Skip to main content
Beantwoord

Hernieuwen abonnement - restwaarde smart phone


Hallo,

Ik heb een defecte Iphone, met dataphone ab 1gb.

Restwaarde toestel 71.06 €

Factuur 84.73 €

Is het mogelijk deze samen te betalen, zodat ik een nieuw abonnemet met toestel kan nemen?

Hoe werkt dit?

Klantnummer

613947***

 

Beste antwoord door tina.b

@yvan_026 

je hoeft je data niet uit te zetten : enkel de extra GB die bij het promotoestel hoorde, vervalt even.  Je gewone bundel blijft lopen. 

je kan je verbruik opvolgen via de App.

De bestelling van je nieuwe toestel is gelinkt aan je klantennummer, dus hopelijk ook snel geleverd…

vriendelijke groeten

tina

Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

14 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4400 reacties
  • 28 augustus 2020

Factuur/afrekening indien teveel betaald wordt dit (normaal) in rekening gebracht op de volgende factuur (of wordt er eventueel een kredietnota opgesteld)

→ best de reactie van een Px-medewerker afwachten; misschien kan deze een “bill on demand” opstellen die u toelaat uw restwaarde af te betalen zodat u op korte termijn een nieuw abo met gsm kunt afsluiten


Martin
  • 33520 reacties
  • 28 augustus 2020

@yvan_026 Er zal waarschijnlijk maar een antwoord komen op je vraag, van iemand die van proxius zelf is, nu maandag aangezien ze tijdens het weekend hier niet langskomen.


  • Auteur
  • Rising star
  • 13 reacties
  • 28 augustus 2020

Ok bedankt alvast


tom.vh
  • Rising star
  • 15 reacties
  • 30 augustus 2020

Ik heb gezien dat je via de MyProximus app zelf de optie dataphone kunt opzeggen, ik veronderstel dat dan de restwaarde bij op de factuur komt en een nieuw toestel kunt bestellen...


Martin
  • 33520 reacties
  • 30 augustus 2020

Normaal zou dit inderdaad zo moeten gebeuren, maar best dat morgen de proximus medewerkers dit voor u toch even natrekken of dit daadwerkelijk in goeie orde binnen gekomen en verwerkt werd.


tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 3237 reacties
  • 1 september 2020

@yvan_026 

inderdaad, we kunnen het huidige promotoestel gewoon opzeggen (abo blijft behouden)

Restwaarde komt automatisch op de rekening en je kan dan een andere toestel bestellen.

groetjes

Tina

 


  • Auteur
  • Rising star
  • 13 reacties
  • 1 september 2020

@tina.b 

 

Hallo,

Hoe gaat dit dan juist?

Kan u dit in orde brengen dat ik factuur krijg ofzo?

 

mvg

Yvan


tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 3237 reacties
  • 1 september 2020

@yvan_026 

de laatste 3 cijfers van je klantennr zijn 363 :-)

de laatste factuur van 1-8 dien je zo te betalen, daar kan de verbrekingsvergoeding niet bij bijkomen, want daar was nog geen sprake van bij opmaak.

de meeste aanrekeningen van jou worden  opgemaakt op 1ste van de maand (dus ook vandaag), dus als ik het toestel nu opzeg denk ik dat het pas in oktober op je aanrekening zal staan.

je krijgt een mail ter bevestiging van opzeg toestel (behoud abo) en aanrekening restwaarde.

als opzegorder helemaal is doorgestroomd, kan je pas een nieuw toestel bestellen (via MyProximus moet er meestal 1 nacht overgaan)

dus ik ga nu het order ingeven voor opzeg van het toestel. en abo Mob M blijft enkel behouden.

groeten

Tina


  • Auteur
  • Rising star
  • 13 reacties
  • 1 september 2020

Dat is heel fijn van je Tina.

Als ik het goed begrijp kan ik morgen nieuw toestel bestellen, het abonnement blijft gelden dan?

Betekend dit dat ik mobiele data best uitzet nu? Voor verbruik?


  • Auteur
  • Rising star
  • 13 reacties
  • 1 september 2020

Betaling van 84.73 € werd reeds uitgevoerd.


Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4400 reacties
  • 1 september 2020

Het abo Mobilus M** blijft actief maar uw dataphone X (en het bijhorende datavolume Y) vervalt in afwachting van uw nieuwe keuze (mobiel A met Mobilus B en dataphone optie C) dewelke u in principe vanaf morgen zult kunnen maken 

** u kunt dus nog altijd het datavolume van Mobilus M gebruiken


tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 3237 reacties
  • Antwoord
  • 2 september 2020

@yvan_026 

je hoeft je data niet uit te zetten : enkel de extra GB die bij het promotoestel hoorde, vervalt even.  Je gewone bundel blijft lopen. 

je kan je verbruik opvolgen via de App.

De bestelling van je nieuwe toestel is gelinkt aan je klantennummer, dus hopelijk ook snel geleverd…

vriendelijke groeten

tina


  • Auteur
  • Rising star
  • 13 reacties
  • 2 september 2020

Bedankt Tina!

Alles gelukt 


tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 3237 reacties
  • 2 september 2020

@yvan_026 

Hoera ! :-)