Skip to main content
Vraag

Problemen met proximus tv

• 23 januari 2025
  • 8 reacties
  • 157 Bekeken

• Rising star
  • 12 reacties

Sedert enige tijd stel ik vast dat wanneer ik tv kijk, plots het beeld wegvalt en dat en een draaiend cirkeltje op een zwart scherm komt. 

Dit gedurende een 4 tal seconden. 

Ik heb reeds mijn internet op en tvbox zonder stroom gezet en terug opgestart, maar het blijft. 

Wat nu?

8 reacties

Martin
  • 32899 reacties
  • 23 januari 2025

Als je decoder rechtstreeks verbonden is aan de “internet Box” met een utp netwerkkabel, en je hebt je decoder stroomloos gezet om dan eerst de “internet Box” 10 sec volledig stroomlos te zetten en je dan pas de decoder terug onder spanning gezet hebt nadat je terug kunt surfen, en dit helpt niet, dan kan je nog eens proberen van de internet box te resetten → Reset je Bbox/Internet box.

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 2104 reacties
  • 24 januari 2025

@J.V.G 

Heb je zoals ​@Martin aangaf de internetbox (de modem) en de decoder (verbonden met de tv) al eens herstart?

Geert

jacqueshuybrechts
Forum|alt.badge.img

Hello J.V.G

Welke decoder heb je, ik heb dat ook gehad (beeld bevriest daarna beeld zonder klank) en dan update draaiend opstarting.

Ik had een decoder V5, nu met een decoder V7 heb ik al heel de dag geen problemen.
groeten

• Auteur
  • Rising star
  • 12 reacties
  • 24 januari 2025

Ik heb een decoder tv box ( ik denk een v7).

Vroeger met een V5 had ik hiermee geen probleem.

Martin
  • 32899 reacties
  • 24 januari 2025
Martin schreef:

Als je decoder rechtstreeks verbonden is aan de “internet Box” met een utp netwerkkabel, en je hebt je decoder stroomloos gezet om dan eerst de “internet Box” 10 sec volledig stroomlos te zetten en je dan pas de decoder terug onder spanning gezet hebt nadat je terug kunt surfen, en dit helpt niet, dan kan je nog eens proberen van de internet box te resetten → Reset je Bbox/Internet box.

@J.V.G heb je dit al uitgeprobeerd

PS: Dit is een V7 decoder:

als een V7 decoder hebt ook altijd de HDMI kabel gebruiken die ingesloten zat bij de V7 decoder en niet die bv van een V5/V5c decoder.

jacqueshuybrechts
Forum|alt.badge.img

Heb vanmorgen een V7 tv decoder geplaatst, had daarvoor V5 tv decoder.
Geen problemen meer gekregen, met V5 2 â 3 keer per vooravond avond (winter hé) bevriezing beeld en zwart.

Martin
  • 32899 reacties
  • 24 januari 2025

De V5 decoder is ook al niet meer van de jongste hé, maar zoveel te beter voor u dat het al meevalt met je nieuwe V7 decoder en hopelijk blijft het zo.

jacqueshuybrechts
Forum|alt.badge.img

Martin
Heb hem geïnstalleerd hij is ok en betrouwbaar,  en een uitgebreide portaal.