Skip to main content
Vraag

Cloud Windows


Keoky
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • 231 reacties
Kan Cloud console op Windows PC niet meer openen.
Helpdesk heeft nog nooit van Cloud gehoord…
Kan hier iemand helpen?

 

42 reacties

Keoky
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • 231 reacties
  • 8 november 2020

Heb Cloud verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, versie is idem en probleem ook: dashboard gaat niet open. Is er één klant bij wie het wél werkt?


  • Motivator
  • 22 reacties
  • 8 november 2020

Ik heb hetzelfde probleem. Ik veronderstel dat er een probleem is met de connectie tot de server. Ik weet - door eerdere problemen - dat de klantendienst inderdaad geen raad weet met vragen over de Cloud.

Vroeger kon je via MyProximus een bericht achterlaten voor de (externe ?) dienst die verantwoordelijk is voor Cloud. Proximus is echter een kei in het verloren laten lopen van klanten op hun website. Onder het kopje “Hulp & Contact” kom je nu via een menu vanuit “Internet” op “Cloud”  tercht. Daarna kom je in een jungle van FAQs terecht en via een link op een lege webpagina. Geen contactgegevens bij problemen zoals connectie met de server.

Ik heb momenteel via Twitter aan Proximus gevraagd tot wie ik me moet wenden om Cloud ondersteuning te krijgen. Hopelijk morgen een antwoord.

 


Martin
  • 33231 reacties
  • 8 november 2020
Keoky schreef:

Heb Cloud verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, versie is idem en probleem ook: dashboard gaat niet open. Is er één klant bij wie het wél werkt?

Ter info: bij mij werkt het alleen via de webversie http://proximuscloud.be 


Keoky
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • 231 reacties
  • 8 november 2020

Bedankt Divado, ik ben dus niet alleen. Vinden we ooit die m/v bij wie het toch werkt?

En ja, communicatie met de specialisten heeft men blijkbaar uit het forum gehaald, erg!


Keoky
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • 231 reacties
  • 8 november 2020
Martin schreef:
Keoky schreef:

Heb Cloud verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, versie is idem en probleem ook: dashboard gaat niet open. Is er één klant bij wie het wél werkt?

Ter info: bij mij werkt het alleen via de webversie http://proximuscloud.be 

Via de website kun je niet doen wat je via het dashboard doet, bv je backup instellen.

Sorry Martin, dit is niet relevant, bij mij werkt de website trouwens ook.


Martin
  • 33231 reacties
  • 8 november 2020

Uiteraard heb je niet de zelfde mogelijkheden met de webversie, ik dacht dat de webversie mss ook niet zou werken bij u en dan zou dit  bijkomende info kunnen betekenen voor de mensen die van proximus zelf zijn. Ik moet trouwens ook mijn plan voorlopig trekken met de webversie :relaxed:


Keoky
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • 231 reacties
  • 9 november 2020

De klant bij wie het “Cloud dashboard” wél werkt hebben we dus nog niet gevonden...


  • Motivator
  • 22 reacties
  • 9 november 2020

Er zijn 21 uren verstreken sinds mijn oorspronkelijke vraag naar hulp op Twitter.

Ook al 2 herinneringen gestuurd via Twitter.

Geen reactie, geen antwoord, geen oplossing, geen teken van leven.


Keoky
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • 231 reacties
  • 9 november 2020

21 Dagen lijkt me meer realistisch...


Martin
  • 33231 reacties
  • 9 november 2020

dat probleem werd al veel vroeger gemeld !


Keoky
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • 231 reacties
  • 10 november 2020
???  Hoelang nog  ???  

 


Keoky
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • 231 reacties
  • 11 november 2020
???  Hoelang nog  ???

 


  • Motivator
  • 22 reacties
  • 11 november 2020

Het werkt weer.


Martin
  • 33231 reacties
  • 11 november 2020

Is Sint Maarten dan langs geweest bij U :slight_smile:

Maar als dat nu voor iedereen het geval is, dan is dat toch heel goed nieuws 


Keoky
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • 231 reacties
  • 11 november 2020

Ipv het Cloud dashboard krijg ik (in Windows) dit witte schermpje met daarin knipperend OK aan/uit.
Ik had ondertsn het prog opnieuw geïnstalleerd.
 

St Maarten komt mschn nog...

 


Martin
  • 33231 reacties
  • 11 november 2020

hier nog iemand die meldt dat het terug werkt → proximus-cloud


Keoky
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • 231 reacties
  • 11 november 2020
Divado schreef:

Het werkt weer.

Wat werkt er terug? 
De Cloud desktop app (het dashboard) of het bekijken van je Cloud (de website) ?
De website werkt altijd al wel een beetje… (met Chroom incognito bv)
Maar alleen met de app kun je de boel synchroniseren!
Ik lees bij niemand dat de desktop app onder Windows terug werkt.


  • Motivator
  • 22 reacties
  • 11 november 2020

De Cloud desktop app (het dashboard) onder Windows - waar deze vraag om gaat - werkt hier terug. Ik werkte deze namiddag op mijn PC en ineens popte het dashboard op. Ook de Cloud-website is toegankelijk.


Keoky
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • 231 reacties
  • 11 november 2020
Divado schreef:

De Cloud desktop app (het dashboard) onder Windows - waar deze vraag om gaat - werkt hier terug. Ik werkte deze namiddag op mijn PC en ineens popte het dashboard op. Ook de Cloud-website is toegankelijk.

En je hebt er niets voor gedaan?


  • Motivator
  • 22 reacties
  • 11 november 2020
Keoky schreef:
Divado schreef:

De Cloud desktop app (het dashboard) onder Windows - waar deze vraag om gaat - werkt hier terug. Ik werkte deze namiddag op mijn PC en ineens popte het dashboard op. Ook de Cloud-website is toegankelijk.

En je hebt er niets voor gedaan?


Neen. Geen software verwijderd, gewijzigd of geïnstalleerd. Ik heb mijn PC sinds 8/11 (toen ik het probleem opmerkte) ook niet meer herstart.


Keoky
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • 231 reacties
  • 12 november 2020

Met de herinstallatie van de app (naief ja) haalde ik blijkbaar ook een nieuw probleem binnen (zie knipperende OK)… de zeven plagen van Egypte!


GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 2109 reacties
  • 12 november 2020

@Keoky

we bekijken dit voor jou. Zijn er nog andere toestellen waar je de cloud app op gebruikt? 

Indien ja, werkt de app hier nog wel op?

 

Geert


Keoky
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • 231 reacties
  • 12 november 2020

Ik gebruik de app slechts op één toestel:

 


GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 2109 reacties
  • 12 november 2020

@Keoky 

Heeft de cloud app ooit al gewerkt op je pc?

 

Geert


Keoky
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • 231 reacties
  • 12 november 2020

Ja lang, tot over +/- 2 weken.
Daarna kreeg ik de foutmelding  “Er heeft zich...”   zie hoger
Een paar dagen geleden herinstalleerde ik en krijg nu nieuwe fout “OK aan/uit”  zie hoger