Beantwoord

Rode knop


Sinds enige dagen werkt de rode knop op één en canvas niet meer. Na 26/5/16 had ik al gemerkt dat er geen nieuwe berichten meer op de nieuwsfeed werden gezet, maar nu geeft de rode knop helemaal niets meer. En dat is ook jammer voor mijn kleinkinderen, want langs daar kon men Kaatje &co gratis herbekijken.
Hoe krijg ik de functies onder de rode knop weer terug (resetten helpt niet, dat heb ik al meermaals geprobeerd).
icon

Beste antwoord door jonathandr 8 June 2016, 11:04

Bekijk origineel

38 reacties

Reputatie 2
Badge
Teletekst werkt niet op één HD als je een uitzending bekijkt via de replay-funtie. Bij één SD blijkt dit wel te werken. Andere zenders heb ik nog niet uitgeprobeerd. Teletekst gebruik ik om te kunnen ondertitelen (888).
Dit geldt voor de laatste softwareversie NTE_6.1.14.4 , de vroegere versie had dit probleem niet.

Dit is ondertussen in orde gebracht ! 😃
Reputatie 2
Badge
Teletekst werkt niet op één HD als je een uitzending bekijkt via de replay-funtie. Bij één SD blijkt dit wel te werken. Andere zenders heb ik nog niet uitgeprobeerd. Teletekst gebruik ik om te kunnen ondertitelen (888).
Dit geldt voor de laatste softwareversie NTE_6.1.14.4 , de vroegere versie had dit probleem niet.
Reputatie 2
Badge
Teletekst werkt niet op één HD als je een uitzending bekijkt via de replay-funtie. Bij één SD blijkt dit wel te werken. Andere zenders heb ik nog niet uitgeprobeerd. Teletekst gebruik ik om te kunnen ondertitelen (888).
Nog veel knoppen die niet meer werken op de afstandsbediening bv de radioknop vroeger had je een scherm met de radiozenders nu standaard op kanaal 800, blijft zelf niet meer onthouden op welke radiozender je stond, vroeger wel.
Maar hoe minder knoppen op de afstandsbediening hoe beter 2/3 van de knoppen gebruik ik toch nooit.

Als ik op de rode knop druk zie ik mijn tv scherm even flikkeren en er gebuurt niets.
Reputatie 2
Badge
Elsa, ik ben het met je eens, wou juist even aanvullen. Een kwestie van onze forumlezers aan het denken te zetten 😃
Pas op, ik heb met mijn betoog zeker niet willen zeggen dat ik daar tegen was, bijlange niet want hier in huis werd TT nog dagelijks geraadpleegd en de rode knop ook regelmatig. Alleen wou ik inderdaad zeggen dat het een algemene trend is om dit meer via de smartphone en tablet te doen.
Reputatie 2
Badge
niks aan te doen alles gebeurt tegenwoordig met de mobiele toestellen, onderweg op de bus op de tram enz....
en mensen met een smart tv kunnen dan ook nog alles via 't internet op hen scherm laten verschijnen.

Inderdaad Elsa we moeten mee met onze tijd. Maar herinner je de opkomst van de CD, de geluidskwaliteit zou een spectaculaire verbetering zijn. Ondertussen zoveel jaar later begint men opnieuw te zweren bij de klassieke vinylplaten. We wijken af, maar ik wou maar zeggen dat elk systeem zijn positieve kanten heeft en het afvoeren van teletekst en dat rode knop gebeuren (dat zelf nog geen 10 jaar bestaat !) vind ik persoonlijk heel jammer ! Ieder zijn mening uiteraard....
niks aan te doen alles gebeurt tegenwoordig met de mobiele toestellen, onderweg op de bus op de tram enz....
en mensen met een smart tv kunnen dan ook nog alles via 't internet op hen scherm laten verschijnen.


De economie moet kost-wat-kost aangezwengeld worden.
Consumeren zullen we, willen of niet.:@

Vroeger werkte de 'rode knop' bij de regionale zenders. Is daar dan ook een afspraak rond gemaakt ?

Voor Bruzz (vroeger TV Brussel) werkt de rode knop zeker: ik kan daar een hele resem onderwerpen opvragen. Op kanaal 10 ( regio Brussel): 'ontdek het regionale aanbod', kan ik via de rode knop o.a. het nieuws opvragen van vele andere regio's.
Het zal van regio tot regio/van zender tot zender afhangen zeker, wat ze nog achter die rode knop aanbieden.

Dat de (nationale) zenders moeten besparen en zich daarnaast meer en meer toeleggen op apps en livestreams op hun sites, dus het internetgamma, kan men toch moeilijk aan Proximus verwijten.


