
  • 7 juni 2016
Ik heb de versie NTE_6.1.14.4 (5V) en kan via de rode knop zowel op Eén als op Canvas het VRT Nieuws als Ooit gemist opvragen, maar een nieuwsfeed?

Captain Iglo
  • Auteur
  • Rising star
  • 23 reacties
  • 7 juni 2016
Die nieuwsfeed waren de berichten van De Redactie die je dan zo kon lezen. Ook kon je onder de rode knop bvb meedoen met wedstrijden van bvb Vlaanderen Vakantieland (toen dat nog bestond).En, zoals hierboven reeds vermeld, kon je de afleveringen van Kaatje & co gratis herbekijken.
Nu staat er inderdaad enkel nog een link naar het VRT Nieuws en Ooit gemist (dat er voor alle duidelijkheid vroeger niet stond).

Elsa
  • 27742 reacties
  • 7 juni 2016
Dat is inderdaad het enigste dat je te zien krijgt, ze zullen waarschijnlijk het zelfde gedacht hebben als met TT dat het dan maar via internet moet gebeuren en voor iemand met smart tv kan het in feite ook direct via de TV !

Captain Iglo
  • Auteur
  • Rising star
  • 23 reacties
  • 7 juni 2016
En dat moet natuurlijk niet gemeld worden 😞

Elsa
  • 27742 reacties
  • 7 juni 2016
Heb je het dan ooit anders geweten ofwel ben je mss nog niet heel lang PX klant :-)))

Captain Iglo
  • Auteur
  • Rising star
  • 23 reacties
  • 7 juni 2016
Al jaren klant, maar eigenlijk nooit ergens last van gehad. Tot nu dus ....

Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 146 reacties
  • 7 juni 2016
Captain Iglo schreef:
Het is toch de bedoeling dat dit terugkomt, mag ik hopen ? Want nu zijn we al teletekst kwijt en dan zou die nieuwsfeed ook verdwijnen. Niet goed bezig Proximus !!!!!

Inderdaad niet goed bezig !!! Of wel zijn ze bezig met de bugs er uit te halen want bij de vorige versie kon je onmogelijk van bvb pag 1/3 naar 2/3 gaan in het redactienieuwsdienst.

Captain Iglo
  • Auteur
  • Rising star
  • 23 reacties
  • 7 juni 2016
Is er eigenlijk iemand bij wie de rode knop nog wel werkt ?

Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 146 reacties
  • 7 juni 2016
Ze hebben zich toch niet vergist van kleur ?:D

Elsa
  • 27742 reacties
  • 7 juni 2016
Zou die rode eigenlijk nog werken met de vorige versie NTE_6.1.10.116, dat kan er mss eens iemand proberen die deze versie nog heeft

Captain Iglo
  • Auteur
  • Rising star
  • 23 reacties
  • 7 juni 2016
Misschien een stomme vraag, maar waar vind ik mijn software-versie ?

Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 146 reacties
  • 7 juni 2016
Ik heb nog iets vastgesteld. Teletekst (888) op 'een' werkt niet als je in de replaymode kijkt. Mensen met gehoorproblemen zijn hiervan de dupe.

Elsa
  • 27742 reacties
  • 7 juni 2016
Menu (knop op afstandsbediening)▼
► ► ► Instellingen (tandwieltje)
Systeem
SysteemInfo

Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 146 reacties
  • 7 juni 2016
Blijkbaar wordt er onvoldoende vooraf getest bij het lanceren van nieuwe versies ?

Elsa
  • 27742 reacties
  • 7 juni 2016
nog iemand die Belgacom/proximus nog niet lang kent precies :-))))

Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 146 reacties
  • 7 juni 2016
Beter laat dan nooit zeker ?:D

Captain Iglo
  • Auteur
  • Rising star
  • 23 reacties
  • 7 juni 2016
Ik heb blijkbaar als softwareverie (SW) : leon-batch2_15.21.0.22
Heb ik dan een oude versie ?

Elsa
  • 27742 reacties
  • 8 juni 2016
Dan heb je een V4 decoder waar nog geen nieuwe interface op staat of met andere woorden waar nog geen NTE...... software op uitgerold geweest is en beloofd werd dat dit ging gebeuren vanaf oktober.
en heb je de laatste uitgerolde Leon batch software versie = Dec(V4) SW-versie leon batch2 2_15.21.0.22 (07/03/16)
zoals je kan terugvinden hier => http://bgctv.skynetblogs.be/#decodersoftwareversies

Dus als ik het goed begrijp dan vind je onder de rode knop ook geen newsfeed meer met deze software versie

NB: de onderstaande uitleg was voor de V5 en v5compact met de nieuwe interface:
Elsa schreef:
Menu (knop op afstandsbediening)▼
► ► ► Instellingen (tandwieltje)
Systeem
SysteemInfo

Captain Iglo
  • Auteur
  • Rising star
  • 23 reacties
  • 8 juni 2016
Bedankt voor de info Elsa.
Dat laatste had ik wel door. Ik wist wel hoe ik mijn softwareversie kon vinden, maar omdat die helemaal niet leek op de versies die hier op het forum vernoemd werden, begon ik te twijfelen :D

Ik krijg dus inderdaad geen newsfeed meer met deze software versie.

Elsa
  • 27742 reacties
  • 8 juni 2016
Dan is het inderdaad 100% duidelijk dat het geen bug is in de nieuwe softwareversie NTE....114.4 maar het algemeen is en dus wel degelijk een beslissing zal zijn door PX genomen maar inderdaad "comme d'habitude" zonder zijn klanten hiervan in te lichten.
Natuurlijk zullen ze ervan uitgaan ze zullen het wel zelf vaststellen en kan ons forum (twitter en Facebook pagina's) toch nog voor iets dienen :LOL:

jonathandr
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 1525 reacties
  • Antwoord
  • 8 juni 2016
Hey captain igloo

het klopt dat de rode knop niet meer werkt
Na navraag bij verschillende diesten kan u melden dat dit is gebeurd op vraag van VRT zelf

mijn excuses voor het late antwoord

Elsa
  • 27742 reacties
  • 8 juni 2016
Bedankt Jonathandr,

Om ons op de hoogte te brengen.
Mvg,
Elsa

Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 146 reacties
  • 8 juni 2016
Dan mogen we veronderstellen dat Telenet deze dienst ook niet langer meer aanbiedt ?
Vroeger werkte de 'rode knop' bij de regionale zenders. Is daar dan ook een afspraak rond gemaakt ?

Reageer