Skip to main content
Beantwoord

pop.skynet.be server error


Goedemiddag,

Mijn @skynet emailadres kan versturen, maar ontvangen geeft een server probleem aan. En via webmail enkel de melding dat er mogelijk iets met de server. Ik kan dus geen nieuwe emails meer ophalen! 

Beste antwoord door marcusk50

Bij mij is het blijkbaar opgelost. De mails komen nu binnen.
Weet niet waar het aan lag, maar het werkt alleszins weer  :relaxed:

Bedankt!! 

Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?
This topic has been closed for comments

19 reacties

Martin
  • 33520 reacties
  • 20 juni 2021

staan je instellingen juist → e-mail-instellingen 

PS: Morgen komen de Prox forummedewerkers terug langs op het forum.


  • Auteur
  • Rising star
  • 21 reacties
  • 20 juni 2021

Ik heb niets in de instellingen veranderd. Het werkte opeens niet. En webmail werkt ook niet meer.

Een andere mailbox @proximus.be werkt wel. Lijkt enkel om de pop.skynet.be te gaan. 


Martin
  • 33520 reacties
  • 20 juni 2021

hier → E-mail instellen op je gsm, tablet of computer | Proximus

spreken ze van geen pop meer, namelijk:
 

Stel je e-mailaccount in of kijk de instellingen na:

  • Inkomende mailserver
    • Type: IMAP
    • Adres: imap.proximus.be
    • Beveiliging: SSL
    • Poort: 993
  • Uitgaande mailserver
    • Type: SMTP
    • Adres: relay.proximus.be
    • Beveiliging: STARTTLS of TLS
    • Poort: 587
    • Authentificatie: Ja

Vul je volledige e-mailadres en het wachtwoord van je mailbox in.

zouden ze dan geen pop meer ondersteunen ????

best de reactie morgen afwachten van iemand van het Prox forumteam


Antoon1
Forum|alt.badge.img+1
  • Grand Master
  • 1129 reacties
  • 20 juni 2021
Martin schreef:

hier → E-mail instellen op je gsm, tablet of computer | Proximus

spreken ze van geen pop meer, namelijk:
 

Stel je e-mailaccount in of kijk de instellingen na:

  • Inkomende mailserver
    • Type: IMAP
    • Adres: imap.proximus.be
    • Beveiliging: SSL
    • Poort: 993
  • Uitgaande mailserver
    • Type: SMTP
    • Adres: relay.proximus.be
    • Beveiliging: STARTTLS of TLS
    • Poort: 587
    • Authentificatie: Ja

Vul je volledige e-mailadres en het wachtwoord van je mailbox in.

zouden ze dan geen pop meer ondersteunen ????

best de reactie morgen afwachten van iemand van het Prox forumteam

@Martin. Mijn inkomende staat nog steeds op pop.Proximus.be Krijg mijn mails nog gewoon binnen đŸ˜·đŸ€—


Martin
  • 33520 reacties
  • 20 juni 2021

ja ik dacht dat gewoon maar omdat er vroeger het volgende bij vermeld stond.

Verkiest u POP3 boven IMAP 
 Adres: pop.proximus.be
 Poort: 995
 Beveiliging: SSL 


Dr. Beirnaert Jozef
Forum|alt.badge.img

Hier net hetzelfde probleem kan verzenden, maar er komt niets binnen.

Ook een @skynet.be e-mail.

Op de app van proximus mail krijg ik zelfde bericht: de server is niet bereikbaar, probeer later opnieuw. 

Is wel vervelend aangezien ik dit e-mail adres gebruik in mijn artsen praktijk.