Op ATV werkt de rode knop ook niet. Ik weet niet of dat vroeger wel het geval was, want daar gebruikte ik de functie niet.
Persoonlijk vind ik het jammer dat men de oudere mensen zo in de kou laat staan. Nochtans staat in de beheersovereenkomst van de VRT in punt 2 van de basiswaarden dat Informatie, cultuur en educatie prioritair zijn.
Maar dat geldt blijkbaar niet voor een deel van de bevolking.
Ik vind het jammer dat het weg is. Had mijn buren die geen internet hebben geleerd hoe ze toch het nieuws konden volgen nu teletext wordt afgeschaft en nu stoppen ze daar ook weer mee.

Ik wou het ook gebruiken als een (weliswaar pover) alternatief voor Teletekst.
Niet dus 😞
niks aan te doen alles gebeurt tegenwoordig met de mobiele toestellen, onderweg op de bus op de tram enz....
en mensen met een smart tv kunnen dan ook nog alles via 't internet op hen scherm laten verschijnen.
Reputatie 7
Badge +6

Vroeger werkte de 'rode knop' bij de regionale zenders. Is daar dan ook een afspraak rond gemaakt ?

Voor Bruzz (vroeger TV Brussel) werkt de rode knop zeker: ik kan daar een hele resem onderwerpen opvragen. Op kanaal 10 ( regio Brussel): 'ontdek het regionale aanbod', kan ik via de rode knop o.a. het nieuws opvragen van vele andere regio's.
Het zal van regio tot regio/van zender tot zender afhangen zeker, wat ze nog achter die rode knop aanbieden.
Dat de (nationale) zenders moeten besparen en zich daarnaast meer en meer toeleggen op apps en livestreams op hun sites, dus het internetgamma, kan men toch moeilijk aan Proximus verwijten.
Reputatie 6
Badge +1
Ik vind het jammer dat het weg is. Had mijn buren die geen internet hebben geleerd hoe ze toch het nieuws konden volgen nu teletext wordt afgeschaft en nu stoppen ze daar ook weer mee.
Reputatie 2
Badge
Dan mogen we veronderstellen dat Telenet deze dienst ook niet langer meer aanbiedt ?
Vroeger werkte de 'rode knop' bij de regionale zenders. Is daar dan ook een afspraak rond gemaakt ?
Bedankt Jonathandr,

Om ons op de hoogte te brengen.
Mvg,
Elsa
Reputatie 7
Badge +4
Hey captain igloo

het klopt dat de rode knop niet meer werkt
Na navraag bij verschillende diesten kan u melden dat dit is gebeurd op vraag van VRT zelf

mijn excuses voor het late antwoord
Dan is het inderdaad 100% duidelijk dat het geen bug is in de nieuwe softwareversie NTE....114.4 maar het algemeen is en dus wel degelijk een beslissing zal zijn door PX genomen maar inderdaad "comme d'habitude" zonder zijn klanten hiervan in te lichten.
Natuurlijk zullen ze ervan uitgaan ze zullen het wel zelf vaststellen en kan ons forum (twitter en Facebook pagina's) toch nog voor iets dienen :LOL:
Bedankt voor de info Elsa.
Dat laatste had ik wel door. Ik wist wel hoe ik mijn softwareversie kon vinden, maar omdat die helemaal niet leek op de versies die hier op het forum vernoemd werden, begon ik te twijfelen :D

Ik krijg dus inderdaad geen newsfeed meer met deze software versie.
Dan heb je een V4 decoder waar nog geen nieuwe interface op staat of met andere woorden waar nog geen NTE...... software op uitgerold geweest is en beloofd werd dat dit ging gebeuren vanaf oktober.
en heb je de laatste uitgerolde Leon batch software versie = Dec(V4) SW-versie leon batch2 2_15.21.0.22 (07/03/16)
zoals je kan terugvinden hier => http://bgctv.skynetblogs.be/#decodersoftwareversies

Dus als ik het goed begrijp dan vind je onder de rode knop ook geen newsfeed meer met deze software versie

NB: de onderstaande uitleg was voor de V5 en v5compact met de nieuwe interface:
Menu (knop op afstandsbediening)▼
► ► ► Instellingen (tandwieltje)
Systeem
SysteemInfo
Ik heb blijkbaar als softwareverie (SW) : leon-batch2_15.21.0.22
Heb ik dan een oude versie ?
Reputatie 2
Badge
Beter laat dan nooit zeker ?:D
nog iemand die Belgacom/proximus nog niet lang kent precies :-))))
Reputatie 2
Badge
Blijkbaar wordt er onvoldoende vooraf getest bij het lanceren van nieuwe versies ?
Menu (knop op afstandsbediening)▼
► ► ► Instellingen (tandwieltje)
Systeem
SysteemInfo
Reputatie 2
Badge
Ik heb nog iets vastgesteld. Teletekst (888) op 'een' werkt niet als je in de replaymode kijkt. Mensen met gehoorproblemen zijn hiervan de dupe.

Reageer