Martin
  • 33520 reacties
  • 20 juni 2021

Toch eens een test gedaan bij mij en de mails komen binnen op mijn skynet.be mailadres.

maar ik werk niet met de proximus app

komen die ook niet binnen als je kijkt op http://webmail.proximus.be 


Antoon1
Forum|alt.badge.img+1
  • Grand Master
  • 1129 reacties
  • 20 juni 2021

Krijg mijn skynet.be mails gewoon binnen. Dit op de laptop, iPad en iPhone. Gebruik de Proximus app niet. Gewoon de mail app. Deze staat op pop.Proximus.be đŸ˜·đŸ˜‰


Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4400 reacties
  • 20 juni 2021

Ter info:Op het fr-forum zijn er ook een (beperkt) aantal mailserver (POP) problemen gemeld

 


  • Apprentice
  • 2 reacties
  • 21 juni 2021

Sinds vr 19/06/2021 zelfde probleem: geen inkomende @skynet-mail, enkel uitgaande. Foutbericht:

“Het is niet mogelijk een verbinding te maken met de mailserver.  Mogelijke redenen hiervoor zijn: De mailserver is (tijdelijk) niet beschikbaar of er zijn verbindingsproblemen. Probeer het aub over een paar minuten opnieuw.

Internet-verbinding lijkt normaal (reset modem uitgevoerd) Wachten op hulp Proximus?


Martin
  • 33520 reacties
  • 21 juni 2021

Dat zal zeker geen algemeen probleem zijn want anders zou het bij Antoon en mij ook niet gewerkt hebben!


DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • 2125 reacties
  • 21 juni 2021

@Berendrecht Heb je dit probleem vandaag nog steeds? Kan je je gegevens aan je forumprofiel toevoegen? Dan bekijken we het eens. 

@Dr. Beirnaert Jozef Heb je dit probleem ook nog? 
@JosH17 Voor jou exact dezelfde vraag. Kan ook jij je forumprofiel vervolledigen? 


  • Motivator
  • 23 reacties
  • 21 juni 2021

Ik heb eveneens dit probleem. Verzenden lukt, ontvangen niet. Ik gebruik in mijn mailprogramma’s “IMAP”, maar ook online via proximus mail komt de reeds door anderen vermelde foutmelding

Het is niet mogelijk een verbinding te maken met de mailserver.  Mogelijke redenen hiervoor zijn: De mailserver is (tijdelijk) niet beschikbaar of er zijn verbindingsproblemen. Probeer het aub over een paar minuten opnieuw.

Ik gebruik verschillende “skynet” mailboxen en enkel bij één mailbox heb ik dit probleem.
De anderen werken normaal


  • Auteur
  • Rising star
  • 21 reacties
  • 21 juni 2021
DaisyS schreef:

@Berendrecht Heb je dit probleem vandaag nog steeds? Kan je je gegevens aan je forumprofiel toevoegen? Dan bekijken we het eens. 

@Dr. Beirnaert Jozef Heb je dit probleem ook nog? 
@JosH17 Voor jou exact dezelfde vraag. Kan ook jij je forumprofiel vervolledigen? 

Nog steeds hetzelfde probleem. Ik heb mijn profiel geupdate en je eveneens een prive bericht gestuurd met het klantennummer.


Martin
  • 33520 reacties
  • 21 juni 2021

Louter ter bijkomende info:
iets anders specifiek melden in je forumprofiel, buiten de voorziene andere (privĂ©) tekstvelden kan je ook in het privĂ© vak “ticket” plaatsen.


  • Motivator
  • 23 reacties
  • Antwoord
  • 21 juni 2021

Bij mij is het blijkbaar opgelost. De mails komen nu binnen.
Weet niet waar het aan lag, maar het werkt alleszins weer  :relaxed:

Bedankt!! 


  • Auteur
  • Rising star
  • 21 reacties
  • 21 juni 2021

Hier ook 👍


Dr. Beirnaert Jozef
Forum|alt.badge.img

Nu net alles opgelost 👍


DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • 2125 reacties
  • 21 juni 2021

@Berendrecht @marcusk50 @Dr. Beirnaert Jozef Fijn om te lezen dat alles terug in orde is. Ik vermoed dat het toch een klein algemeen probleem zal zijn geweest.